3Elizabeths hævn
"Okay," sukkede Jasmin og så fra Kasper til det forfaldne palæ fo... [...]
Noveller · spøgelser
1 år, 8 måneder siden
11Tarot
Tre skarpslebne sværd i et bristefærdigt hjerte · Fortæller forandr... [...]
Digte
11 år siden
19Intermezzo med Dæmon
Han dukker som altid op uden varsel. · Pludselig er han der bare. · S... [...]
Kortprosa
13 år siden
20Uglen i Kirketårnet
En våd og stormfuld nat for længe siden fik en ugle forvildet sig... [...]
Eventyr og fabler
15 år siden
52Hold kæft, kælling!
"Det hele er bare så uoverskueligt," siger hun, og jeg kan se tår... [...]
Blandede tekster
16 år siden
11Klokkehåb
For mange tusinde år siden kom et lille land til verden. Det lå h... [...]
Eventyr og fabler
16 år siden

Puls: 6,5

Publiceret: 0
Afgivet: 3
Modtaget: 1
Daniella Helvant (f. 1971)
"Det hele er bare så uoverskueligt," siger hun, og jeg kan se tårer glimte i hendes øjenkroge.
Jeg skærer tænder i min kamp for ikke at rulle med øjnene. Jeg har hørt hendes klagesang så mange gange i løbet af de seneste måneder, at jeg ville kunne den udenad hvis hun ikke blev ved at finde nye emner at ynke over. Omkvædet er dog altid det samme. Og jeg kan da godt forstå hende. Det er slet ikke det. For det må fandeme da være hårdt at have en kærlig familie, fast arbejde og et interesse-netværk på størrelse med internettet. Virkelig hårdt.
"Er der noget, jeg kan gøre for dig?" spørger jeg gennem sammenbidte tænder.
Hun sukker dybt og ryster på hovedet. Nu kommer det. Omkvædet:
"Jeg er bare så træt af mig selv. Føler mig ensom, til overs, nytteløs."
Jeg nikker og forsøger at forhindre mine hænder i at knyttes. Det mislykkes, og pludselig tager Fanden ved mig. Alle frustrationerne, afmagten og raseriet over hendes evige og ligegyldige jammer spindes til handsker af stål der lægger sig omkring mine hænder og knytter dem endnu hårdere.
"Så hold dog din forbandede kæft, kælling!" skriger jeg, presser hende mod væggen med en underarm mod hendes strube og nikker hende en skalle.
Jeg får ikke trukket hovedet hurtigt nok tilbage, og et øjeblik sortner det for mine øjne, men jeg behøver ikke synet for at vide hvor hun er. Min højre knytnæve hamrer frem og finder sit mål lige over min venstre arm. Blodstænk rammer mit ansigt, og et skrig fylder mine ører som den skønneste musik.
Jeg slipper hendes hals, men bliver ved at slå løs på hendes ansigt.
Højre. "HOLD ..."
Venstre. "KÆFT ..."
Højre. "KÆLLING!"
Venstre. "OG SKRID ..."
Højre. "UD AF MIT LIV!"
Jeg ved ikke hvor længe jeg bliver ved, men til sidst er jeg så udmattet, at jeg synker sammen på gulvet. Jeg løfter hænderne foran ansigtet og betragter blodet, der løber fra mine knoer og tegner klare, røde striber ned ad mine underarme.
En vidunderlig ro fylder mig, men så hører jeg igen hendes stemme:
"Det hele er bare så uoverskueligt."
Jeg ser mig vildt omkring, og hun stirrer bebrejdende tilbage fra hver eneste splint af det knuste spejl.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/04-2008 20:42 af Daniella Helvant (Eddie) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 371 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.