Bøger, forlag og litterært · Regnbue forlag?

5 svar
Senest opdateret 1 år siden · Anne Christine V. Eriksen, Marie Alexander, HTHS, dino
1 år siden

Hej

Nogen der ved om vi har nogle Regnbue forlag her i landet, eller om man skal ud i verden, og eventuelt hvor?

M.A.

1 år siden
1 år siden

Jeg kender ikke til nogen i Danmark, og jeg har ledt efter dem, da jeg skriver LGBT romantik og erotika. Jeg udgiver i udlandet. Men der udgives da lidt "homo litteratur", som det kaldes. Jeg hader det navn, for opdelingen er godt nok streng og som om heteroseksuelle ikke kan læse en bog, hvor hovedpersonen er homoseksuel.

1 år siden
1 år siden

Det ville være fristende at have "regnbue" forlag som modvægt i et marked hvor de almindelige forlag øvede censur imod bøger med homoseksuelt indhold.
Men det er efter mit beskedne skøn ikke tilfældet i Danmark. Her udøves vist nok kun kunstnerisk (og måske markedsmæssig) censur.

Men man kan skrive bøger med en homoseksuel appeal i håb om at dette "klientel" vil opdage bøgerne og få lyst til at købe dem. Og det er da OK, synes jeg.

1 år siden
1 år siden

dino, ja, og mange skriver bøger med homoseksuelle karakterer. Problemet er blot, at der netop udøves merkedsmæssig censur. Hvem har måske penge til at markedsføre MOD Gyldendal og de andre store? Man kommer ikke igennem til de store med mindre man vil i kunstnerisk spændetrøje og skrive til det marked, de smider penge i. Pessimistisk set. På det engelske marked er det til gengæld enormt!

1 år siden
1 år siden

Der masser af bøger udgivet under regnbuens farver, men jeg har endnu ikke fundet en på dansk, hvor hovedhistorien ligger her. Der er masser af bi personer der har en anden seksuel præference end hetero.
I forbindelse med noget research, har jeg læst et par på engelsk. De var virkelig godt skrevet. Men begge var skrevet på et forlang der udelukkende udgav denne type bøger.
Det er ikke et marked der er åbent endnu, men er sikker på det kommer en dag.

M.A.

1 år siden
1 år siden

Altså jeg udgiver en bog her i november - som forhåbentlig bliver en serie - som har en hovedperson, der ikke er hetero og får et forhold til en anden mand. Men den bliver godt nok ikke udgivet fra et af de store forlag, men et af de mindre (DreamLitt). Den ligger så også under fantasy-genren, så det hjælper måske også på det? Fantasy er jo ret populært.

Vi er vist altid lidt bagefter det engelske marked, så mon ikke at der før eller senere vil begynde at komme mere? Det må også være vigtigt, at man som forbruger bruger sin pung til at tale for sig. At man køber de her bøger og hjælper dem med at vokse og blive populære. Hvis de sælger godt, tør forlagene sikkert også satse mere på dem :)

1 år siden

Besvar debattråd

Debatten Regnbue forlag? er startet 21/10-2016 10:11 af Marie Alexander White (Marie Alexander) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3cliffhang...
1 time, 35 minutter siden · dino
1315Dagens ord
21 timer siden · Engbo
4Inspiration
1 dag siden · Nevstrup Anders...
15Oplæsning ved festuge-event i Aarhu...
1 dag, 6 timer siden · Syrene Hvid
12Din dag.
1 dag, 21 timer siden · Engbo
0NaNoWriMo - National Novel Writing ...
2 dage, 2 timer siden · Syrene Hvid
13publiceringsbesvær - kan nogen hjæl...
2 dage, 22 timer siden · Anni Idorn
20Hvordan finder jeg en titel?
6 dage siden · dino
10Legalisering af cannabis
8 dage siden · thevoid
16Hvad er det der gør dig til forfatt...
9 dage siden · Pino

Bøger, forlag og litterært

2Hvilken kontrakt skal jeg vælge
24 dage siden · DE-O
31Afslag
1 måned, 17 dage siden · Fynbogen
9Erfaringer med forlaget Mellemgaard
1 måned, 17 dage siden · Fynbogen
107 grunde til ikke at blive forfatte...
1 måned, 23 dage siden · louise1993
2Pris og design af forside til ebog?
2 måneder, 9 dage siden · Ordspinderen
3Bog på fyldepennen
3 måneder siden · thevoid
5Intet svar fra forlag om modtagelse...
3 måneder, 10 dage siden · Theplayer1978
4Hvedekorn
3 måneder, 11 dage siden · Theplayer1978
9Imaginære sprog til fantasy bog: ni...
6 måneder, 12 dage siden · DenFrieNukleoti...
6Gode forlag (uden medfinansiering)
7 måneder, 13 dage siden · Anne Christine ...