5Ved du det?
Ved du det? · Jeg ved det ikke · Tvivler på at nogen overhovedet ved ... [...]
Digte · ordleg, gåde, undring
3 år siden
1Lyden af 2020 (Bidrag til Seismografs Essay...
Takten starter hos et enkelt individ. Pulserende elektriske og ke... [...]
Essays · eksistentiel, lyd, helhed
4 år siden
5Konstatering - et flået siv!
Jeg vil hellere have det dårligt, og have gang i mit liv · end at v... [...]
Aforismer og gruk · rim, kultur, selverkendelse
4 år siden
2Bagved sproget
Jeg vil udfordre sproget · til jeg bliver gal i låget · undersøge min... [...]
Digte · tankemylder, sprog, rim
4 år siden

Puls: 4,8

Publiceret: 0
Afgivet: 1
Modtaget: 0
Johannes Hansen (f. 1987)
Forestil dig dette:
Du kommer gående på en ganske almindelig sommerdag. Solens stråler rammer blidt din krop og vinden bølger stille i dit hår... de samme bølger som bruser i markerne og skaber evig kunst og variation i landskabet. Det er varmt og du føler dig lidt døsig. Du er alene.
Dog med rank ryk tager du en dyb indånding og lige i dette øjeblik oplever du hele din krops sanseredskab. Kornet fra markerne fanger både din lugtesans og smagssans. Din synssans fanger det smukke billede af markerne og både din hørelse og følelsessans fornemmer vinden. Din 6 sans er måske endda aktiveret fordi noget siger dig, at du er på rette vej.
Forestil dig dette billede... dette øjeblik... denne hændelse og prøv at fokuser på disse indtryk.

Forestil dig nu, at have 10 sanser!
Hvordan ville dette billede så se ud???

Vi kan stå og kikke på en vandmand i vandkanten og tænke på hvilken "lille" verden den lever i, med dens få sanser. Den har jo (formodentlig) ikke en anelse om hvilken "kæmpe" verden den er en del af.

Hvorfor skulle "nogen" eller "noget" ikke også kunne kikke på os, på nøjagtig samme måde?.

Det er sjovt nok lige så svært for os at forstå, som det er for vandmanden... men dog ved vi, at det for vandmanden er den egentlige virkelighed.

Så ånd lettet ud af dit bur af videnskab! - selvfølgelig er der mere til og masser at opdage. kik bare op på stjernehimlen og tænk på alle de millioner af galakser... alle de muligheder for liv. Mit budskab er bare... tænk ud af boksen og lad være med at afskrive muligheder bare fordi du aldrig har set dem før!

"Hvis du tror, kan du skabe" ;-)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/07-2012 18:32 af Johannes Hansen (svævende-sind) og er kategoriseret under Filosofihulen.
Teksten er på 290 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.