Bøger, forlag og litterært · Trailere til bøger

4 svar
Senest opdateret 5 år siden · 5 bruger(e) deltager
5 år siden

En trailer synes at være mere eller mindre forbeholdt film og tv, men ind imellem støder man på en for en bog også.
For eksempel min egen.
Hvad mener I om denne form for promovering?

5 år siden
5 år siden

Faktisk er det ret sejt, godt arbejdede Bo!
Men men som jeg kan se gør du alt for at undgå at sætte billeder i hovedet på folk, hvilket netop i mine øjne er det at skrive handler om. En forfatter skal lade læseren selv skabe billederne gennem ord på et stykke papir og det ved du.
Alligevel sætter du billeder på din tekst og det betyder at du allerede her har ødelagt det du selv tror på. Sorry det dur bare ikke, billeder gør bare selv det usagte sagt når vi taler om litteratur

5 år siden
5 år siden

Tellerup bruger trailers en del.
Det er dog yderst sjældent - hvis overhovedet - at de bruger levende billeder. Deres trailers er som regel baseret på stumper af bagsideteksten, musik og stemninger.
Jeg kan ret godt lide den form for reklame, men jeg aner ikke om der faktisk er nogen som ser dem. Altså udover dem som i forvejen får forlagets/dine nyheder i deres FB-feed. c",)

Mvh
Eddie

5 år siden
5 år siden

Jeg har efterhånden set en god håndfuld af disse og synes faktisk det er en interessant og fangende måde at gøre det på.
Trailerne kan være med til at sætte stemningen for en bog fx.

5 år siden
5 år siden

Relativt godt filmet, men jeg kan ikke forestille mig, at den fungerer.

Grunde:
Der er intet, giver en klar ide om, hvad det overhovedet drejer sig om. Mindst af alt en bog.
Der er intet der giver nogen som helst idé om stilen i bogen. Er det satire, er det virkelig en gyser. Er den mere dybtgaaende psykologisk eller er det mere "grafisk".
Der er intet der giver nogen klar idé om, hvad du oensker at seeren, den prospektive laeser, skal foretage sig efter at have set traileren.

Hvis du absolut vil - goer dig tanker om, hvad du vil, skal ske i seerens fantasi og hvad du vil seeren skal goere bagefter (koebe bogen bagefter). Goer dig tanker om, hvorfor han overhovedet skulle goere det. Goer dig i det hele taget tanker om din maalgruppe.

Lav et en ordentlig drejebog, evtl. flere udkast. Sorter alt vaek, som ikke daekker ovenstaaende. Lav et storyboard og se om det stadigvaek virker. Foerst da filmer du.

Jeg her ikke selv lavet videoer, men jeg har lavet flere foto-stories med reklameoejemed eller som brugsanvisninger. De opstaar paa samme maade. Man gaar ikke bare ud og begynder at shoote.

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Trailere til bøger er startet 06/09-2015 20:27 af Bo Sejer og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4005Dagens ord
6 timer, 50 minutter siden · Engbo
4Troen og kirken
2 dage, 8 timer siden · Engbo
6Teater stykke
5 dage siden · Nicolas Jessen
21Lykke
10 dage siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
10 dage siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
16 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
16 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
18 dage siden · Mons1957
0Internationalt
1 måned siden · Savanti
492Kontraster
1 måned siden · Engbo
0Søger læsere!
1 måned, 15 dage siden · turkdaddy

Bøger, forlag og litterært

75Bibelen
1 måned, 23 dage siden · Engbo
11Brug af kommentarer?
2 måneder, 3 dage siden · Pia Hansen
20En udfordring med Den fede mand af ...
5 måneder, 2 dage siden · Morpheus
710 trælse brølere...
5 måneder, 8 dage siden · K.B. Assenholm
3Saxo Publish eller Book on Demand (...
5 måneder, 9 dage siden · TheProject
1Litteraturlæsning sci-fi/fantasy - ...
6 måneder, 5 dage siden · Kafkaesque
2Antal digte i digtsamling
6 måneder, 6 dage siden · dino
11Bestillingsforfattere?
11 måneder, 23 dage siden · dino
5Corona og forlagsbranchen