Bøger, forlag og litterært · Er det mon muligt..?

3 svar
Senest opdateret 1 år, 11 måneder siden · Mikala, Hjertestarter
1 år, 11 måneder siden

At jeg på én eller anden besynderlig måde, kunne få mine tekster udgivet? Hvem skal man skrive til, og hvordan går det til? Hvor meget materiale skal man have? I må evt. meget gerne læse mine tekster og efterlade en kommentar, så jeg kan få et bedre indblik i, hvad folk kan lide at læse. Håber, at jeg hører fra et par flinke sjæle!

Hilsen poeten med de store drømme

1 år, 11 måneder siden
1 år, 11 måneder siden

Hej Cathrine

Der er forskellige måder at få en bog ud. Du fortæller ikke præcis hvad du gerne vil have udgivet, men når jeg kigger på din profil, kan jeg se at du blandt andet skriver digte. I Danmark sælges der ikke så mange digtsamlinger. Derfor udkommer der heller ikke så mange digte på de større forlag.

Som debutant kan det være svært at finde et forlag, der vil betale for udgivelsen. Men der er andre muligheder. Du kan vælge at betale for det selv. Altså selv stå for udgivelsen, eller du kan betale andre for at gøre det. Der findes mange forlag, som gerne trykker for dig mod betaling.

Som endnu ukendt forfatter skal du finde dit publikum og dine læsere. Det kan være en fordel at udgive en bog, som gratis kan hentes af interesserede læsere. På den måde spredes dit navn, og hvis du skriver så andre fanges af det, kan det måske åbne døre for dig.

På Fyldepennen kan du udgive en e-bog. Du kan læse nærmere om det her. https://www.fyldepennen.dk/eboeger/

Mikala

1 år, 11 måneder siden
1 år, 11 måneder siden

Hej Mikala

Mange tak for respons og hjælp!
Sagen er den, at jeg ikke har økonomien til at finansiere en udgivelse.. Kender du evt. nogle af de "bedst egnede" forlag, hvis man gerne vil have udgivet en digtsamling?

Hilsen Cat

1 år, 11 måneder siden
1 år, 11 måneder siden

Det er ikke nemt at udkomme med en digtsamling på tryk hos de fleste forlag. Denne artikel forklarer hvorfor:
http://politiken.d...e-paa-bestilling/
Men du kan jo selv prøve at google "forlag + digte" og se hvad du får op.
Her er et, så vidt jeg ved, godt lille forlag, som blandt andet udgiver digte. Men der er lang ventetid på at blive læst, kan du se:
http://www.forlage...e.dk/manuskripter

Hvis jeg var dig ville jeg udgive en digtsamling til fri afhentning til at begynde med. Udgiv den fx gennem Fyldepennen, og slå så en masse på tromme for dig selv, så flest muligt henter den. Brug dit eget netværk, brug FB, og lav en god hjemmeside, der præsenterer dit navn. Når du så en dag har flere bøger klar, måske skrevet en samling gode noveller eller en roman, som du gerne vil udgive, så kan du prøve forlagene igen. - Og huske at informere om at dine digte blev hentet 500 gange eller mere.

Især er digte svære at få afsat til forlagene. Simpelthen fordi de sælger så få. Jeg tror at du skal tænke i en anden retning end kun "trykt bog i boghandlerens vindue".

Håber at du vil dele dine erfaringer med os herinde. Det er altid sjovt at følge et nyt forfatternavn.

Mikala

1 år, 11 måneder siden

Besvar debattråd

Debatten Er det mon muligt..? er startet 09/11-2015 23:16 af Cathrine Madsen (Hjertestarter) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3cliffhang...
1 time, 29 minutter siden · dino
1315Dagens ord
21 timer siden · Engbo
4Inspiration
1 dag siden · Nevstrup Anders...
15Oplæsning ved festuge-event i Aarhu...
1 dag, 6 timer siden · Syrene Hvid
12Din dag.
1 dag, 21 timer siden · Engbo
0NaNoWriMo - National Novel Writing ...
2 dage, 2 timer siden · Syrene Hvid
13publiceringsbesvær - kan nogen hjæl...
2 dage, 22 timer siden · Anni Idorn
20Hvordan finder jeg en titel?
6 dage siden · dino
10Legalisering af cannabis
8 dage siden · thevoid
16Hvad er det der gør dig til forfatt...
9 dage siden · Pino
4Ungdomsroman- længde?
10 dage siden · prefu
10Spørge Jørgen
12 dage siden · Kattegat
5Relancering
13 dage siden · dino
2Litteratur festival for Horror m.m.
14 dage siden · Jeremy Dusk

Bøger, forlag og litterært

2Hvilken kontrakt skal jeg vælge
24 dage siden · DE-O
31Afslag
1 måned, 17 dage siden · Fynbogen
9Erfaringer med forlaget Mellemgaard
1 måned, 17 dage siden · Fynbogen
107 grunde til ikke at blive forfatte...
1 måned, 23 dage siden · louise1993
2Pris og design af forside til ebog?
2 måneder, 9 dage siden · Ordspinderen
3Bog på fyldepennen
3 måneder siden · thevoid
5Intet svar fra forlag om modtagelse...
3 måneder, 10 dage siden · Theplayer1978
4Hvedekorn
3 måneder, 11 dage siden · Theplayer1978
9Imaginære sprog til fantasy bog: ni...
6 måneder, 12 dage siden · DenFrieNukleoti...
6Gode forlag (uden medfinansiering)
7 måneder, 13 dage siden · Anne Christine ...
2Få min roman anmeldt, og få den ud ...
7 måneder, 20 dage siden · Gryphon
1Oplæsninger og lignende - dit forho...
8 måneder, 6 dage siden · Bondekonen
37Er min forfatterdrøm dødsdømt ved f...
8 måneder, 22 dage siden · Stinapige
0Astrid & Veronika (Let me sing you ...
9 måneder, 7 dage siden · sofiesverden