Hej Sofie
At komme sig efter en dag med nederlag kan være en udfordring og meget individuelt, alt efter nederlagets karakter.
Personligt undgår jeg kontakt med andre, når jeg oplever et nederlag for ikke at lade mine følelser gå ud over dem, jeg holder af. I stedet skriver jeg mine tanker ned og får frustrationerne ud. Når roen har lagt sig og jeg finder modet, henvender jeg mig til den person, det handler om med ord valgt med omtanke.
Andre gange vælger jeg afstand, fordi jeg ikke har et svar hverken på nederlaget eller på personens reaktion.
Hvis du har en hobby, kan det hjælpe at vende tankerne mod det, du elsker at lave. Det kan give ro og klarhed og måske åbne for nye løsninger eller erkendelser om dine egne grænser.
Tal med en, der kan rumme dine følelser og virkelig lytte.
Det er vigtigt, synes jeg, at tage samtalen, når sindet har fundet ro for først da har man bedre kontrol over sine ord og tanker. Man ser tingene i et bredere perspektiv og opdager måske, at det, man opfattede som et nederlag, i virkeligheden var noget helt andet: en læring, en grænse, eller blot et øjebliks sårbarhed.
At du skriver her på Fyldepennen, opfatter jeg som et tegn på, at du har brug for at dele noget med nogen herfra. Du er velkommen til at skrive til mig, hvis jeg kan svare eller hjælpe dig.
Pas godt på dig selv.
Du ønskes en dejlig dag.
Vh.
Hawraa