Endnu en pink himmel


11 år siden 1 kommentar Kortprosa

0Efter Nietzsche
Uddrag fra da.wikipedia.org: "Nogle forstår Nietzsches begreb 'vi... [...]
Filosofihulen
10 år siden
1Endnu en pink himmel
Jeg har endnu engang og havde stærke lyster til endnu en drink. M... [...]
Kortprosa
11 år siden
2En fristende duft
Jeg befandt mig pludselig på den anden side af strøget, det var d... [...]
Noveller
16 år siden
0En ny dag i det nye...
Et par sekunder for vækkeuret stå morgensolen ind af mit vindue. ... [...]
Noveller
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frode Lindtner (f. 1977)
Jeg har endnu engang og havde stærke lyster til endnu en drink. Men min rigtige last var ikke sprut - det var kvinder.
   Jeg forstod dem ikke, jeg havde aldrig forstået dem. Jeg ofte sur, når jeg blev træt. "Sikken en smuk pink himmel" havde det lydt. Det var smertende ærligt, det var bare ikke den slags jeg gad at høre på. Jeg følte ofte i nærvær af kvinder, at jeg spildte min tid - spildte min dyrebare tid. Fordi "jo da" jeg kunne godt tænke, at himmelen var særligt smuk den aften. Men det var jo ikke den første gang at den havde været smuk... Jeg blev sur invendigt, og den surhed udviklede sig ofte til frustrationer, og de frustrationer var til at mærke - og høre. Jeg boede det meste af tiden alene, jeg ville egentlig gerne have det anderledes - men jeg var træt - træt og sur især på kvinder. Det mærkeligste var at nogengange når man bare passede en fremmed kvinde - så kunne man mærke glæden i blodårene... Altså disse helt fremmede kvinder - der som oftes passede på cykler - mens solen bagte fra en sky fri himmel. Jeg tror min kvinder skal passere som cyklister der passere - det skal forskøne en kort glimt, og jeg skal have dem ud af klappen før jeg bliver sur - og træt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/08-2012 20:28 af Frode Lindtner (froggyfalcon) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.