4 dage siden
 | Jeg husker dengang jeg var her første gang i 2014 og temmelig mange år frem, hvor der var mange der publicerede deres tekster og kommenterede. I dag er her næsten ingen. Og jeg undrer mig over hvorfor. - Jeg synes, det er synd, for det er sådan en god side for os der skriver.
Nogle der får udgivet på et forlag, holder helt op med at være her. Jeg der også har fået udgivet (3 romaner (med min gamle radioroman som blev genudsendt) og 1 digtsamling, kan føle mig helt flov, når jeg føler mig som den eneste, - fordi jeg synes det er så hyggeligt at være her.
Måske er der mange der er trætte af nettet i det hele taget ? Eller de har fundet andre skrive sider ? Eller helt andre grunde ?
Jeg selv er her mest et par timer om natten, fordi mit daglige liv kræver mig om dagen.
Kunne være sjovt at få nogle svar. 4 dage siden |
4 dage siden
 | Ja der sker ikke så meget her, desværre.
Jeg tror vi alle, måske skal blive bedre til at kommentere hinandens tekster, for at få dem frem og få feedback på dem.
Nogle gange kan man føle sig som en der står og snakker i et tomt lokale herinde...
Jeg er her for det meste om natten. :) 4 dage siden |
4 dage siden
 | Mit indtryk er, at man skal helst helst skrive noget positivt som vedkommende kan lide, altså man skriver for at få et kompliment, eller for at blive forstået I en speciel situation. Nogle vil også gerne beklage sig og venter derfor, at man trøster og giver dem ret. Det som er poetisk skrevet forstår jeg ofte ikke, fordi jeg synes der er ingen mening I det, derfor forholder jeg mig ofte kort. De ting som er på bliver mere og mere kedelige, det er det samme om og om igen. Mvh Inge 4 dage siden |
3 dage siden
 | Godt spørgsmål, her er ellers mange dygtige mennesker. 3 dage siden |
3 dage siden
 | Hej Mille og Inge.
Ja, man kan godt nogle gange føle sig som i et tomt lokale herinde, desværre. Synes det er synd, at der ikke er flere der skriver. Og grunden til, at teksterne kan føles lidt kedelige, er jo netop fordi der ikke er flere der offentliggør deres tekster herinde.
Men heldigvis er Fyldepennen i live endnu. Der skal være en side, hvor vi kan skrive om følelser og blive accepteret, det kan være svært andre steder på nettet. På den måde er det godt at være forfatter.
Men alle de fødselsdage der er hver eneste dag på mennesker som aldrig er her, synes jeg er mærkeligt, - måske mange af dem i virkeligheden har glemt de har en profil og ikke engang tænker på at slette sig selv. - Det synes jeg er lidt forkert. 3 dage siden |
3 dage siden
 | Og Kaktussen, ja det har du ret i. 3 dage siden |
3 dage siden
 | Jeg kigger også tit på alle de fødselsdage, og tænker "Har der virkelig været en tid, hvor der har været så mange mennesker her, på dette forum?"
Samtidig rammes jeg også af en masse tanker, om gad vide hvor de er henne den dag i dag, hvad er der sket? Og lever de stadig?
Jeg havde en god kontakt med en person herinde, og pludselig væk... Ikke profilen men hele person bag.
Jeg tænker tit på vedkommende og de gode samtaler vi har haft. 3 dage siden |
3 dage siden
 | Hej Mille.
Sådan tænker jeg også tit. Der var også engang mange flere der var dygtige til digte her i FP, men de er væk i dag. - Sådan er der så meget på nettet der er underligt, og faktisk også lidt koldt.
Jeg har også haft kontakt med een herinde fra i flere år, og så er vedkommende pludselig forduftet, guderne må vide hvorhen, - det er igen nettet, fordi det er så let at oprette bekendtskaber, svigte, og skabe nye kontakter. Så står man der tilbage og forstår ikke spor. - Der findes mennesker som sletter alle deres spor og lukker af, de tænker ikke meget på, at man måske kan blive ked af det. Man kan føle, man har udleveret for meget af sig selv, og så bare bliver skrottet. Det er også en indirekte form for mobning, og det virker som isnende kulde, så man både bliver flov og skuffet og uforstående, fordi man ikke hører mere fra vedkommende. Vilkårene på nettet er modbydelige, det lærer man efterhånden. -
Men vi skal ikke lære at være kolde og immune overfor andre. Også derfor er Fyldepennen en god side, fordi vi kan være mennesker her med følelser og ord på en god måde, hvor vi også må gå i dybden. Vi behøver ikke at skøjte henover hinanden uden omtanke.
Jeg tænker tit på, at der er mennesker bag alle kommentarer og opslag på nettet, men vi skal også passe på os selv hele tiden. For verden er også fuld af dumhed og ondskab uden samvittighed og følelser. - 3 dage siden |
3 dage siden
 | Nu skriver jeg ikke digte eller noveller, kun dagbøger. Da jeg i sin tid startede herinde i 2008, var der helt rigtigt væsentligt mere liv. Jeg har haft slettet min profil men oprettet mig igen, men kan bare konstatere at det er en relativt lille skare der er tilbage.
Tænker det skyldes alle de forskellige SoMe platforme der er dukket op, med flere funktioner og muligheder end FP kan byde på. Der har ikke været megen udvikling på de områder herinde. Og det er jo både godt og skidt.
Godt for dem/os der kan lide at tingene er som de plejer. Skidt for dem der opretter sig med forventning om en langt mere dynamisk platform og derfor bliver skuffet.
Jeg ved ikke om der findes admin på siden, de gange jeg har skrevet til vedkommende er der ikke kommet svar, så hvis siden er overladt til sig selv, så er der jo heller ikke den vilde promovering af siden her. Og det er super synd, jeg syntes personligt at det faktisk er et rart sted at være ind imellem når hjernen skal krølles om lidt andre ting, end den pulveriserede hverdag.
Med ønsket om en dejlig dag til dig :-) 3 dage siden |
2 dage, 19 timer siden
 | Hej Dus67.
Jeg ved ikke, hvad SoMe platforme er, - men det kan jo godt være du har ret. Jeg synes, der er meget man kan herinde som også at skrive dagbøger som du gør, skrive breve o.a.
Der var også engang, der var en redaktion, og man kunne udgive e-bøger, jeg fik selv udgivet en digtsamling i 2014 som senere blev udgivet som en fysisk bog på et forlag med flere digte. Det kan man heller ikke mere. Og der er ingen redaktion mere, men siden er åbenbart styret af en robot (som der står, når jeg modtager en mail om en henvendelse herinde som kommentarer ell. an. ), jeg ved ikke, hvorfor det er blevet sådan. - Jeg synes, det er synd. Og jeg synes også, det er hyggeligt at være her engang imellem, fri for stress og andet af den slags. Et sted man kan skrive, uden at føle sig helt ved siden af alle andre. 2 dage, 19 timer siden |