Bøger, forlag og litterært · Hjælp, jeg skal undervise!

1 svar
Senest opdateret 1 år siden · Fink, Seifostos
1 år, 1 måned siden

Jeg er så heldig, at jeg måske får lov at undervise på et kreativt skriveværksted her efter nytår! :D

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre jer, hvad i synes - eller tror - fungerer på et skriveværksted/skrivekursus. Jeg har selvfølgelig selv gået på en hel del og har masser af øvelser og værktøjer i baghovedet, men kunne godt tænke mig at høre ideer fra andre, da det jo ikke er mig selv, jeg skal undervise. ;)

Målgruppen er voksne over 18, som er enten psykisk sårbare og/eller tilknyttet "systemet" igennem fx kontanthjælp eller andre overførselsindkomster og lignende. Så hvis der er noget, der henvender sig specielt til den målgruppe, så gerne det, men generelt bare gode ideer! I første omgang har jeg mulighed for 1 samlet hold med dem, hvor vi laver øvelser sammen, uanset niveau, men vil tro de fleste ikke har skrevet før eller kun skrevet til skrivebordsskuffen. Vi kommer nok til at have undervisning 2x40 minutter ad gangen. :)

På forhånd tak for hjælpen! :)

1 år, 1 måned siden
1 år siden

Eleverne skal nok varmes op først. Som når jeg maler malerier. Det er ikke alt jeg maler der bliver godt, men jeg gemmer det så jeg kan se min egen udvikling.
Giv den et evt. postkort og bed dem beskrive hvad de ser.
Lad dem se en kort film og lad den beskrive hvordan de tror hovedpersonerne lever derhjemme efter optagelserne.
Så har man allerede ansigter på sin egen historie. Bare et godt råd. Vh. Hanna Fink

1 år siden

Besvar debattråd

Debatten Hjælp, jeg skal undervise! er startet 17/11-2016 15:59 af Natacha Ægirsdottir (Seifostos) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1450Dagens ord
52 minutter siden · solvejgh
9Evolutions forskning.
5 timer, 25 minutter siden · leviP
6Et Spørgsmål
8 timer, 42 minutter siden · Bondekonen
12Bandeord
23 timer siden · Morpho
109Selvforsvar
1 dag, 10 timer siden · thevoid
33Er ligestillingen umagen værd?