1Tabte minder - Kap. 2
Kap 2 · Felicias fortælling om kongen, scepteret og dragerne kørte ... [...]
Fantasy
11 år siden
3Tabte minder - Kapitel 1
Lyset sved i øjnene, han ville skærme med hånden, men kunne ikke ... [...]
Fantasy
11 år siden
4Nybyggerne - Kapitel 3
Keegan kunne knap tro sine egne øjne. Væsnerne, der angreb dem, s... [...]
Fantasy
14 år siden
2Nybyggerne - Kapitel 2
Keegan skævede op mod himlen og satte farten op. Den tiltagende s... [...]
Fantasy
14 år siden
6Nybyggerne - Kapitel 1
Han skubbede endnu en gren til side og fortsatte fremad. Han var ... [...]
Fantasy
14 år siden
2Himmel og Helvede - Kapitel 7
Jorden · Shiva sukkede og stirrede ud gennem vinduet, det var næste... [...]
Fantasy
14 år siden
1Himmel og Helvede - Kapitel 6
Jorden · Zayn lod sig dumpe ned I det høje græs på toppen af bakken... [...]
Fantasy
14 år siden
1Himmel og Helvede - Kapitel 5
Jorden · Zayn knaldede døren i efter sig og trampede ned ad gangen.... [...]
Fantasy
14 år siden
2Himmel og Helvede - Kapitel 4
Elysia · Aeneas standsede foran et stort maleri af en engel med hæv... [...]
Fantasy
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Karina Andersen (f. 1981)

Om Himmel og Helvede

   Siden tidernes morgen havde kampen mellem godt og ondt, himmel og helvede raset.
   Tabene var utallige på begge sider, for slet ikke at nævne alle de mennesker der var blevet fanget i krydsilden.
   Grunden til krigen? Hverken dæmoner eller engle syntes længere at kunne huske den.
   Englene skød skylden på dæmonerne, i det de betragtede dem som uciviliserede, brutale væsner, der ikke var stort bedre end vilde dyr.
   Dæmonerne anså englene for at være en flok arrogante kujoner, og mente de bar skylden for krigen.

Efter et usædvanlig blodigt slag, besluttede englenes overkonge, Devarja, at krigen måtte afsluttes. Og han ville bruge alle midler for at sikre sig, at himmelens hære ville være dem der stadig stod, når sidste slag var forbi.
   Devarja tilkaldte de syv konger, en fra hver en himmel, for at fortælle dem om sin plan.
   Nogle af kongerne fandt planen en anelse ekstrem, men erkendte at krigen måtte standses. Og det, før hver eneste engel og dæmon dræbte hinanden, og alt andet levende under solen.

Tre dage efter mødet modtog Rajendra, konge over alle dæmoner, en meddelelse.

Sletten med stencirklerne
   Daggry, om fem dage
   Mød mig med din samlede styrke; lad os afgøre denne krig, en gang for alle.

Ivrig efter at afslutte, og vinde krigen, samlede dæmon kongen sine hære og marcherede mod det endelige slag.

Man kan kun gisne om den mægtige, og frygtede dæmon konges udtryk, da det gik op for ham at de eneste hære indenfor synsvidde, var hans egne.
   Der var ingen tvivl om at han var blevet narret, men med hvilket formål?

I mellemtiden gjorde Himmelens soldater sig klar til at angribe, men angrebet var ikke rettet mod Helvedes hære, de var langt væk nu, nøjagtig som planlagt. Alligevel ville dette angreb såre Helvedes soldater, langt værre end noget våben nogensinde kunne have gjort.
   Nu, da kongen samt hver eneste våbenfør mand og kvinde var væk, lå den mægtige by Helvede forsvarsløs hen. Nøjagtig som de indbyggere, der stadig var tilbage.
   Utallige dæmoner, fra spæd til olding, blev slagtet den dag.
   Omend nogle undslap til overfladen.

Hundrede af mil derfra blev Helvedes soldater pludselig ramt af ubeskrivelig sorg og raseri. De følte deres kæres smerte så stærk, som havde det været deres egen.
   Nu forstod de alle hvorfor de var blevet narret.

Drevet af sorg og vanvittigt raseri, fòr dæmon hæren tilbage til Helvede. Men fandt ingen i live. I stedet gik de direkte i det baghold, som englene havde planlagt.
   De dæmoner, der forsøgte at angribe, blev nådesløst skudt ned, og til slut måtte de der stadig stod overgive sig, inklusiv Rajendra.

Devarja, der havde set langt mere blod end han havde ønsket, gav ordre til at skåne livet på de tilbageværende dæmoner. Både de soldater, der stod foran ham, og dem, der var undsluppet til overfladen.
   For at forhindre at et sådan blodbad nogensinde kunne finde sted igen, vedtog Devarja en ny lov; enhver dæmon skulle blive slave for en engel, selv tog han Rajendra som sin. De 7 konger var de næste til at vælge.

Men dette er ikke slutningen på historien, tværtimod, det er kun begyndelsen. 5000 år er gået, siden den dag hvor èn konge blev slave for en anden. Devarja og Rajendra er for længst borte. Men loven findes stadig og ligeså gør racerne fra Himmel og Helvede.
   Englene lever stadig i himlene, og kommer som oftest kun ned på jorden for at handle med de intetanende mennesker, eller for at jage efterkommerne af de dæmoner, der engang undslap massakren i Helvede.
   Dæmonerne lever iblandt menneskerne, hvor de skjuler deres sande form.
Forfatterbemærkninger
Følgende historie er inspireret af shonen ai/yaoi stilen. Hvilket vil sige, den bla. omhandler et kærlighedsforhold mellem to mænd, inklusiv sex, selvom det ikke er beskrevet i detaljer. Nogle personer fremstår feminine, dette er tilsigtet. Det er ikke hensigten med historien at beskrive et realistisk homoseksuelt forhold.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/05-2009 20:20 af Karina Andersen (Lady venus) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 15457 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.