6Mørketid
Mere mørkt end lyst · hule liv, hyggelig levende lys · D vitaminer in... [...]
Digte · natten, udnyt livet, sind
5 måneder, 26 dage siden
2Landstedet
Alene i mit primitive hus · Kaffen varm nybrygget · "Landstedet" er d... [...]
Digte · skyer, livsrefleksion, eftertænksomhed
9 måneder, 6 dage siden
4Det var det
Nu er den der · den lå langt ude · i fremtiden · Det gik så hurtigt · dag... [...]
Digte · arbejdsliv, tredje alder, forvirring
10 måneder siden
3Det der vandes
Har trukket gardiner for · persienne nedrullet · varme usynlig mærkba... [...]
Digte · eksistentiel, svigt, fællesskab
10 måneder, 18 dage siden
4Stoppe op
Hvis man skal undgå demens, så er det vigtigt ikke at lide høreta... [...]
Essays · drøm, alderdom, skæbne
1 år siden
3Huset
Husets skraldespande indeholder · boks-vine ikke sorteret i rette s... [...]
Digte · livets smerte, moderne samfund, magi
1 år, 1 måned siden
3Visdom
Alderen tager til · kroppen på retur · fri for jagt og accept · højlydt... [...]
Digte · selvværd, eksistens, identitet
1 år, 1 måned siden
2Grådlabil
En Far tog kærligt sin dreng ind til sig... · En Mor kysser sit bar... [...]
Digte · livsrefleksion, eksistentialisme, sårbarhed
1 år, 4 måneder siden
2Noget om gnist
Hvad holder en til bålet · når modet svinder · Hvad holder en til ild... [...]
Digte · mennesker, selvrefleksion, livsrefleksion
1 år, 5 måneder siden

Puls: 8,1

Publiceret: 0
Afgivet: 4
Modtaget: 0
Poul Brasch (f. 1957)
1979. Fastelavn er mit navn

"Ved du hvad, min egen, jeg har et sommerhus oppe i Dronningmølle...vil du med derop?"
   Hun overrasker gang på gang.
   "Skal ikke jeg tapetsere dit badeværelse?" Jeg er i vildrede og svarer forsigtigt.
   "Øhhh ... det kan vi godt".

Så sidder vi i hendes lille lyseblå Morris Mascot. Hun kører godt, men hurtigt, selv om det er glat. Vi snakker lystigt, så tiden nordpå, går meget hurtigt. Hendes sommerhus er ligeså smagfuldt. Vi går tur i sneen. Hun bor klods op af Tegners Museum. Vi går rundt i museets park. Hun tager min hånd. Jeg klemmer hende blidt, samtidig tænker jeg, at dette er et skråplan, men kaster tanken væk. Jeg er i nuet og har det godt.

Vi laver mad sammen og vi har det lige så rart som aftenen før. Der er ild i pejsen, den buldrer og kaster et dejligt lys ud i stuen. Det er bare så hyggeligt.

"Jeg har redt op til dig i gæsteværelset". Sige hun smilende og stryger mig på kinden.
   Børster tænder, afklæder mig og lægger mig i den velduftende seng. Hun kommer ind og sætter sig på sengekanten og kysser mig godnat. Jeg falder hurtigt i og sover som en sten.

Vågner med et spjæt. Bliver revet ud af min søvn og drømme. Slår øjnene op og ser lige ind i et frygtindgydende ansigt. En maske. Hun ler højlydt og hjerteligt. Hun tager masken af. Jeg sætter mig ret op i sengen. Tror jeg er ligbleg.
   Hun synger: "Fastelavn er mit navn...boller vil jeg have ..."

"Godmorgen min egen, så er der morgenmad". Hun har anrettet morgenbakke, sådan med te, juice og rundstykker. Hun kæler for min nøgne overkrop og kysser mig blidt.
   "Så ung og smuk". Hun ser på mig som var jeg en engel. Rejser sig og sætter morgenbakken i skødet på mig. Selv sidder hun på sengekanten og ser at jeg spiser. Hun følger hver en bid, at jeg tygger og skyller det ned med juicen. Pludselig. Hun flytter sin hånd ind under dynen og jeg må løfte bakken, så den ikke tipper. Kæler for mit inderlår.
   Mit åndedrag skifter rytme, en klump i halsen og jeg stivner.
   Hun finder kanten af mine underbukser og bevæger sig indenfor. Min manddom vokser og hun griber fat og masturberer mig rytmisk. Før jeg ved af det, så kommer jeg. Rødmer og undskylder. Hun ler hjerteligt.
   "Hvor er du nuttet, kom op og snup dig et bad... vi skal til vandet ... for resten jeg har købt en skjorte til dig, den ligger der". Hun peger på en stol, griber bakken og går glad ud i køkkenet.

Skjorten er utrolig lækker. Blankt blåt stof. Fint mærke fra Illum.

Det er bidende koldt. Havet er stivnet. Skrueis tårner sig op og baner sig vej op på stranden. Isen er i de smukkeste blålige farver, azurblå, cyanblå og sart grøn. Farvespektret er vildt. Jeg løber ud på isen, langt ud og derudefra fotograferer jeg den smukke kvinde inde på stranden. Hun vinker midt i Danmarks isvinter.

Så skal vi hjem. Søndag eftermiddag. Jeg hjælper hende op med alle hendes ting. Vi kysser farvel.
   "Vi skal også huske det badeværelse!" siger hun drillende. Jeg nikker.
   "Tak for en dejlig weekend". Mit hjerte hopper i brystet og jeg springer ned af trapperne.
   Hvad har jeg gang i? Hun er på alder med min mor.

Jeg går til ro. Ser mig rundt i soveværelset. Jeg har malet det i mørk lilla og sort. Lyskilderne hænger helt ned ved gulvet. Min seng er en stor madras. Sengetøjet er lilla. Det er et smadder smart rum. Jeg bor så smart og anderledes, at farvefabrikken Sadolin har været på besøg i lejligheden og fotograferet den. Artiklen bliver bragt i deres næste inspirations magasin. Ligger og forestiller mig en overskrift på artiklen. - Sådan bor den unge farvehandlerlærling og gigolo...- jeg smiler. Ligger længe og tænker på Fru. Nielsen. Bliver opstemt og masturberer mig ind i søvnen.
Forfatterbemærkninger
Kapitlerne kommer spredt som de bliver fundet frem og skrevet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/02-2013 15:38 af Poul Brasch (Blækhuset) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 661 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.