Ordet er frit · Voldtægt af piger/kvinder ?

22 svar
Senest opdateret 5 år siden · 12 bruger(e) deltager
5 år siden

Nu til noget kontroversielt.
http://kendte.dk/s...r-min-egen-skyld/

Jeg er enig med sangerinden, så er det sagt.

Hvorfor skal det være ansvarsfrit at gå påklædt der inviterer til sex, og måske oven i købet have en attitude der lægger op til sex, for så bagefter at spille uskyldig jomfru og anklage omgivelserne for et overgreb man selv har del i ? Det er for letkøbt !

Der er mange ting i samfundet flertallet efterhånden er blevet berøringsangst overfor, deriblandt meningen om voldtægt. Visse kvindegrupper bliver rødglødende af arrigskab, hvis ikke kvinder kan agere som de vil, uden at det medfører ansvar. De hyler op som et kobbel ulve, når politiet ved en voldtægstundersøgelse viser naturlig interesse for opspillet. Og de har fået mange med på den vogn, blandt andet advokater og visse dommere, samt en masse uintelligente medløbere.

Mænd skal lade være med at tænke med p... og lade de piger være der siger nej, fulgt af en attitude der støtter afvisningen. Ægte voldtægt, uanset under hvilke omstændigheder det er udøvet (krig, familieære og alkohol, blandt andet) er afskyelig og skal straffes passende hårdt.

Mvh/Robert

5 år siden
5 år siden

Man har jo hørt den melodi før. Så der er jo en vis logik i, at kvinder burde gå med burka, ikke?

Selvfølgelig har kvinden ansvar for sin egen adfærd, så vel som manden. Men vold og overgreb kan aldrig undskyldes.

Måske er kvinden i nogle tilfælde selv skyld i voldtægten. Det gør vel ikke mandens skyld mindre.

For øvrigt mener jeg nu at en kvinde - og en mand for den sags skyld - kan være lige tiltrækkende enten de er påklædte eller nøgne, eller hvad der kan være der imellem.

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Det er altid den der begår volden der har skylden!
Det er et skråplan at gå ud på hvis man skal til at give kvinden (eller det eventuelle mandlige voldsoffer) skylden fordi hun er udfordrende klædt. For - hvornår er man udfordrende klædt? Når man ikke er tildækket? Eller bare fordi kjolen er rød?
At kalde manden for offeret fordi han ikke kan styre sig når han ser et stykke med bart - det er en åndssvaghed der ikke hører hjemme i civiliserede egne.

Nogle mener at kvindens kommunikation gennem hendes klædedragt er af større betydning end hendes verbale udsagn.
Det nytter altså ikke at hun verbalt siger nej, hvis hendes tøj siger ja!
Hvis man har den opfattelse kan der opstå problemer. Og det sker jo. Men hvem skal så korrigere sin adfærd? Jeg er ikke i tvivl!

Jeg er tilhænger af den verbale kommunikations betydning. For det tøj man går klædt i kan hænge fornuftigt sammen med vejret. Hvis det er bagende varmt er det tåbeligt hvis kvinder ikke må smide så meget tøj at de kan holde det ud.
Den verbale kommunikation er derimod uafhængig af vejret.

Selv mener jeg at piger kan gå rundt helt nøgne. Hvis de siger: "Nej, jeg er ikke interesseret!" - så skal det respekteres.

5 år siden
5 år siden

Robert, din nar, skrid tilbage til Nationen.

5 år siden
5 år siden

Hele den feministiske debat omkring voldtægt er efterhånden taget op på et niveau, hvor de mennesker, der rent faktisk begår forbrydelserne, ikke kan følge med. Det er blevet en akademiker-diskussion, og jeg tvivler på at majoriteten af voldtægtsforbrydere befinder sig i dette segment.

Voldtægt er altid 100% forbryderens skyld, men hvad hjælper det udsagn, når lovbryderen har en intelligens der kun lige rækker over de dyriske behov?

Så længe disse mennesker eksisterer - hvad end det er mangel på intellekt eller nul empati - så må man jo agere efter det, når man er i byen. Skyldsspørgsmålet er ikke interessant (for det er indlysende at forbryderen har skylden) spørgsmålet er bare, om man vil se sig for inden man går over fodgængerfeltet eller holde på sin ret og gå over uden at kigge efter biler i fart.

5 år siden
5 år siden

Jeg skal da ærligt indrømme, at jeg finder det fuldstændig latterligt, hvis en person (kvinde som mand) kører en anden person (kvinde som mand) rundt i manegen ved konstant at antyde interesse til en vis grad. Jeg synes, at alt det der katten efter musen er idiotisk, og at hvis man kan lide nogen, skal man sige det. Kan man ikke lide dem, skal man ikke lade som om, at man kan.
MEN det er ikke en undskyldning for at voldtægt. "Jamen, hun sagde jeg så godt ud, så SELVFØLGELIG skal vi knalde - selv hvis hun så skreg nej imens!".
Det er også ekstremt nedværdigende for mænd at påstå, at de ikke kan styre deres lyster - efter min mening. Nu er jeg selvfølgelig en kvinde, så I mænd i debatten må jo lige veje ind her: Kan I ikke styrer jer? Hvis en kvinde blinker til jer, er I så bare nøøøøødt til at slæbe hende ind i det nærmeste krat, selvom hun siger, at så interesseret var hun altså heller ikke? Kan I ikke holde jeres pik fra en kvinde, hvis hun har en kort nederdel på? Styrer den nedre hjerne bare jeres ben over til hende uden jeres egen vilje?
Seriøst. Nej. Voldtægt kan man ikke rende rundt og undskylde. Hvis kvinden siger nej, så er det et nej. Det er lige meget, om hun så står splitterragende nøgen, og I måske allerede har haft gang i forspillet.
Man kan få kolde fødder - og det har man lov til (På begge sider, mand som kvinde). Så skal man ikke tvinges til at fuldføre noget.
Voldtægt handler for mig at se slet ikke om sex. Det handler om en person, der vil udøve magt over en anden person og fratage dem deres frie valg. For mig at se er sex meget mere end at stikke en ting i et hul. Det er følelser, intimitet og tillid. En tillid der bygger på, at man har lov til at sige nej, og at det så vil blive respekteret - igen; Uanset om man så er mand eller kvinde.
Hvis en snotdum 16 årig pige lægger op til en helt masse, fordi hun prøver at være cool ligesom sine veninder, men hun så trækker i land, når situationen bliver en tand for tæt på - fortjener hun så at blive smidt ned på madrassen alligevel? Bad hun virkelig selv om det?

5 år siden
5 år siden

For øvrigt:
Så kvinder kan klæde sig for udfordrende?
Hvornår klæder mænd sig så for udfordrende? Hvornår beder manden selv om at blive voldtaget? Hvis han går i et lækkert jakkesæt med perfekt sat hår, så beder han vel selv om det? Han har vel ikke klædt sig sådan på, bare for sin egen skyld? Han vil jo gerne.

5 år siden
5 år siden

Et nej er et nej. Så er den ikke længere.
Kan en mand ikke forstå det, og det udelukker jeg ikke, hvis han på den ene eller anden måde er retarderet. I så fald er manden jo straffri, men farlig for omgivelserne. Han er derfor behandlingskrævende under sikrede forhold.
Mere akademisk er det problem ikke i mine øjne.

Med venlig hilsen
Kattegat

5 år siden
5 år siden

Ja, det er da et fint princip at "et nej er et nej. Så er den ikke længere". Det skriver jeg gerne under på. Men det forudsætter nu, at vi alle er helgener, og hvor mange af os er det. Selvfølgelig skal ingen finde sig i voldtægt, det burde ikke være så vanskeligt at vise almindelig menneskelig respekt. Og hvis det virkelig er sådan at pigens mund siger nej, nej, men hendes øjne sig ja, så må hun finde sig i at gå alene hjem i seng.

Og det sker da, og ikke så sjældent endda, at piger ifører sig hele krigsmalingen i den hensigt at score, men det betyder ikke, at hun så udbyder sig til hvem som helst. Måske den hun vil forføre ikke dukker op, eller måske han ikke vil lade sig forføre, ja, så skal hun da også have lov til at gå fredeligt hjem alene. Det har så mange mænd måttet.

Kåemer

5 år siden
5 år siden

At gå rundt på Strøget med en åben kurv fyldt med pengesedler, er en åbenlys invitation til røveri/tyveri, uanset hvor meget man påberåber retten til at opføre sig så fjollet.

At pladderliberalisme florerer uhæmmet, gør det ikke mere rigtigt at støtte. Det er at sammenligne med pøbeladfærd og det støtter jeg ikke, uanset hvor meget i mindretal jeg er og jeg skal nok selv tage konsekvensen, og de slag det gi'r.

At for en god ordens skyld, så har jeg ingen steder plæderet for at man har ret til at voldtage og nok så vigtigt, så sympatiserer jeg ikke under nogen form med voldtægtsforbrydere.

At det drøftes mere og mere sagligt, at det er fornuftigt at sætte grænser helt fra barnsben, og det indebærer at man er opmærksom på sin atitude og selvfølgeligt også at man skal tage et nej for et nej.

Mvh/Robert

5 år siden
5 år siden

Se, det forvirrer mig en anelse.
Du siger, at du ikke sympatiserer med voldtægtsforbrydere, men samtidig siger du så, at kvinder 'inviterer' den slags handling på grund af deres tøj og opførsel. Så undskylder du ikke netop voldtægtsforbrydere? Fordi kvinden selv er ude om det, når hun går klædt, som hun gør?

5 år siden
5 år siden

Robert

Hvad er da løsningen? Vel ikke burkaen. Tækkelig påklædning? Hvad er det? Gælder det i så fald både mænd og kvinder? Eller skal kvinder altid gå rundt med en lille angst i baghovedet, at de kan blive voldtaget, og de på forhånd må tage deres forholdsregler? Og gør de det ikke, er det så deres egen skyld?

Jeg var for nogle år siden på Sicilien, og gik da i en sen aftentime på diskotek. Der var en besynderlig atmosfære, for der var næsten bare mænd. Dog var der enkelte kvinder, og en af dem bød jeg op til dans. Hun flygtede forskrækket. En behjertet mand som forstod, at jeg bare var en dum turist, forklarede mig, at pigen var forlovet. Jeg svarede, at jeg da heller ikke havde tænkt mig at gifte mig med hende, og jeg havde heller ikke inviteret hende hjem i seng, men bare til en uskyldig dans. Så forlod jeg diskoteket.

Disse piger og kvinder blev sikkert ikke voldtaget, men de havde heller ikke megen frihed.

Kåemer

5 år siden
5 år siden

#0 (Robert Kallehave): Nu til noget kontroversielt.
http://kendte.dk/s...r-min-egen-skyld/

Jeg er enig med sangerinden, så er det sagt.

Hvorfor skal det være ansvarsfrit at gå påklædt der inviterer til sex, og måske oven i købet have en attitude der lægger op til sex, for så bagefter at spille uskyldig jomfru og anklage omgivelserne for et overgreb man selv har del i ? Det er for letkøbt !

Der er mange ting i samfundet flertallet efterhånden er blevet berøringsangst overfor, deriblandt meningen om voldtægt. Visse kvindegrupper bliver rødglødende af arrigskab, hvis ikke kvinder kan agere som de vil, uden at det medfører ansvar. De hyler op som et kobbel ulve, når politiet ved en voldtægstundersøgelse viser naturlig interesse for opspillet. Og de har fået mange med på den vogn, blandt andet advokater og visse dommere, samt en masse uintelligente medløbere.

Mænd skal lade være med at tænke med p... og lade de piger være der siger nej, fulgt af en attitude der støtter afvisningen. Ægte voldtægt, uanset under hvilke omstændigheder det er udøvet (krig, familieære og alkohol, blandt andet) er afskyelig og skal straffes passende hårdt.

Mvh/Robert

Dvs, at hvis jeg ser en som går i tøj, som jeg finder provokerende; så er det helt i orden jeg slår vedkommende ned?
Helt ærligt...

Voldtægt er og bliver kun voldtægtsforbryderens skyld. Punktum.

5 år siden
5 år siden

En gammel dame skal kunne gå rundt med sin rollaturkurv fuld af pengesedler. Hvis vinden blæser dem bort har hun selv skyld, men
en røver kan ikke undskylde sig med at han kunne se hendes grunker. Og det er et lettere undskyldeligt tilfælde hvis bortblæste sedler findes af nogle der ikke kan se ejeren og selv putter dem i lommen.
Vi ved godt at fristelser er fristelser. Men den kriminelle må selv tage skylden for sine ulovligheder.
Hvis en politiker jeg hader er så dum at gå over gaden lige netop som jeg kommer kørende, har jeg jo heller ikke ret til at køre ham ned.

Der er adfærd der er uklog. Hvis en dame trækker op i skørtet for øjnene af en mand der kommer dinglende ud fra et værtshus er det tåbeligt. Han må tro at hun er luder. Men det mindste han kan gøre før han forgriber sig er at spørge om prisen!
På barnevogne stod der ofte i tidligere tider: "Nok se, men ikke røre!"
Vold er afskyeligt. Men det er ikke afskyeligt at damer går rundt i smukke kostumer.

5 år siden
5 år siden
#14 Engbo

"Vold er afskyeligt. Men det er ikke afskyeligt at damer går rundt i smukke kostumer" Er der nogen der er enige her - så er det da dino og mig.

Man må altså lære både at beundre og respektere.

5 år siden
5 år siden

Hvem har dog behov for at "gå rundt på Strøget med en åben kurv fyldt med pengesedler"? Og skulle nogen røve ham, ville jeg ikke have særlig meget ondt af ham. Der er jo det udtryk at være dummere end politiet tillader.

Men piger så vel som mænd kan vel nok have behov for at klæde sig ud til narrestreger og gå ud at slå til Søren - hvem den arme Søren som der altid skal slås til, så er.

Frihed indebærer altid risici. Det trygge vil altid være at blive hjemme, og låse døren og drikke en kop lunken te, men det VIL VI IKKE! Og det vil pigerne altså heller ikke. De vil ud, tradarada bumdiæ!

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Der hersker vel ingen tvivl om at jeg provokerer de fleste debatdeltagere i denne streng. Kommentarerne bekræfter at jeg havde held med provokationen.

Man kan 'slås' mere eller mindre elegant og fra andre debatter jeg har deltaget i, så ved i at jeg er noget proletarisk i min debatform. Pakker sjældent tingene spiseligt ind i guldpapir.

Jeg syntes nu at i debatører går udenom det problem der rejses, nemlig at det mod al sund fornuft er ansvarsfrit at have en attitude i det offentlige rum, som lægger op til hjernedøde (især) mænds overhomonale adfærd og deres manglende evne til at tage et nej for et nej. Der er skabt en pøbelagtig accept af at man kan kræve sin ret til at opføre sig som man vil. Der mangler et bolværk af almindelig sund fornuft.

Og jeg ved godt Kåemer, at også kvinder i burka bliver voldtaget.

... "Det er kun døde fisk, der flyder med strømmen".

Mvh/Robert

5 år siden
5 år siden

Robert

Jamen du har da ikke uret. Det er altid nemt at gribe til offerkortet, i stedet for at tage ansvar for sin egen adfærd. Og det gælder både kvinder og mænd.

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Hvilke mål har vi i vort land? At alle kan udfolde sig i frihed uden at forulempe andre? At disse friheder gælder for såvel kvinder som for mænd? At kunne klæde sig efter vejret - ikke efter tærsklerne hos voldelige personer der ikke kan styre sig?

Man skal ikke gå ind til en tiger. For den kan ikke styre sig. Den ville se os som mad. Men derfor er tigerne også lukket inde!
Mænd der ikke kan holde nallerne fra andres intimsfære må sættes plads, så de kan opføre sig. Og kan de ikke må de bag lås og slå.

Men som allerede sagt er der kulturer hvor kvindens beklædning vægtes mere end hendes verbale udsagn.
Dem om det! Hos os tager man hensyn til om kvinder siger ja eller nej. Verbalt. Og så må mændene håndtere deres fristelser et andet sted.

5 år siden
5 år siden

Hej

Den der med at en en kvindes påklædning ofte er det, der får en mand til at voldtage hende, er godt nok sejlivet ;-(
For år tilbage var emnet også til debat her, Og dengang fandt jeg statistikker, der temmelig klart indikerede at sådan forholder det sig sjældent. Kvinderne/pigerne, der var blevet voldtaget var oftest iklædt overtøj m.v.
Voldtægt handler oftest om den først del af ordet, altså vold - og dermed om vrede, had mod kvinder (evt. monomentant (varende kort) og lignende.

Tror man på hypotesen om det med påklædning (evt. mangel på samme) som ofte udslagsgivende, er det ikke så mærkeligt at man tilråder en vis tækkelighed, men iflg. statistikker (som selvfølgelig kan være mangelfulde) er det altså ovennævnte faktorer, der snarere er i spil.

Der kan så være "gråzonetilfælde," hvor en person spiller op til noget, flirter meget, ter sig forførende etc. Her kan manden føle, han bliver snydt for noget, han er blevet lovet.

Fremfor at snakke om påklædning burde man, efter min mening, tale om adfærd.

At lære en form for kampsport/selvforsvar er heller ikke en helt dum idè. Det kan også virke over for andre angreb.

vh. Pia

5 år siden
5 år siden

#19, hej Pia, tak også for dit indlæg.

Det er kun i mit oplæg at jeg omtaler påklædning, fordi dét knytter sig til min henvisning til den kvindelige musiker, som jeg nu opfatter det.

Ellers taler jeg mere om 'attitude' (adfærd). Selv mit eksempel med pengekurven, er ikke nødvendigvis en henvisning til påklædning.

Alle her på Pennen kender til de fleste årsager til voldtægt, så det behøver jeg ikke at repetere her, men der er frit slaw hvis i andre vil.

Mvh/Robert

5 år siden
5 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

En kvinde sidder i en båd med sin fiskestang, fiskerikontrollen sejler op på siden og siger" har du fisketilladelse? :"nej men jeg fisker ikke" kontrollen:" Jamen du har udstyret med"
Kvinden:" Jeg anmelder dig for voldtægt.
Kontrollen:" Jamen det kan du ikke, jeg har ikke gjort det"
Kvinden:"Nej ikke endnu, men du har udstyret med"

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Voldtægt af piger/kvinder ? er startet 31/08-2015 14:04 af Robert Kallehave og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

482Kontraster
22 timer siden · Aviaja
3928Dagens ord
22 timer siden · Aviaja
9Brug af kommentarer?
1 dag, 6 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
12 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
15 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
17 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
1 måned, 7 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 16 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 19 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 25 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 11 dage siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 13 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 14 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
2 måneder, 15 dage siden · Prem
2Navne
2 måneder, 16 dage siden · Engbo
94Dagens Had
2 måneder, 16 dage siden · Prem
74Ligheder
2 måneder, 18 dage siden · Prem
20Komplimenter
145Hvad er du taknemmelig for i dag?
710 trælse brølere...
2 måneder, 20 dage siden · K.B. Assenholm
11Jalousi
2 måneder, 21 dage siden · Kåemer
3Saxo Publish eller Book on Demand (...
2 måneder, 21 dage siden · TheProject
4Gensidig betalæsning - Roman
2 måneder, 21 dage siden · Kafkaesque
5Bekræft dit køb med nemid
2 måneder, 25 dage siden · mlsj
9Limericker på Vendelbomål
2 måneder, 27 dage siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
2 måneder, 29 dage siden · Engbo
6Hvem kan italiensk?
3 måneder siden · Kafkaesque
10Skriveblokering/flow
3 måneder, 8 dage siden · Prem
1Leder af betalæsere til up-and-comi...
3 måneder, 10 dage siden · Aurelian
2opbygning
3 måneder, 11 dage siden · Avj81
6Dagens Dammark ,døde mink
3 måneder, 12 dage siden · Engbo
7Novelle vs Kort Roman
3 måneder, 13 dage siden · mlsj
7Kalle er død
3 måneder, 13 dage siden · Pia Hansen
68Bibelen
3 måneder, 14 dage siden · Engbo
1Litteraturlæsning sci-fi/fantasy - ...
3 måneder, 17 dage siden · Kafkaesque
0Hej Alle sammen!
3 måneder, 17 dage siden · mlsj
2Antal digte i digtsamling
3 måneder, 18 dage siden · dino
0Betalæsere søges til kvindelitterat...
3 måneder, 19 dage siden · Djani
2Må eller må man ikke?
3 måneder, 21 dage siden · Savanti
9Voldtægter og overgreb
3 måneder, 23 dage siden · Ormstunge
52Skrivegruppe søges - København og o...
3 måneder, 24 dage siden · Clara de N
123Dagens Vits
3 måneder, 24 dage siden · Savanti
3Ja ja, ser man det.
4 måneder siden · dino
3Betalæsere søges til fantasy roman
4 måneder, 2 dage siden · dino
2jeg søger feedback
4 måneder, 9 dage siden · Ormstunge
1Skrive-software?
4 måneder, 10 dage siden · Anlou
10Hvilken sprogstil foretrækker i?
4 måneder, 13 dage siden · hermanøv
137Virus
4 måneder, 21 dage siden · dino
1Mangler kritik
4 måneder, 29 dage siden · Nicolas Jessen
13Hvorfor kan jeg ikke det samme som ...
5 måneder siden · dino
4Sparring på krimi-roman
5 måneder, 1 dag siden · Emilsch
12Kynisk frelse
5 måneder, 6 dage siden · Wernn
20Hvad hedder det modsatte
5 måneder, 8 dage siden · Wernn
3En læser(e) søges til noveller
5 måneder, 11 dage siden · Michael But
27Godt man ikke kan
5 måneder, 22 dage siden · Wernn
50Liv andre steder?
5 måneder, 25 dage siden · Wernn
33Din dag.
5 måneder, 29 dage siden · smukkehjerte
157Læserbreve
6 måneder siden · Savanti
7Arbejde og bil
6 måneder, 9 dage siden · Wernn
46Big Brother Is Watching You!
6 måneder, 12 dage siden · Wernn
3Socialkonstruktivisme og socialkons...
6 måneder, 14 dage siden · Wernn
0Finding Forrester
6 måneder, 17 dage siden · Kafkaesque
9skrive start hjælp
6 måneder, 20 dage siden · Prem
5Jalousi kontra .
6 måneder, 21 dage siden · Wernn
0Regering ser rødt. Apoteket .dk
6 måneder, 21 dage siden · Savanti

Ordet er frit

482Kontraster
22 timer siden · Aviaja
0Presse meddelser
1 måned, 7 dage siden · JesperSB
20Komplimenter
1DAGENS KÆRLOGHED
2 måneder, 29 dage siden · Engbo
6Dagens Dammark ,døde mink
3 måneder, 12 dage siden · Engbo
123Dagens Vits
3 måneder, 24 dage siden · Savanti
27Godt man ikke kan
5 måneder, 22 dage siden · Wernn
50Liv andre steder?
5 måneder, 25 dage siden · Wernn
157Læserbreve
6 måneder siden · Savanti
5Jalousi kontra .
6 måneder, 21 dage siden · Wernn
8Etik af begrænsninger for tekst
7 måneder, 26 dage siden · Emeli
17Down to Earth . Med zac efron.
8 måneder, 4 dage siden · Wernn
8Spansk
9 måneder, 20 dage siden · Savanti
4Hobbitten
10 måneder, 2 dage siden · Kafkaesque
8Udødelige fortællinger
11 måneder, 1 dag siden · Engbo
3Droner
11 måneder, 2 dage siden · JohannesB
2Royalty
1 år siden · WeirdSpace
0Tillykke til dronningen
1 år, 1 måned siden · Savanti
2Klima krigeren.
1 år, 1 måned siden · Savanti
1470% sænkning af CO2 udslip
1 år, 4 måneder siden · Wernn
7Noget galt i halsen? Sprog og biolo...
1 år, 4 måneder siden · Wernn
23Entropi og evolution
1 år, 5 måneder siden · Wernn
2Hærværk
1 år, 5 måneder siden · dino
0Gælds styrelsen .
1 år, 5 måneder siden · Savanti
1Brug af navne i bøger?
1 år, 6 måneder siden · Eddie
0Diskrimination af kvindesport?
1 år, 7 måneder siden · dino
2Skrivegrupper eller blot makkere
1 år, 9 måneder siden · heksemutter
4Gætteleg
1 år, 11 måneder siden · Polo
3Udgivelse af digtsamling
2 år siden · Fink
1Retstilstand og retssikkerhed
2 år siden · Kattegat
2Mindre smerter når jeg skriver
2 år siden · dino
4Gratis
2 år siden · Savanti
2I gang.
2 år siden · dino
5BESTAWARE....
2 år siden · Kattegat
4Stavefejl.
2 år siden · jebomik
0Fleksjobbers tilknytning til arbejd...
2 år siden · knudkp
5Cookies og trejdepart!
2 år siden · Titken Toft
0Annoncer på facebook!.
2 år siden · Savanti
1Hjemløse !.
2 år siden · Savanti
1Moderniseringsstyrelsen !.
2 år siden · Kattegat
6Danske Bank
2 år siden · Savanti
2Grænse politi .
2 år siden · Savanti
2Klimaet .!.
2 år siden · Savanti
0Medvirk i podcast.
2 år siden · Rasmus C
0FebruaryFICTION
2 år siden · Syrene Hvid
7Kromosomer
2 år siden · Kattegat
5Med omtanke
2 år siden · tope
10Forfatter
2 år siden · tope
7Kulturen står i en stilstand, der k...
2 år siden · tope
6Hvordan foretrækker du at sidde og ...
2 år siden · jebomik
83Mand/kvinde
2 år siden · dino
0En cool mand. En god historie.
2 år siden · Morten Vesterga...
5Værdier
2 år siden · Inghard
11NaNoWriMo
2 år siden · Eddie
15Endestation - eller strengt nåleøje...
2 år siden · tope
0Zenon, Newton og høeg
2 år siden · dino
11Dåseåbner
2 år siden · Kåemer
1Roman
2 år siden · Eddie
7Klimaet
2 år siden · dino
0Brevkassen er åben
2 år siden · Savanti
0En hyldest