Bøger, forlag og litterært · Regnbue forlag?

5 svar
Senest opdateret 7 år siden · 4 bruger(e) deltager
7 år siden

Hej

Nogen der ved om vi har nogle Regnbue forlag her i landet, eller om man skal ud i verden, og eventuelt hvor?

M.A.

7 år siden
7 år siden

Jeg kender ikke til nogen i Danmark, og jeg har ledt efter dem, da jeg skriver LGBT romantik og erotika. Jeg udgiver i udlandet. Men der udgives da lidt "homo litteratur", som det kaldes. Jeg hader det navn, for opdelingen er godt nok streng og som om heteroseksuelle ikke kan læse en bog, hvor hovedpersonen er homoseksuel.

7 år siden
7 år siden

Det ville være fristende at have "regnbue" forlag som modvægt i et marked hvor de almindelige forlag øvede censur imod bøger med homoseksuelt indhold.
Men det er efter mit beskedne skøn ikke tilfældet i Danmark. Her udøves vist nok kun kunstnerisk (og måske markedsmæssig) censur.

Men man kan skrive bøger med en homoseksuel appeal i håb om at dette "klientel" vil opdage bøgerne og få lyst til at købe dem. Og det er da OK, synes jeg.

7 år siden
7 år siden

dino, ja, og mange skriver bøger med homoseksuelle karakterer. Problemet er blot, at der netop udøves merkedsmæssig censur. Hvem har måske penge til at markedsføre MOD Gyldendal og de andre store? Man kommer ikke igennem til de store med mindre man vil i kunstnerisk spændetrøje og skrive til det marked, de smider penge i. Pessimistisk set. På det engelske marked er det til gengæld enormt!

7 år siden
7 år siden

Der masser af bøger udgivet under regnbuens farver, men jeg har endnu ikke fundet en på dansk, hvor hovedhistorien ligger her. Der er masser af bi personer der har en anden seksuel præference end hetero.
I forbindelse med noget research, har jeg læst et par på engelsk. De var virkelig godt skrevet. Men begge var skrevet på et forlang der udelukkende udgav denne type bøger.
Det er ikke et marked der er åbent endnu, men er sikker på det kommer en dag.

M.A.

7 år siden
7 år siden

Altså jeg udgiver en bog her i november - som forhåbentlig bliver en serie - som har en hovedperson, der ikke er hetero og får et forhold til en anden mand. Men den bliver godt nok ikke udgivet fra et af de store forlag, men et af de mindre (DreamLitt). Den ligger så også under fantasy-genren, så det hjælper måske også på det? Fantasy er jo ret populært.

Vi er vist altid lidt bagefter det engelske marked, så mon ikke at der før eller senere vil begynde at komme mere? Det må også være vigtigt, at man som forbruger bruger sin pung til at tale for sig. At man køber de her bøger og hjælper dem med at vokse og blive populære. Hvis de sælger godt, tør forlagene sikkert også satse mere på dem :)

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Regnbue forlag? er startet 21/10-2016 10:11 af Marie Alexander White (Marie Alexander) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

45Dagens DJ
1 dag, 2 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
6 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
6 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
23 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
28 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
28 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 2 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 12 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 23 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 5 dage siden · Kafkaesque

Bøger, forlag og litterært

8Poesi forlag søges
5 måneder, 1 dag siden · heksemutter
3Forlags forretnings-model
5 måneder, 24 dage siden · Ansu
4Vedrørende litteraturtidsskrifter
8 måneder, 4 dage siden · heksemutter
0Hvilket forlag passer til min bog?
11 måneder, 16 dage siden · David H
0Erfaringer med forlagene Wadskjær o...
1 år siden · Asger Nørlund
0Harry Potter - for yngre børn?
1 år, 3 måneder siden · Løvinde
7Anbefalinger til forlag?
1 år, 7 måneder siden · Krimi4Y
4Søger kritik af Digtsamlings opsætn...
2 år siden · Ansu
3Valg af forlag til digtsamling
2 år siden · belmindelig
0Presse meddelse.?
2 år siden · JesperSB