5Frustration i brusekabinen
Jeg forstår mig ikke på fodboldfans med fodboldfaner/ · Forstår mig... [...]
Digte
11 år siden
8Bag smilet
Jeg smiler - arbejdsskadet af for mange år i servicebranchen. Det... [...]
Kortprosa
11 år siden
188-bit
Hvis livet var et videospil - havde jeg for længst trykket pause ... [...]
Aforismer og gruk
11 år siden
2Tanker om retfærdighed
Retfærdighed/uretfærdighed, · - betegnelser som uvilkårligt kan bes... [...]
Blandede tekster
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mads Djervig (f. 1987)
Jeg smiler - arbejdsskadet af for mange år i servicebranchen. Det ligner til forveksling sympati og det kan have sine fordele. Men fra tid til anden eksploderer folks følelser i hoved på mig, altid fremmede mennesker.

Engang, imens jeg stod og røg en cigaret på en bar i det indre København, kom en pige hen til mig. Hun fortalte mig at hun var ked af det, fordi hendes far havde misbrugt hendes storesøster da de var små, men da hun stadigvæk elskede sin far havde hun et anstrengt forhold til søsteren. Tragisk tænkte jeg og tog en tår af min øl. Kort efter forsvandt hun sammen med en lille mand med store øre - hun fortalte mig aldrig hendes navn.

Når folk spørg hvorfor jeg smiler, fortæller jeg dem at det er fordi glade mennesker gør mig glad og sure mennesker ser sjove ud. De mere eftertænksomme har det med at spørge mig om jeg så også smiler når jeg er alene.
   Jeg lyver og siger ja.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/11-2012 09:59 af Mads Djervig (Bamsefar) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.