12 x december
Min kalender siger november. · Men for butikkerne er det allerede d... [...]
Digte
10 år siden
0Mord
Der fandes engang en by, der hed Mord. Det ville ikke nytte noget... [...]
Kortprosa
10 år siden
2De mekaniske undskyldninger
Undskyld, undskyld og undskyld. · Ordet kom tre gange i et rap og b... [...]
Digte
10 år siden
2Klatten
Der ligger en klat på jorden og jeg ved ikke hvorfor. Den er hvid... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michael Lillegaard Larsen (f. 1985)
Man tænker ind imellem på døden og om hvordan ens liv ender.
   Selv håber man at det bliver en fredelig død, hvor man sover stille ind, mens ens familie og venner er rundt om en. Men desværre kan vejen til døden være hård for nogle - især hvis man har kræft.
   Min mormor døde i sommer 2009 siden af lungekræft. Hun blev 75 år. Det sidste halve år af hendes liv var elendigt.
   Fra februar i år gik det pludselig stærkt og i foråret kom hun på plejehjem. I løbet af den tid kørte vi frem og tilbage for at passe og besøge hende.
   Hendes krop blev hendes fjende, da den svigtede hende lidt efter lidt.
   På hendes sidste dag kunne vi mærke en hvis uro i hende. Det var som om hun ikke var klar til at dø. Hun var på en måde væk, men de sidste rester af liv i hendes krop ville ikke give slip.
   Men hun gav slip i sidste ende og blev erklæret død lidt over kl. 18.00. Hun fik fred og det blev vi lettet over på hendes vegne.
   Jeg tænker på hendes død som en slags befrielse for hende, for til sidst var hun så træt af sin tilstand at hun ikke kunne holde det ud længere. Ingen fortjener at ende deres dage på den måde.
   Så jeg vil sige til jer derude, lev godt mens man kan.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/11-2012 23:34 af Michael Lillegaard Larsen (motana) og er kategoriseret under Livshistorier.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.