Historien om den lille lyserøde drage



0Sammen
Sammen kan vi klare alt · Uden dig er mit liv halvt · Du og jeg kan k... [...]
Digte
14 år siden
1Sommer
Nu kom endelig sommeren · Snart er det tid til at plukke blommerne · ... [...]
Digte
14 år siden
0Mit Alanya
Mærker en brise på min kind · Straks er du Alanya i mit sind · Alanya... [...]
Digte
14 år siden
3Venskab
Venner er der for hinanden · Fordi de holder af hinanden · Venner kan... [...]
Digte
15 år siden
2Min kære veninde
Jeg savner dig · Du om livet lærte mig · Pludslig var du væk · Jeg mær... [...]
Digte
15 år siden
3Acceptere
Jeg er lige blevet alene · Jeg er lige blevet forladt · Jeg aner ikke... [...]
Digte
15 år siden
8Historien om den lille lyserøde drage
Der var engang en lille drage, der var slet ikke nogen af de andr... [...]
Godnathistorier
15 år siden
6Fuck dit job
De sidste syv år har været hårde · Handlet om job og karriere · Men v... [...]
Digte
15 år siden
3Lørdag morgen
Vågner op glad og lykkelig · Ved at i dag kommer du hjem · Har savnet... [...]
Digte
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Marianne Løkke Sørensen (f. 1975)
Der var engang en lille drage, der var slet ikke nogen af de andre drageunger der ville lege med den fordi den ikke var grøn, den var lyserød.
   Den lille lyserøde drage spurgte grædende til sin mor: "Mor, hvorfor er jeg lyserød, der er ingen der vil lege med mig."
   Til det svarede dens mor: "Jeg ved det ikke min ven, men drag ud i verden så er jeg sikker på at du finder svaret."
   Den lille drage drog i verden. "Farvel mor," sagde den.
   Nu drog den af sted ud i den store verden og ville ikke vende tilbage uden at kende svaret på hvorfor den var lyserød og ikke grøn.
   Den gik og den gik, over bakker, ned i dale, i gennem store skove og den svømmede igennem store søer.
   Men så en dag, stødte den på en troldmands hus, dragen bankede på og troldmanden kom ud og åbnede døren.
   "Goddag hr. troldmand, sig mig kan du fortælle mig hvorfor jeg er lyserød og ikke grøn som alle de andre drager?"
   "Hhhmmm, lad mig nu se," svarede troldmanden, "nej, det ved jeg ikke, men kom lad os gå inden for og kigge i alle mine bøger, der må vi kunne finde svaret."
   Troldmanden læste og læste i sine bøger, timer blev til dage, men han fandt ikke svaret på hvorfor den lille lyserøde drage var lyserød og ikke grøn som alle de andre drager.
   Han sagde til dragen: "Du må gå videre i din søgen, gå til min ven heksen. Jeg er sikker på at hun kender svaret."
   Den lille lyserøde drage sagde: "Tak for din hjælp, farvel troldmand."
   Dragen gik videre i sin søgen efter et svar og efter endnu en lang gå tur over bakker og ned i dale, i gennem store skove og i gennem søer nåede den frem til heksens hus.
   Den bankede på døren til heksens hus, heksen kom og åbnede døren men hun rystede bare på hovedet og sagde: "Nej, du lille lyserøde drage jeg ved ikke hvorfor du er lyserød i stedet for grøn."
   Det mest underlige var at hun kendte spørgsmålet inden dragen havde sagt noget, måske havde troldmanden sendt besked til hende om at den ville komme.
   Dragen drog videre over bakker,ned i dale, i gennem store skove og i gennem søer.
   En dag mødte den en lille pige, hun var slet ikke bange for dragen. Den lille lyserøde drage begyndte at græde. Pigen spurgte: "Hvorfor græder du lille drage?"
   Dragen svarede: "Snøft.... fordi jeg er lyserød, drager skal være grønne snøft."
   Pigen smilte og svarede: "Det skal du ikke være ked af, alle er anderledes der er ikke nogen der er ens. Der er også forskel på mennesker, der er store, små, tykke, tynde, nogen med blå øjne og nogen med brune øjne. Der er nogen med lyst hår, rødt hår eller sort hår. Der er også nogen der slet ikke har hår."
   Pigen fortalte også et der er forskel på dyr, blomster og træer, at der ikke findes to der er ens. Og skyerne og stjernerne på himlen er der også forskel på. Der er ikke noget her i verden som er helt ens. "Du skal bare være glad for at du er lyserød og jeg synes faktisk du er meget smuk," sagde pigen.
   Dragen blev så glad og skyndte sig alt hvad den kunne hjem til sin mor, i gennem søerne, i gennem skovene, ned i dalene og over bakkerne.
   Den var lykkelig og sagde til sin mor: "Mor, der er meget og mange her i verden der ikke er ens, så det gør slet ingenting at jeg er lyserød i stedet for grøn."
   Dragens mor var lige så lykkelig og svarede: "Jeg er så glad for at du ikke er ked at det mere og glad for at du fandt svaret som du drog ud i verden for at finde."
   Snart begyndte de andre drager at lege med den lille lyserøde drage og de fandt ud af at den var lige så god at lege med som alle de andre drager og de kom også frem til at den faktisk var smuk som den var i den lyserøde farve.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/12-2008 07:42 af Marianne Løkke Sørensen (noller307) og er kategoriseret under Godnathistorier.
Teksten er på 695 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.