Fyldepennen · Status på fantasy-skriverier?

5 svar
Senest opdateret 6 år siden · 4 bruger(e) deltager
6 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Det bluser op i ny og næ og varer nogen uger og fader så indtil det bluser op igen. Det drives mest af hvis der kommer nye til, der lægger mellem 1-5 tekster/dele op, der bliver jævnt kommenteret og dermed river andre med, kommenteres teksterne/delene ikke så fader det igen. Baseret på omkring halvanden års erfaring.

Mvh.
Dani

6 år siden
6 år siden
#2

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Fantasy er en genre der ikke har det så godt her på sitet. Digte fylder derimod rigtig meget.

6 år siden
6 år siden

Hvis en gammel mand på være. Jeg vil mene at fantasy er en genre der kræver ret lange tekster. Det skyldes at der er et univers der skal defineres, og læseren skal have tid at vænne sig til en anden virkelighed.
Det ville være svært for Tolkien at skrive om elvere, orker og bjergtrolle, hvis han kun havde tre sider til rådighed.
Så jeg tror at fantasy (med alle dens kvaliteter) kræver god plads. Og det vil i sig selv begrænse antallet af titler her.
Man kunne så for sjov opstille et nyt mål: Prøv at skrive troværdig fantasy på højst 10.000 ord.
Og ja, fantasy kan sagtens være troværdig, selvom troværdighed ikke er en selvfølge.

6 år siden
6 år siden

Jamen helt klart, fantasi kræver mange ord hvis man lave noget originalt og ikke bare efterligne andre.

Jeg tror så dog godt man ville kunne skrive en udmærket fantasi novelle på 10.000 ord, hvis man holder plottet simpelt, karaktererne klassiske og ikke dykker for meget ned i den verden det foregår i, men hvad er det sjove ved det? hehe. Det fede ved bøger lige meget hvilken genre de har, er selvfølgelig handlingen og karaktererne, men også de spørgsmål der rejses og temaer der bliver taget op.

Mvh.
Dani

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Status på fantasy-skriverier? er startet 08/05-2018 00:21 af sokkenn og er placeret under Fyldepennen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

45Dagens DJ
2 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
7 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
7 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
24 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
29 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
29 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 3 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 13 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 24 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 6 dage siden · Kafkaesque

Fyldepennen

4Venne/følge liste.
11 måneder, 2 dage siden · Ansu
23Kommentarer
1 år, 3 måneder siden · Ansu
3Høj opløsning billed redigering
1 år, 6 måneder siden · switch
2Fyldepennen
1 år, 6 måneder siden · Ansu
4NATO
2 år siden · Engbo
2Datid og fortid
2 år siden · Filia
0Musik
2 år siden · Savanti
3Hvis du kunne vælge
2 år siden · Engbo
2Hvordan finder jeg gamle debatter o...
2 år siden · Eddie
1Internationalt
2 år siden · MerakiPLyhne