4Smeltet smør og fuglelyde
Fortiden jagede dig · i dyb fortvivlelse · igennem mørke skove · ledsag... [...]
Digte · mennesker, erindringer, håb
5 år siden
2Sommerfugle med røvhuller
I sidder passivt og lytter til digte, imens verden brænder. · Verde... [...]
Digte · livsrefleksion, socialrealisme, politik
5 år siden
6Inderst inde er vi langt ude
Jeg ser på månen, og månen ser sagte på mig. · Jeg ser ud over træe... [...]
Digte · ansvar, gåde, livssyn
6 år siden
1Læser og læser
Jeg læser og læser bøger · Jeg læser bog op og bog ned · Og for hver ... [...]
Digte
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mads Heinicke (f. 1993)

De følges til skole, selvom den ene har et punkteret cykelhjul.
De følges til busstoppestedet, selvom den anden har glemt, hvornår bussen går.
De følges til stranden, selvom den ene har glemt, at det er vinter.
De følges ned til toget, selvom den anden ikke aner, hvorfor de skal med toget eller hvilket tog, de skal med.
De følges til fodboldkamp, selvom den ene ikke forstår, hvorfor de skal se børnehavebørn spille fodbold.
De følges til konfirmation, selvom den anden er muslim.
De følges til sidste skoledag på deres skole, selvom den ene blev smidt ud af skolen.
De følges til gymnasiefesten, selvom den anden ikke må drikke alkohol og har det dårligt med gruppepres.
De følges til koncert, selvom den ene kommer til at skille sig ud som en antilope i en løveflok i forhold til de andre, der kommer.
De følges til eksamen, selvom den anden har tisset i bukserne af nervøsitet.
De følges på universitet, selvom den ene vil gå på et universitet på den anden side af kloden.
De følges ud i byen for at finde damer, selvom den anden er jomfru.
De følges til polterabend, selvom den ene af dem skal giftes for tredje gang.
De følges til bryllup, selvom den anden synes, at den nye kone laver dårlig mad.
De følges til pensionen, selvom den ene stadig kan arbejde i 10 år mere.
De følges til lægen, selvom den anden konstateres med kræft.
De følges til begravelsen, selvom ingen af dem har lyst.
De fulgtes.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/05-2010 11:09 af Mads Heinicke (AndreasG) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.