Helbred · Sovepiller

8 svar
Senest opdateret 8 år siden · 3 bruger(e) deltager
8 år siden

Håber nogen kan give mig et råd. Jeg har en amerikaner på besøg i øjeblikket, og han er åbenbart helt afhængig af sovepiller for at få søvn om natten. Det er et behov han har oparbejdet gennem mange år. Problemet er, at han skulle rejse hjem i morgen søndag, men så viser det sig, at han først skal afsted på torsdag, og da er han løbet ud for sovepiller, og jeg er bange for, at skal han stoppe så brat med at tage pillerne vil han få abstinenser. - Jeg har talt med min læge, men hun vil ikke udskrive vanedannende piller til et menneske hun ikke kender - hvilket jeg ganske sympatiserer med hende i, men det drejer sig om højst ti piller, til han kommer hjem til sin egen læge. - Kan nogen give et råd, hvordan vi klarer den situation? Jeg har ikke lyst til at han skal ligge syg af abstinenser.

Kåemer

8 år siden
8 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

8 år siden
8 år siden

Hej Lisbeth

Drogens baldrian! Jeg kender det godt, men huskede ikke navnet. Jeg vil give ham det råd. Tak for det. - Jeg frygter dog, at det ikke er stærkt nok. Men nu må vi se.

Kåemer

8 år siden
8 år siden
#3

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

8 år siden
8 år siden

Man kan jo give den "fuld placebo." Altså fortælle at "det her middel! Det er bare suverænt godt! Sidst jeg selv tog det, sov jeg til langt ud på eftermiddagen!

8 år siden
8 år siden

Dino

Haha! jeg forstår idéen, men jeg tror nu ikke Kenny, min ven, vil hoppe på den. Men tak for rådet.

Kåemer

8 år siden
8 år siden

Jeg håber din ven får en god tid hos dig, også uden sin medicin. :-)

8 år siden
8 år siden

Synes lige jeg vil fortælle om forløbet, da min amerikanske ven rejste hjem nu til morgen. Vi fik ikke løst problemer med sovepillerne, men de sidste nætter proppede han sig med naturmedicin, bl.a. Baldrian, men tydeligvis uden effekt. Så han kunne ikke sove om natten, men faldt i søvn hen ad morgenen og sov da helt til middag. Så det gav jo en underlig døgnrytme. Ikke desto mindre havde vi gode dage sammen.

Kåemer

8 år siden
8 år siden

Fint, Kåemer. Så gik det nok endda. :-)

8 år siden

Besvar debattråd

Debatten Sovepiller er startet 14/05-2016 08:53 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Helbred.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

45Dagens DJ
2 dage, 19 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
8 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
8 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
24 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 4 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 13 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 25 dage siden · David H

Helbred

4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 18 dage siden · Ansu
8Hvordan har du det
2 år siden · Engbo
13Hvorfor kan jeg ikke det samme som ...
3 år siden · dino
0DI Georges syndrom. Helbreds opdate...
4 år siden · Savanti
7Helbred opdatering.
5 år siden · Savanti
11Sofies 5-trins selvværds-kursus
5 år siden · Kåemer
4lagt op til debat
5 år siden · Savanti
3smerter når jeg læser
6 år siden · cronio
6Rent vand
7 år siden · dino