Bøger, forlag og litterært · Hvad sender man til et forlag?

2 svar
Senest opdateret 7 år siden · 3 bruger(e) deltager
7 år siden

L&R har udvist interesse i et manuskript jeg arbejder på for tiden. De har bedt om at få tilsendt noget materiale, men det er her jeg kommer lidt i klemme. Sender man det foreløbelige manus eller sender man et uddrag/de bedste dele af manus?

7 år siden
7 år siden

Jeg ville nok forhøre dem om, hvad de vil have.

Ellers tænker jeg, at det måske ville være en god ide at udarbejde en synopsis, hvor du korte forklarer, hvad historien handler om, så de hurtigt kan danne et overblik. Og ved siden af kunne du måske vedhæfte de første kapitler. På den måde kan de jo se din skrivestil.

7 år siden
7 år siden

Hvis de udviser interesse, skal man vel pleje denne bedst muligt for at vise dem hvad man kan?
Andre her er klogere på emnet end jeg, men jeg ville sende så meget som muligt for at vise at der er kød på sagen.

Held og lykke med projektet! Det er "stort" at få udgivet, så giv den gas!

Man kunne sende noget der giver overblik så de kan se hele historien for sig, og her er slutningen nok vigtig.
Og så nogle gennemarbejdede kapitler der (be)viser at du kan lave den færdig. Og gennemarbejdet betyder absolut maksimal kvalitet. De skal overbevises om at de slet ikke har råd til at undvære dig! :-)
Det er nok heller ikke ilde at stille i udsigt at der er mere i dig end en enkelt bog, hvis du kan. At du er et navn med fremtid i, hvis det kan ske uden gennemskueligt pral.

Igen - bedste ønsker.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Hvad sender man til et forlag? er startet 18/11-2016 11:19 af CilBirks og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

45Dagens DJ
1 dag, 3 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
6 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
6 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
23 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
28 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
28 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 2 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 12 dage siden · AnsuLa

Bøger, forlag og litterært

8Poesi forlag søges
5 måneder, 1 dag siden · heksemutter
3Forlags forretnings-model
5 måneder, 24 dage siden · Ansu
4Vedrørende litteraturtidsskrifter
8 måneder, 4 dage siden · heksemutter
0Hvilket forlag passer til min bog?
11 måneder, 16 dage siden · David H
0Erfaringer med forlagene Wadskjær o...
1 år siden · Asger Nørlund
0Harry Potter - for yngre børn?
1 år, 3 måneder siden · Løvinde
7Anbefalinger til forlag?
1 år, 7 måneder siden · Krimi4Y
4Søger kritik af Digtsamlings opsætn...
2 år siden · Ansu