Ordet er frit · Navn til podcast.

9 svar
Senest opdateret 5 år siden · 4 bruger(e) deltager
5 år siden

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave min egen podcast. Jeg har en ide om hvad indholdet skal være, jeg mangler bare et navn. Podcasten skal handle om lyd og der skal også være plads til hyggesnak, min ide er at jeg spiller et lydklip jeg selv laver i hver episode. Det kan være alt fra musik, til radiodrama og hørespil og generel støj. Navnet må godt være egnet til at man både kan lave episoder på dansk og engelsk. Kom med forslag, det vil jeg elske!

5 år siden
5 år siden

Hyggekrogen?
Lad os snakke!? - Lets talk!?
Dig, og mig Marie.
Du og jeg.
You, me and Marie (det rimer da!)
Poisi med Mari' - (Arh nu stikker den lidt af)
Hør her søster!

5 år siden
5 år siden

Har du et website hvor du uploader podcastene? Jeg har et forslag hvis det er - men så vil jeg gerne høre mere om dine ideer :)

5 år siden
5 år siden

Tak for ideer Carla, jeg havde dog tænkt mig noget mere lydrelateret. Lige nu lægger valget nok på navnløs lyd. Dizzy76, jeg har ikke fået lavet den første episode endnu, men de kommer nok til at lægge på iTunes og soundcloud, jeg skal lige undersøge om jeg skal betale for det, men ellers bliver det at finde der. Jeg kan vende tilbage til dig når jeg er kommet mere ind i arbejdet med det.

5 år siden
5 år siden

Tak for de indlæg der har været :) Jeg er endt med navnet "Rockcroissant" synes det var lidt sødt og sjovt. Så skal jeg bare i gang med optageren og redigeringsprogrammer ad libitum.

5 år siden
5 år siden

Jeg forstår ikke begrebet 'episoder' her? Skal det være filer, der på en måde er sammenhængende lidt som en historie eller, kan man høre hvert program hver for sig?

God vind med idéen.

SoundClous er iøvrigt gratis, og så kan man købe sig til et 'bedre' medlemsskab. Min man har brugt det meget.

Facineret
Sandie

5 år siden
5 år siden

Sandie, det er op til den der laver podcast. De fleste podcast er lavet ligesom radioprogrammer med et koncept og en vært. En episode kan være en times snak som et talkshow, nogle gør også meget ud af at redigere og lave montager, men en podcast kan også sagtens være et hørespil i flere dele, igen er der deciderede radioprogrammer og tv-programmer der bliver lagt ud som podcast. Konceptet med podcast er at det er gratis og ikke-live det ligger på nettet til download.

5 år siden
5 år siden

Hej Brakvand

Undskyld, men hvis man så laver fx et hørespil (Jeg tænker, at det er dit formål - eftersom du spørger i et forum på Fyldepennen for forfattere ;-) ) Hvad er så reelt forskellen på det og så lydbøger?

Jeg håber ikke du betragter mine indlæg som flabede. Det er ikke ment sådan. Jeg prøver bare at blive klogere på et medie, som jeg ikke kender så meget til. :)

Nysgerrige
Sandie

5 år siden
5 år siden

Jamen en lydbog er en historie der bliver læst op. Et hørespil er som en film men uden billede, der er replikker og lydeffekter og musik, der spiller man teater (deraf HØREspil som i SKUEspil når der er noget at se på) en lydbog er oplæsning af tekst.
Jeg har tænkt mig at lave hørespil når jeg bliver god og får rekruteret skuespillere, jeg har også tænkt mig at lave alt muligt andet.
Jeg synes du skulle tjekke noget podcast ud for fuldt ud at forstå det. Det er på en måde radios netalternativ, på samme måde som streaming af serier, tv-programmer og film er fjernsynets netalternativ :)

5 år siden
5 år siden

og nårh jo. Det fede ved podcast er at det er gratis. Det vil sige at dem der laver det ofte ikke er styret af hvad mediemændende og the "moneymakers" vil have dem til at lave. Det er ofte selvstyret. Nogle har redaktioner og større virksomheder, alt efter hvor mange penge man har til rådighed. Men podcast er gratis og frivilligt. Folk laver podcast om det de gerne vil uden at skulle tænke på seertal og indkomst. Det er noget af det, synes jeg, der gør det rigtig godt.

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Navn til podcast. er startet 01/07-2015 22:13 af Marie Martiny (Brakvand) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

482Kontraster
21 timer siden · Aviaja
3928Dagens ord
21 timer siden · Aviaja
9Brug af kommentarer?
1 dag, 5 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
12 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
15 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
17 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
1 måned, 6 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 16 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 19 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 25 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 11 dage siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 13 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 14 dage siden · Morpheus

Ordet er frit

482Kontraster
21 timer siden · Aviaja
0Presse meddelser
1 måned, 6 dage siden · JesperSB
20Komplimenter
2 måneder, 18 dage siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
2 måneder, 29 dage siden · Engbo
6Dagens Dammark ,døde mink
3 måneder, 12 dage siden · Engbo