Helbred · smerter når jeg læser

3 svar
Senest opdateret 6 år siden · 3 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg elsker at læse og bruger flere timer dagligt på det. Det har jeg gjort i flere år, men nu er jeg begyndt at få ondt i ryggen og op i nakken. Jeg har tidligere siddet meget i sofaen, men er begyndt at sidde på en ergonomisk kontorstol (Håg 8106). Det er ikke en billig kontorstol og synes den er behagelig at sidde på, men jeg kan stadig få ondt når jeg sidder og læser. Jeg har læst på dengodestol.dk at en steppie balancepude er et godt supplement til en god kontorstol.
Nogen der har erfaringer, som de gerne vil dele? Evt prøve at opsøge en fysioterapeut?

På forhånd tak! :-)

7 år siden
7 år siden

Hej Mille82

Døjer selv med ryggen, ryg og nakke øvelser er en god ide, få lavet udstrækning af din nakke og ryg en gang imellem, Hold en pause når du læser op og stå, og lave lidt andet. Men en fys kan være en god ide til at komme i gang, også er massage af ryggen til afslapning også en god ide.
Gigtforeningen har i øvrigt også nogle fine øvelser på netten.
God bedring.

Vh Mimi K

7 år siden
6 år siden

Hej Mimi

Undskyld min sene tilbagemelding. Tak for dit svar og gode råd. Jeg opsøgte en fysioterapeut og det var en god ide til min ryg. Desuden købte jeg en god ergonomisk stol som dennehttps://www.dengod...tol-hag-h04-4200/

Jeg har stort set ikke ondt til dagligt længere, men det kan dog ske, hvis jeg sidder ned i for lang tid:-)

Ha en god dag! :-)

6 år siden
6 år siden

Stolen har selvfølgeligt meget at sige, men hvordan du holder bogen er også vigtigt. Mange gør den fejl at de altid sidder med bogen i hånden, hvor de nok ville have mere fordel af et læsestativ som disse:https://www.livets...mmet/laesestativ/

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten smerter når jeg læser er startet 12/11-2016 09:35 af Mille82 og er placeret under Helbred.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
6 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 18 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 2 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 7 dage siden · Tungnemt

Helbred

4Videoer med terapeutiske øvelser
2 måneder, 11 dage siden · Ansu
8Hvordan har du det
2 år siden · Engbo
13Hvorfor kan jeg ikke det samme som ...
3 år siden · dino
0DI Georges syndrom. Helbreds opdate...
4 år siden · Savanti
7Helbred opdatering.
5 år siden · Savanti
11Sofies 5-trins selvværds-kursus
5 år siden · Kåemer
4lagt op til debat
5 år siden · Savanti
3smerter når jeg læser
6 år siden · cronio
6Rent vand
7 år siden · dino