Opslagstavlen · Hvordan kommer jeg i gang?

4 svar
Senest opdateret 7 år siden · 4 bruger(e) deltager
7 år siden

Sidder med en lille forfatter i maven, men samtidig også et stort hul i hovedet! Jeg er ikke født med en blyant i hånden, da jeg er ordblind, men det skal jo heldigvis ikke stoppe mig :)

Jeg har arbejdede på en bog, og allerede noget over 3.000 ord (det skal være en børnebog). Men sidder pt lidt fast. Jeg har prøvet at undersøg om der findes steder hvor I mødes og snakker og skriver i den virkelige verden, men har haft svært ved at finde noget, er det bare mig?

Ville gerne finde nogen/sted/ m.v. hvor jeg kunne sidde bare og læse/lytte for at lærer. Har du nogle gode ideer eller andre forslag så modtages de meget gerne. Så hullet bliver udfyldt og maven tømt

7 år siden
7 år siden

Hvis din ordblindhed er slem, kan du måske forsøge at bruge din telefon (Hvis du er udstyret med en sådan, hvad jeg tør gætte på.) som diktafon. Så kan du muligvis skifte imellem telefonen og computeren.
Så får du måske hul på fortællingen uden at bremses straks af retskrivningsproblemet.
Der er stadig retstavningsproblemer, men de kan måske så gemmes til sidst.
Og hvis først historien er der, bliver humøret måske også bedre og man får lyst til at gøre tingene færdigt på den ene eller den anden måde.

7 år siden
7 år siden

I går i aften showet var der interview med Skatteminister Karsten Lauritzen, som er ordblind, men dog har klaret sig godt. Ordblindhed er et handicap, men skal ikke forhindre en i at være kreativ. Han giver gode råd her.
https://www.dr.dk/...wet-2016-10-10#!/

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Tak Kåemer og Dino. Det er ikke så meget ordblindheden der stopper mig, det er mere at jeg ikke ved hvordan "bogskrivning" foregår.

Jeg står bag hjemmesiden Etlivsomordblind.dk hvor jeg også har en del af målgruppen til bogen, når den er færdig :)

7 år siden
7 år siden

Det sværeste kanemt være at finde en slutning til noget der er snart halvt færdigt...
Lyder måske mærkeligt, men hvis du kender slutningen, er det hele meget nemmere.
Historien ender let med at blive dobbelt så lang, fordi du ikke kan slippe den...

Go arb.lyst
Levi

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Hvordan kommer jeg i gang? er startet 11/10-2016 09:11 af JesperSehested8 og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
6 timer, 4 minutter siden · heksemutter
45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
25 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 1 dag siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 4 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 14 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 26 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 7 dage siden · Kafkaesque

Opslagstavlen

5God digital bogside
5 måneder, 18 dage siden · HamDenKorte
0Forfatter søges til Børnebogsuniver...
1 år, 7 måneder siden · Untitled
0Skrivegruppe!
1 år, 8 måneder siden · Clara de N
13Kunsten i fokus
2 år siden · belmindelig
0ups
2 år siden · Savanti
0En ulykke sker aldrig alene
2 år siden · MariaMolgaard
7Korrespondent
2 år siden · Dmitri Burdykin
4Skrivegruppe 45+
2 år siden · HeleneHK
3Psykoterapi
2 år siden · Anita A
6Skriveklub?
3 år siden · Andreas9000
1Copyright af navn
3 år siden · Kafkaesque