Ordet er frit · Chatten

27 svar
Senest opdateret 7 måneder, 11 dage siden · 7 bruger(e) deltager
9 måneder, 8 dage siden

Jeg savner bare dengang der var mulighed for chat, hvor man kunne gå ind i forskellige chat rum og chille. Hvad blev der er chat? Og og jah hyg dig/jer <3

9 måneder, 8 dage siden
8 måneder, 26 dage siden

Den her hjemmeside virker desværre virkelig død. Jeg havde håbet på, at det var lidt ligesom en skriveklub, men det føles lidt som om, at mange ildsjæle bliver væk; eller ikke deler deres.

8 måneder, 26 dage siden
8 måneder, 26 dage siden

Tja, jeg var her engang i 2009 det var gode tider ???

8 måneder, 26 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Lad os genoplive hjemmesiden. Den er jeg i hvert fald med på!

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

True, har allerede fået min veninde til at blive..så det handler vel altid om kæder ..uh og hacke sig ind i systemet og skrive en kode så Chatfunktionen kan komme op igen (joker kun lidt)???

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

True, har allerede fået min veninde til at blive..så det handler vel altid om kæder ..uh og hacke sig ind i systemet og skrive en kode så Chatfunktionen kan komme op igen (joker kun lidt)???

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Det er ærgerligt, fordi der findes efter min erfaring ikke rigtig noget i Danmark, der minder om den her side.

Det tætteste man ellers kan komme er Reddit, og det er ikke ligefrem det samme.

Så som Görkem sagde; handler det nok om at genoplive siden

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Helt enig, det gør man vel bedst ved at dele ???

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Ja; noget jeg har lagt mærke til på siden, er at der ikke er så mange ambitiøse projekter. Det er meget hobby relateret, hvilket er fint nok, men jeg er nok en af de mere seriøse spillere på siden.

Så jeg tænker, at jeg snart deler første udkast på en af mine fantasy-bøger; eller i hvert fald et par kapitler

Det er over et halvt år siden, at der er nogen, der har prøvet sig med romaner på siden, og efter min mening er disse projekter nogle af de mest spændende og også dem, der kan få mest gavn af betalæsning osv.

En teori er selvfølgelig, at mange folk har valgt at tage betalæsning privat med andre medlemmer, hvilket er fair nok, men det betyder bare, at der ikke rigtig er så meget indhold

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Fandt ud af; at der er en citer knap, som man kan bruge på siden

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Ja, jeg føler i særdeleshed, at forfattervejen er alt for ensom. Det er som om, man er totalt afskåret fra mennesheden og skriver og livets mysterier i samfundets mørke hjørner i al ensomhed, når man er forfatter. Desværre.

Der ryger så meget samarbejdspotentiale.

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

#10 (grkemacar): Ja, jeg føler i særdeleshed, at forfattervejen er alt for ensom. Det er som om, man er totalt afskåret fra mennesheden og skriver og livets mysterier i samfundets mørke hjørner i al ensomhed, når man er forfatter. Desværre.

Der ryger så meget samarbejdspotentiale.

Der mangler ligesom noget seriøsitet på den her side. Det finder alle; efterhånden ud af, og så forlader de dette fælleskab (tror jeg).

Jeg kom tilbage hertil, fordi jeg ledte efter et skrive-fællesskab, men jeg finder det nok desværre ikke her.

Du virker til at ville noget, (mere) og det er fedt, men langt de fleste, der skriver herinde, er folk, som bare skriver for sjov.

Og så bliver det fandeme ensomt at være ambitiøs i en flok folk, der ikke har store ambitioner for deres skrivning. Altså hold nu kæft.

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Må indrømme jeg bare i sidste uge sendte min digtsamling ind til Gyldendal, så er ikke helt god selv...uh hvor er den der citerings knap og har også glemt hvordan man laver kursiv og tykke bogstaver

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

#12 (Ellabella): Må indrømme jeg bare i sidste uge sendte min digtsamling ind til Gyldendal, så er ikke helt god selv...uh hvor er den der citerings knap og har også glemt hvordan man laver kursiv og tykke bogstaver

Fedt; min skrivelærer ville nok anbefale, at du søgte flere steder. Nok specielt med en digtsamling, hvor der sjældent er mange penge i det.
Men jeg håber, at du bliver udgivet :)

Brug citeringsknappen til højre for et opslag, så kommer der kursiv om citatet, som man har valgt.

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Sandt, men i det der indsendings halløjsa stod der at de ville være glade hvis man ikke sendte det ud til andre før man fik svar... tænker mit næste bud ville være Arena eller Gladiator...???

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Hej Ella, Gørkem og Andreas
Jeg var med på Fyldepennen i velmagtstiderne, der var virkelig gang i den, masser af dialog og kommentarer, det var dejligt at opleve, men selv dengang var der ikke mange indover romandelen eller novellerne.
Det kræver nogle faste læsere og det tager tid at opbygge relationer. I perioder forsvandt der mange fra siden og det fik også mit engagement til at falde.
Det var også der jeg fik en en skrive ven til den roman jeg arbejdede med. Det kan jeg selvfølgelig godt se svækker siden. Men det er også trist at skrive ud i den blå luft, og ikke vide om nogen læser med, plus at der ikke kommer meget udvikling ud af det. Jeg valgte på det tidspunkt at koncentrere mig mest om digte og kortprosa og på den måde holde mig i gang skrivemæssige. Men indrømmet jeg savner den gamle Fyldepen og det lyder dejligt hvis der kommer lidt mere gang i den igen.
Alt det bedste til skrivningen her fra Ulla

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Hey Ulla kan sagtens huske dig, du kender mig ved et andet navn ??? kan også huske den tid, fik en ven i København som kom på besøg i Aalborg. Det var tider, den chat funktion gjorde virkelig en forskel

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 25 dage siden

Kære alle
Der læser deltag nu i debatten så vi får lidt mere liv og nogle vinkler der måske kan berige siden og dermed os alle.
Gode tanker fra Ulla

8 måneder, 25 dage siden
8 måneder, 24 dage siden

Ja tak. Rigtig fedt at se flere herinde! Jeg vil prøve mit bedste for at være aktiv herpå.

Der kommer snart nogle publikationer fra mig af :-)

8 måneder, 24 dage siden
8 måneder, 24 dage siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

8 måneder, 24 dage siden
8 måneder, 24 dage siden

Tillykke!! :)

8 måneder, 24 dage siden
7 måneder, 13 dage siden

Hej med jer :)

Jeg har været en del af fyldepennen i nogle år efterhånden og begyndte at skrive på en fantasy roman, som jeg skriver lidt på i min fritid, altså ved siden af mit arbejde. Jeg har delt en del af den herinde efterhånden. Men jeg stoppede igen, fordi, hvis jeg skal være ærlig, var jeg bange for, hvis jeg gerne ville have den udgivet engang, om det var dumt, at den lagde herinde?

De kærligste hilsner fra mig

7 måneder, 13 dage siden
7 måneder, 13 dage siden

Jeg tænker ikke det er dumt, lukkede min gamle konto for 2 år siden, brugte mest fyldepennen dengang for hygge, hvilket jeg også gør nu. I alt fald er det jo en god måde at få respons på i et tryggere fællesskab :)

7 måneder, 13 dage siden
7 måneder, 13 dage siden

#23 (Ellabella): Jeg tænker ikke det er dumt, lukkede min gamle konto for 2 år siden, brugte mest fyldepennen dengang for hygge, hvilket jeg også gør nu. I alt fald er det jo en god måde at få respons på i et tryggere fællesskab :)

Det er også altid dejligt med respons på det man har skrevet. Men du ved, med tanken om, at den måske en dag skulle udgives. Hvis alt går vel, du ved ;)

7 måneder, 13 dage siden
7 måneder, 13 dage siden

True, som sagt slettede jeg også bare den gamle profil og gemte næsten alt på min computer alligevel, så der ikke var noget trace, engang kunne man også "publicere" bøger. I alt fald tænker jeg det næsten er en smags sag, jeg ville bare flytte mine værker eller gøre forfatter profilen tilgængelig kun for fyldepennens bruger :)

7 måneder, 13 dage siden
7 måneder, 12 dage siden

Jeg er der ikke selv, men jeg har hørt meget godt om det online skrivekursus "Skriverejsen", hvor der, ifølge forfatteren jeg hørte om det fra, er et levende og konstruktivt skrivefællesskab med både social og faglig udveksling. Jeg ved dog ikke om de har en chat-funktion, hvilket jeg også virkelig savner ved siden her - måske en "underskriftindsamling" herinde ville overbevise Fyldepennens ejere om at starte chatten op igen? Altså f. eks. hvis alle der gerne så en chat-funktion herinde skrev "+1" i tråden her, eller i en ny?

Jeg mener at have læst herinde i en anden debattråd at den gamle chatfunktion blev fjernet pga. for lav aktivitet - men her i 2022 kunne jeg da forestille mig at chat er blevet mere almindeligt og ville blive hilst velkomment herinde!

+1

7 måneder, 12 dage siden
7 måneder, 11 dage siden

+1

Der er lige nu 80 online herinde. 80! Jeg har aldrig nogensinde set så mange herinde før, og jeg gad virkelig godt at interagere med nogle litterære ligesidede.

7 måneder, 11 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Chatten er startet 25/06-2022 21:57 af Ella Gerassimovitch (Ellabella) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4Se verden i et nyt lys!
11 timer, 47 minutter siden · heksemutter
0Poesi forlag søges
2 dage, 4 timer siden · MariaMolgaard
3Så skete det
5 dage siden · Nicolas Jessen
5Dagens citat
13 dage siden · ADHDigter
3Dagens Sketch (del en sketch/joke)
23 dage siden · Ansu
3Fastlåst i skriveprocessen. Hjælp m...
28 dage siden · heksemutter
1Livets vej
1 måned, 2 dage siden · Ansu
2I need a vacation ;-)
1 måned, 6 dage siden · DeuceF43
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 måned, 7 dage siden · Bullensohn
37'Penge'
1 måned, 18 dage siden · Savanti
161Hvad er du taknemmelig for i dag?
1 måned, 21 dage siden · Inghard
5Litteratur er mange ting
1 måned, 21 dage siden · Bullensohn
11Filosofi
1 måned, 25 dage siden · Bullensohn
4147Dagens ord
1 måned, 28 dage siden · Savanti
519Kontraster
0Veggie fars / plantefars
2 måneder siden · Ansu
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
2 måneder, 1 dag siden · Eddie
2Blinder eller blænder
2 måneder, 2 dage siden · Unknownsoul101
2Egen hjemmeside⁸
2 måneder, 3 dage siden · MollyTrine
0Wadskjær Forlag
2 måneder, 15 dage siden · RBAN
23Kommentarer
2 måneder, 15 dage siden · Ansu
10But why?
2 måneder, 19 dage siden · DeuceF43
31Hvad inspirerer dig
2 måneder, 20 dage siden · Bullensohn
9Kritik til tale
2 måneder, 20 dage siden · Nicolas Jessen
101Ligheder
2 måneder, 23 dage siden · Ansu

Ordet er frit

4Se verden i et nyt lys!
11 timer, 47 minutter siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 måned, 7 dage siden · Bullensohn
519Kontraster
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
2 måneder, 1 dag siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
2 måneder, 15 dage siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
3 måneder, 3 dage siden · grkemacar
2Boganmeldelser
5 måneder, 20 dage siden · Brit Skovgaard
140Dagens Vits
6 måneder, 26 dage siden · leviP
27Chatten
7 måneder, 11 dage siden · grkemacar
15Gang i lidt større projekter: Novel...
7 måneder, 20 dage siden · Eddie
1Selvudgivelse, momsfritagelse og Am...
11 måneder, 7 dage siden · Turse
0Alt er relativt
1 år siden · Ansu
2Feedback søges til min novellepodca...
1 år, 3 måneder siden · Stenfisker
4Hjælp ønskes til sangtekster
1 år, 6 måneder siden · Den Lianer Gois...
0Presse meddelser
1 år, 11 måneder siden · JesperSB
20Komplimenter
2 år siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
2 år siden · Engbo
6Dagens Dammark ,døde mink
2 år siden · Engbo
27Godt man ikke kan
2 år siden · Wernn
50Liv andre steder?
2 år siden · Wernn