0Jeg har tabt
Jeg har tabt det spil, det er at være · At være eller ikke at have · ... [...]
Digte
13 år siden
0Mærke
hvad er du? · En sjæl forlængst henglemt og forgemt · I riget, der al... [...]
Digte
13 år siden
0Kommentar på et ægteskab
Hvem af de to mon besluttede sig for at tage på café? · Manden lave... [...]
Blandede tekster
13 år siden
0Drama
Planeter og stjerne blinker langt inde i mit univers. · De store le... [...]
Blandede tekster
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Marie-Louise Persson (f. 1990)
Hun vender sig om. Tager sig til hovedet, som om det skulle ændre noget, Vrider sig i ålelange passager, graver sig i fingernegleknækkende gange dybt, dybt under lagnerne, tusinde mil ind i sin madras, der nægter at fungere som helle og i stedet lader ekkoet af stilheden runge så stærkt, at hun endnu engang er ude af stand til at handle.
Alt omkring hende segner og eroderer under vægten af hendes ansvar, hendes ansvar for at holde kuren, for at blive til noget, for at være et godt menneske, for hele verden.
Hun må væk. Hun løber ud i tågerne, der dannes omkring hende, givetvis grundet de fossende strømme af mindre koncentreret salt vand end det i havet, ud, væk, op, lige ind i lyset.
 
Da de interviewede den sidste, der havde set hende, svarede han, at han ikke forstod det. Han havde bare spurgt, om han måtte blive for natten.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/12-2010 12:09 af Marie-Louise Persson (Maitreya) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.