Fyldepennen · Religions forum?

7 svar
Senest opdateret 5 år siden · 6 bruger(e) deltager
5 år siden

Hej alle. Uden fordomme , men føler lidt dette forum er mere egnet til religions snak end digte, for føler at religion er meget omtale her på siden og det er lidt irriterende synes jeg.
Jeg overvejer slette mig selv herinde af samme årsag, så går i tænkeboks af samme grund. Hilsen savanti .

5 år siden
5 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Kære Engbo. Tak for din kommentar.
Jeg tænker lidt videre.
Mvh
Savanti .

5 år siden
5 år siden
#3

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Hej Ann:-)
Jeg deltager nu ikke selv i de religiøse debatter herinde, omend jeg dog til tider tænker ved mig selv om der sku være en større mening med det hele?...
Med det sagt, så kommer man dog ikke uden om at Bibelen er en stor inspiration skilde til meget digtning herinde gennem dens brug af billedsprog, allegorier osv.Man skal dog huske på det er en tekst skrevet af mange "navnløse digtere" gennem tusinder år.Så ville det være retfærdigt tilsvarende at sige at nu ville man ikke skrive/læse herinde fordi det hele er baseret på én enkeklt/ ganske få digtere f.eks Rifbjerg,Strunge el S.U.Thomsen osv...Jeg mener at er man uenig, må man gå op imod (skrive op imod)det man er uenig i:-)
Vi skal virkelig værne om disse "oaser" hvor ordet er frit uden kommercielle formål!
Vh Per(hellerhigh)

5 år siden
5 år siden

Kære Ann (Savanti)

Hvorfor skulle vi dog ikke diskutere religion, det er da en væsentlig del af livet og samfundet.

Og hvordan definerer man religion. Er det alt udover det konkrete, daglige?

Selv er jeg ikke religiøs i nogen konkret forstand, men jeg tænker dog meget på alle aspekter af livet, også på det der går ud over almindelig forstand. Jeg er ikke medlem af folkekirken, men har ikke desto mindre meget sympati for den. - Jeg tror på en Gud, fordi jeg synes det er logisk at nogen eller noget må være førsteårsagen til verden. Men jeg tvivler på at denne Gud, hvem eller hvad han nu er, interesserer sig for menneske og da slet ikke for den enkelte.

Men når jeg nu nærmer mig de tre og firs så ved jeg at livet snart må være slut. Og hvad så? Jeg er mest tilbøjelig til at sige, så ingenting. Men jeg kan så ikke lade være med også at tænke: det kunne da være ...

Så alt i alt er der meget at tænke over og meget at debattere.

Og bryder man sig ikke om den slags åndelig snak, så står det jo en frit for at hoppe over, eller - bedre - komme med sine egne input i debatten. Det er da i orden at trække sig ud, hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, men hvorfor smække med døren? - Hvis din tilgang til livet og til det at debattere er bedre, så kom ud med det. Vær lidt positiv.

5 år siden
5 år siden
#6

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Jeg synes, at det der er blevet skrevet her, er meget pænt sagt. Jeg sympatere med det hele og håber Savanti bliver. Inge

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Religions forum? er startet 20/10-2018 16:53 af Ann R. Sørensen (Savanti) og er placeret under Fyldepennen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
2 timer, 26 minutter siden · heksemutter
45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
8 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
8 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
25 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 4 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 14 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 26 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 7 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 14 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 15 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 19 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 19 dage siden · David H

Fyldepennen

4Venne/følge liste.
11 måneder, 3 dage siden · Ansu
23Kommentarer
1 år, 3 måneder siden · Ansu
3Høj opløsning billed redigering
1 år, 6 måneder siden · switch
2Fyldepennen
1 år, 6 måneder siden · Ansu
4NATO
2 år siden · Engbo
2Datid og fortid
2 år siden · Filia
0Musik
2 år siden · Savanti
3Hvis du kunne vælge
2 år siden · Engbo
2Hvordan finder jeg gamle debatter o...
2 år siden · Eddie
1Internationalt
2 år siden · MerakiPLyhne
27Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 år siden · Anniina
2Navne
3 år siden · Engbo
2Må eller må man ikke?
3 år siden · Savanti
4Sortering af dagbog
3 år siden · Prem
1Er glad for at....
4 år siden · Eddie