1I et S-tog
Og jeg så på hendes ryg · hvordan de fine lyse hår · løb ned ad den s... [...]
Digte
19 år siden
1Tænk
Tænk, hvis jeg var bille · og åd en lille lus, · eller var en snegl · d... [...]
Digte
19 år siden
1Sol skinner
Sol skinner på høje graner · skråt ned · trækker striber i skovens mo... [...]
Digte
19 år siden
1Mit livs træ
Min barndom er rødder i jorden · der holder et træ med tanker · som s... [...]
Digte
19 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anker Steen Søndergaard (f. 1952)

Man spørger ind imellem, hvad nytte man er til.
Man kikker sig i spejlet, i det mindste er man til.
Så har man da et faktum, et tanke-udgangspunkt
og også det at billedet man så, var ikke ungt.

I halvtredsindstyve år har jeg set en vintergæk
den kommer op af jorden og blomstrer og er væk.
Måske er det blot sådan, at man skal gøre gavn,
et hurtigt liv på jorden og slutte som det savn.

Men vintergækken smiler og nikker forårskåd
og lyser op i sindet hos folk med vintergråd.
Jeg nikker også lidt med hovedet iblandt,
men det er mest når jeg er træt, af dagene der svandt.

Selvfølgelig kan jeg smile, men gør det ikke tit,
og smilet som jeg smiler det smitter vist kun lidt.
Hvad kan man ellers sige af positivt om mig?
Jeg elsker appelsiner og så et smil fra dig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/10-2003 11:29 af Anker Steen Søndergaard (AnkerSteen) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.