Bøger, forlag og litterært · Novelle samling

2 svar
Senest opdateret 6 år siden · 2 bruger(e) deltager
6 år siden

Hvor mange noveller er "normalt" at have med i sin novelle samling? Synes at have læst et sted at det "normale" ligger mellem 5 (hvis de er lange) og 8 (hvis de ikke er så lange), men ville lige høre om der er nogle af jer, der har et bedre bud?

Og ville også gerne vide (nok mest et spørgsmål til jer der er blevet udgivet) om forlagene er mere tilbøjelige til at afvise en novelle samling hvis man er debuterende forfatter, og ikke udgivet før?

6 år siden
6 år siden

Der bliver nok - vil jeg tro - ikke solgt så mange novellesamlinger som romaner, derfor ville det give mening, hvis et forlag ikke var interesseret i en sådan samling fra en ukendt forfatter.

Hvis du har 9, 10, 11, 12, 13 fantastiske noveller til samlingen, så kan jeg ikke forestille mig et forlag give afslag på grund af antallet. Det ville være lidt underligt, ville det ikke?

6 år siden
6 år siden

Sandt. Stephen King har jo udgivet flere novelle samlinger, men han var jo også kendt som roman forfatter inden.

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Novelle samling er startet 10/08-2015 03:20 af Martin Smedegaard Larsen (Gungner) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4001Dagens ord
6 timer, 59 minutter siden · Engbo
21Lykke
1 dag, 6 timer siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
1 dag, 6 timer siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
2 dage, 14 timer siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
7 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
7 dage siden · MariaMolgaard

Bøger, forlag og litterært

75Bibelen
1 måned, 13 dage siden · Engbo
11Brug af kommentarer?
1 måned, 24 dage siden · Pia Hansen
20En udfordring med Den fede mand af ...
4 måneder, 23 dage siden · Morpheus
710 trælse brølere...
4 måneder, 28 dage siden · K.B. Assenholm
3Saxo Publish eller Book on Demand (...
4 måneder, 29 dage siden · TheProject
1Litteraturlæsning sci-fi/fantasy - ...
5 måneder, 25 dage siden · Kafkaesque