Læs min tekst - kritik søges · Betalæser/læsere søges til en thriller

2 svar
Senest opdateret 4 år siden · 2 bruger(e) deltager
4 år siden

Kære skribentkolleger, jeg er i gang med at oversætte min roman fra russisk til dansk. Almindeligt skriver jeg på russisk og jeg udgiver bøger i Rusland, men da mine seneste to bøger ikke kan komme igennem den russiske censur, vil jeg gerne prøve lykken i Danmark hvor der er ytringsfrihed. Jeg har dog virkelig brug for nogen som kan kigge på den danske tekst med friske øjne og se, om den nu lyder dansk og om den lyder godt. Jeg har indtil videre 8 kapitler der er oversat. Jeg planlægger at lægge dem her på siden. Bogen hedder "Jack på Månen" og er en thriller/krimi der handler om nogle aktuelle emner såsom indvandrerproblematikker og pædofili.

Jeg har virket som betalæser før (også for danske skribenter), så jeg kan godt gøre gengældt for dem, der ønsker at hjælpe mig.

Jack på Månen. 2014. Roman. Genre: Realisme, thriller
Kort om romanen:
Han hedder Senja, men alle her kalder ham Jack fordi ingen kan udtale hans rigtige navn. Han bor sammen med sin mor, går i skole, laver en gang imellem ballader og ryger lidt hash. Med andre ord, er han en ganske almindelig 14-årige dreng - russisk dreng i Denmark. Han har lært det nye sprog og er blevet vant til at være dus med skolelærere og kalde dem ved fornavn. Men så gifter mor sig igen, og de flytter til det nye stedfars hus - et stort flot ejendom som bag et låst dør gemmer på en mørk hemmelighed. Snart vil Jacks liv afhænge af, om det lykkes ham at afsløre den...

4 år siden
4 år siden

Hej Tatiana.
Lige her i dit første afsnit er der måske ting du ser allerede nu når du ser det her på tryk, : ballade / ikke ballader, det er noget langt mere spetakulært. ;O)
Danmark med a når vi er her.
Det vil nok lyde bedre med skolelærerne.
Den nye stedfar .
En låst dør.
( den drillesyge grammatik!)
Det er rigtig godt dansklydende sprog ! Pøj Pøj

4 år siden
4 år siden

Hej Anni, mange tak for dine rettelser. Jeg ved ikke om man kan redigere teksten i selve opslaget. Kan ikke se, om der er den mulighed her. Ellers ville jeg har gjort det. Mange tal for alle rettelserne. Hilsen, Tatiana

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten Betalæser/læsere søges til en thriller er startet 14/03-2016 14:49 af Tatiana Rusuberg og er placeret under Læs min tekst - kritik søges.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

169Den frie verdens leder
5 timer, 43 minutter siden · Wernn
21Lykken
7 timer, 12 minutter siden · Prem
428Kontraster
17 timer siden · Engbo
2Det primitive holdbare.
18 timer siden · Prem
53Ligheder
20 timer siden · Prem
10Noget teknisk
3 dage siden · Kafkaesque
10Dagens anekdote
4 dage siden · Wernn
14Forstyrrende elementer i læsning
4 dage siden · maryanna
18Komplimenter
5 dage siden · Wernn
116Dagens Vits
5 dage siden · Savanti

Læs min tekst - kritik søges

2Den statestik ... den statestik.
1 måned, 17 dage siden · knudkp
3Betalæser søges til første kapitel ...
2 måneder, 10 dage siden · vilværeforfatte...
3Læser & Kritik, søges!
5 måneder, 4 dage siden · Morpheus
1Skriveklub
5 måneder, 9 dage siden · Wernn
1Kvindelige betalæsere søges
9 måneder, 28 dage siden · dino
20Korrekturlæsning
1 år, 3 måneder siden · Filia
2GROFT
1 år, 4 måneder siden · knudkp
1Sparring på krimi-roman
1 år, 5 måneder siden · Emilsch