1At vågne i et mareridt
Da Maj steg ud af flyet, slog varmen hende næsten bagover og ind ... [...]
Blandede tekster
11 år siden
4Stemningen er lagt
Maj sad på altanen og drak et glas hjemmelavet hyldebærsaft. Den ... [...]
Kortprosa
11 år siden
2Rejsen mod Afrika
Mens jeg går over gaden ser jeg en lille pige som sidder i bilen ... [...]
Kortprosa
11 år siden
4Drømmen
Ned faldt hun, ned i det sorte hul. Hun skreg, men der kom ingen ... [...]
Kortprosa
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Nina Julie (f. 1984)
Maj sad på altanen og drak et glas hjemmelavet hyldebærsaft. Den røde farvede i glasset pyntede perfekt på det lille hvide bord som passede til de små stole. Alt var i den mest herlige orden. Maj kiggede op fra de gyldne bærdråber og hen på hendes nyplantede blomsterkrukker. Der var både lyserød, lilla og stærk pink i den yndige krukker. Blomsterne stod og sugede sommeren til sig. Maj smilede og tog en tår af den velsmagende drik.
   Martin dukkede op i døren, hvilket forskrækkede Maj. Hun tabte noget af saften på det hvide bord, hvorefter hun vrissede af ham. Boblen af perfekt harmoni var tydeligvis brast nu, tænkte hun.
   "Hvad vil du?" Snerede hun af ham. Ingen kunne være i tvivl om, hendes misbehag ved hans tilstedeværelse.
   "Undskyld, forskrækkede jeg dig skat?" Spurgte han.
   "Ja hvad tror du selv? Jeg sad ligesom og nød stilheden og udsigten. Hvad vil du så?" Hun var stadig irriteret over ham.
   "Jeg ville bare høre om det var okay med dig, hvis mig og drengene tog i parken for at spille bold?" Han prøvede at smile, men det blev til en opgivende grimasse i stedet.
   Maj fik en kraftig rynke i panden, lige imellem øjenbrynene:
   "Jamen hvad med aftensmad, jeg har taget kød op fra fryseren. Hvad har du tænkt dig, jeg skal gøre med det så? Spise det helt alene?" Majs stemme slog over fra at have været hård og irriteret, til nu at bævre og blive klynkende.
   Martin sukkede og slog blikket væk fra hende:
   "Nej selvfølgelig ikke. Du kan bare lave det som planlagt. Så bliver jeg hjemme sammen med dig." Hans læber blev stramme og han så trist ud foran sig. Men Maj lagde ikke mærke til hans reaktion. Hun livede op, og skyndte sig ind i køkkenet for at gå i gang med maden.
Forfatterbemærkninger
Teksten er ment som en beskrivelse af en stemning. Jeg vil meget gerne høre hvordan I opfatter den (stemningen)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/08-2012 11:14 af Nina Julie og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 305 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.