Helbred · Dagen efter...

3 svar
Senest opdateret 13 dage siden · 4 bruger(e) deltager
21 dage siden

Hvad er jeres bedste råd til at komme sig over en dag med nederlag på nederlag?

21 dage siden
17 dage siden

Hej Sofie
Nu er det jo ikke en alt for uddybende tekst du fremstiller, men eftersom den er postet under helbred, ville jeg ønske du havde mere at byde ind med. Dårlige nyheder kan jo dreje sig om så meget. Men selvfølgelig er det da en privat sag hvori problemet eller problemerne ligger.

Som udgangspunkt kan man vel sige alt afhængig af, hvad der er i vejen, at man bliver måske nødt til at tage den med ro i en periode eller permanent - afhængig af hvilken type nederlag der er tale om. Og måske skal du have en håndsrækning med noget for at komme videre eller blot en venlig sjæl at dele tankerne med. Ting tager tid og man kan ikke give mere end man har. Man må gøre det bedste man kan med det man har til rådighed, og lytte til ens mavefornemmelse.

Men igen så er det supersvært at give nogle råd, når man ikke kender til selve problemet/ problemerne.

Du er velkommen til at skrive brev til mig, hvis du mangler en at skrive lidt sammen med og måske få vendt nogle tanker undervejs. Nogen gange trænger man bare til at ventilere tankerne lidt, og det er også helt okay.

Pas godt på dig selv og forsat god dag.
Hilsen David

17 dage siden
14 dage siden

Hej Sofie.
Efter sådan en dag tror jeg, det er vigtigt at sunde sig lidt. Måske en tid søge enrum og tænke det hele efter, til du har fundet ud af, hvad der er bedst at gøre. Nogle gange er det godt at tale ud med een, hvis der altså er en person at tale med. Andre gange er det måske det bedste at lade tiden klare det værste. - Nederlag kan suge een fuldstændig tom indeni.
Som David skriver, er du også velkommen til at skrive til mig, hvis du tror jeg kan hjælpe. Der er jo en grund, til at du søger råd her i Fyldepennen. I alle tilfælde så pas på dig selv.

14 dage siden
13 dage siden

Hej Sofie
At komme sig efter en dag med nederlag kan være en udfordring og meget individuelt, alt efter nederlagets karakter.

Personligt undgår jeg kontakt med andre, når jeg oplever et nederlag for ikke at lade mine følelser gå ud over dem, jeg holder af. I stedet skriver jeg mine tanker ned og får frustrationerne ud. Når roen har lagt sig og jeg finder modet, henvender jeg mig til den person, det handler om med ord valgt med omtanke.

Andre gange vælger jeg afstand, fordi jeg ikke har et svar hverken på nederlaget eller på personens reaktion.

Hvis du har en hobby, kan det hjælpe at vende tankerne mod det, du elsker at lave. Det kan give ro og klarhed og måske åbne for nye løsninger eller erkendelser om dine egne grænser.

Tal med en, der kan rumme dine følelser og virkelig lytte.
Det er vigtigt, synes jeg, at tage samtalen, når sindet har fundet ro for først da har man bedre kontrol over sine ord og tanker. Man ser tingene i et bredere perspektiv og opdager måske, at det, man opfattede som et nederlag, i virkeligheden var noget helt andet: en læring, en grænse, eller blot et øjebliks sårbarhed.

At du skriver her på Fyldepennen, opfatter jeg som et tegn på, at du har brug for at dele noget med nogen herfra. Du er velkommen til at skrive til mig, hvis jeg kan svare eller hjælpe dig.

Pas godt på dig selv.
Du ønskes en dejlig dag.

Vh.
Hawraa

13 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Dagen efter... er startet 29/06-2025 11:12 af Sofie Frost (sofiesverden) og er placeret under Helbred.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3Dagen efter...
13 dage siden · Hawraa
45Evolutions forskning.
1 måned, 8 dage siden · Deadboy2
2Er der en tekstnørd til stede?
1 måned, 26 dage siden · sofiesverden
7Kunstig intelligens som oplæser af ...
3 måneder, 14 dage siden · MollyTrine
29Dagens citat
4 måneder, 1 dag siden · Deadboy2
9En mystisk kommentar
6 måneder, 7 dage siden · Mons1957
4Sci-fi og engelsk
7 måneder, 1 dag siden · Nocticanum
4Hjælp til publicering
7 måneder, 13 dage siden · Brehmer
2Ord
7 måneder, 17 dage siden · Arazi
1Gamle Myter
9 måneder, 2 dage siden · thejester
10Sandhed
12Troen og kirken
31Kristendom
2Royalties for sange
9 måneder, 13 dage siden · Mons1957

Helbred

3Dagen efter...
13 dage siden · Hawraa
4Videoer med terapeutiske øvelser
1 år, 6 måneder siden · Ansu
8Hvordan har du det
3 år siden · Engbo
13Hvorfor kan jeg ikke det samme som ...
4 år siden · dino
0DI Georges syndrom. Helbreds opdate...
6 år siden · Savanti
7Helbred opdatering.
6 år siden · Savanti
11Sofies 5-trins selvværds-kursus
6 år siden · Kåemer
4lagt op til debat
7 år siden · Savanti