For det første vil jeg sige, at det bestemt er passende i debatten, og for det andet vil jeg skrige drøm løs :)
Som du selv er inde på, er dine ideer, og derfor hvad det er, du præcist spørger om, en smule rodet. Ikke at der er noget galt med det på dette stadie! Men jeg har svært ved at finde det konkrete, du søger svar og/eller feedback på.
Mit råd vil for nærværende være at stikke hovedet et andet sted hen end fyldepennen og tage et kig på www.amino.dk. Der er sprængfyldt med både andre drømmehoveder og små selvstændige, som vil kunne hjælpe i udførelsen af ide og selve produktet.
En velment note før du styrter derover. Jeg ville tage, hvad end du smider op på deres forum (i hvert fald indledningsvis) og få det GRUNDIGT gennemlæst. Det er såmænd ikke, fordi de er mere fordømmende end så mange andre steder i dette helvede, der er internettet. Der er blot en million mennesker med ti millioner ideer og drømme. Derfor er det let at forfalde til den antagelse, at sjusk med tekst, og korrektur af denne, er lig med sjusk og/eller useriøsitet, når produkter og penge skal ind over. Og folk vil derfor nok tage tid og samarbejde et andet sted hen. Det er i al fald min erfaring fra den verden.
Endelig vil det være min vurdering, at det ville være godt at tøjle drømmen ved at udvælge 1-2 specifikke produkter, du gerne vil afprøve først. Det vil efter min bedste overbevisning gøre din oplevelse og ikke mindst chancen for at drømmen bliver mere konkret større. Du kan altid udvide.
Håber det kan bruges.