Der stod han så



1Der stod han så
Der stod han så uden en trævl på kroppen, med sin blege nøgne hud... [...]
Blandede tekster
14 år siden
1Den kolde jord
Der sad de alle på den kolde jord og kikkede ængsteligt op på den... [...]
Blandede tekster
14 år siden
1Når livet er sat på pause
Man står der midt i vadestedet og ser floden drive forbi. · Man kan... [...]
Blandede tekster
15 år siden
1When looking
When looking at the past, with all it's history. · All the sad and ... [...]
Digte
19 år siden
3Ordenes kamp!
Hvorfor skal alle skændes rundt om os? · Det driver med hvide løgne... [...]
Digte
19 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bo Schlichting (f. 1971)

Der stod han så uden en trævl på kroppen, med sin blege nøgne hud som Vorherre havde skabt ham, mens drengene grinede, og pigerne fnisede.
Ikke at det var frivilligt, men der sker til tider ting, man ikke kan gøre noget ved.
Skammen stod tydeligt mejslet i hans ansigt.
Overmagten var for stor, selv om han havde prøvet, at gemme sig bag en låst toiletdør.
Selv om låsen var på den rigtige side af døren, kunne han ikke modstå de større drenges kræfter, som fik ham ud efter først at have stjålet hans underbukser.
Da de først havde fået døren op var det nemt for de seks at tage håndklædet fra ham.
Imens morede pigerne sig kosteligt - indtil det blev opdaget.
Han kan den dag i dag huske hele episoden op til pigernes grin.
Hvad der skete derefter kunne han ikke huske før han sad hos inspektøren og græd.
Velkommen i klassen, lille ven, tænkte han!

Der stod han så, 11 år gammel, og vidste, at der var udstukket en smertefuld vej for ham.
Han lærte at løbe stærkt for ikke at få tæv.
Han lærte at lyve, da ingen troede på ham alligevel.
Han lærte, at ordblindhed - ifølge dansklæreren - var dovenskab.
Han lærte at være diplomaten i hjemmet, fordi der ikke var andre - til at skabe fred.
Der stod han så, og han står der stadig.
Med ar på sjælen, der minder ham om, at han var den stærke.
Med en viden, han helst havde været foruden.
En viden fortæller ham, at han står stærkere end de fleste i modvind.
I dag lever han med smil i øjet og en drenget charme.
Med en kone der støtter ham og en søn der har stjålet hans hjerte.
Arene lyser op, hver gang han hører nogen sige, at mobning ikke sker så tit, eller at ordet misbruges.

Men er en gang ikke mere end nok?
Er én arret sjæl ikke én for meget?
Hvem tør gribe ind?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/04-2010 12:13 af Bo Schlichting og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 330 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.