5Godnatsang for børn (synges af de 97% klima...
Mel: Jeg er en papeg"blå"øje fra Amerika · Trods jorden nu er rund,... [...]
Rim og vers
7 år siden
4Tungsind
Det trykker bag øjnene. I halsen sidder en klump. Mundvigene pege... [...]
Blandede tekster
7 år siden
3Kunsten at leve
Her gik jeg rundt og støvede lidt af på gammel hylde · og tænkte på... [...]
Rim og vers
7 år siden
8Én ulykke kommer sjældent alene (Limerick)
En murersvend fra Karise · som snublede over en flise · fik armen i g... [...]
Rim og vers
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Jørgensen (f. 1974)
Min frisør spurgte forleden: 'hvordan går'et...'
jeg svarede uden at tænke: 'jamen det går skam godt!'
så tænkte jeg, mente han mon egnt'lig: '... med håret'
men han k u n n e vel se at det havde groet så flot!

Så tænkte jeg på hvordan man det egentligt måler?
og over hvor meget privatliv frisører mon tåler?
Burde jeg indvie ham i det økonomiske,
mit kærlighedsliv, det alvorlige og alt det komiske?

..og ville han monstro kunne tåle at høre
om min bil og hvorledes den skiftevis strejker og kører
og om ukrudtets vældige magt overalt i min have
og om jobbet, kollegaen, chefen og livet som slave.

De næste ord der blev sagt var: 'farvel og på gensyn'
og jeg tænkte på vej ud derfra at jeg havde vist hensyn
ved at undlade alle detaljer om: 'hvordan jeg har det'.
men det drejer sig nok også mere om: 'hvordan man ta'r det!'.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/05-2013 22:17 af Erik Jørgensen (Erik7451) og er kategoriseret under Rim og vers.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.