3Hamram del 3
Daniel gik gennem skoven med Sofia hængende ved sin arm. Hun vill... [...]
Noveller · horror
8 år siden
2Hamram del 2
Det var aften, og Vale sad på passagersædet i Daniels mors bil. D... [...]
Noveller · horror
8 år siden
3Hamram del 1
I udkanten af Linå, en landsby i midtjylland, stod en stald. Den ... [...]
Noveller · horror
8 år siden
0Nephilim - Kapitel 29
Theo stod udenfor et lejlighedskompleks i et af de mange middelkl... [...]
Fantasy
10 år siden
0Nephilim - Kapitel 28
Anthony Carisian ankom til Italien en regnfuld formiddag. Aardapp... [...]
Fantasy
10 år siden
0Nephilim - Kapitel 27
Nemo og Matti stod i Nemos baghave. Hans familie var ikke hjemme,... [...]
Fantasy
10 år siden
0Nephilim - Kapitel 26
"Det er egentlig morsomt. Der skal så lidt til, før et menneske e... [...]
Fantasy
10 år siden
0Nephilim - Kapitel 25
Theo sad i bilen. Han havde stjålet den for et par dage siden, æn... [...]
Fantasy
10 år siden
0Nephilim - Kapitel 24
"Kunne De ikke bare skifte til pigens skikkelse, og kræve oplysni... [...]
Fantasy
10 år siden
0Nephilim - Kapitel 23
Matti lå i Elenas seng. · "Hvornår får jeg lov at møde din far?" sp... [...]
Fantasy
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Laura P. Kristiansen (f. 1989)
Den lille bodega henlå i det typiske halvmørke, der herskede sådanne steder. Gulvet var imprægneret med årtiers ølsjatter. Der var 3 borde, en gammeldags jukebox, en bar med stole foran, og en dør, der førte ind til det lille toilet. Der var ikke noget dametoilet, da det var usandsynligt at en kvinde ville bevæge sig herind. Theo satte sig ved et bord. Alle 3 borde var ledige. Kun ved baren sad tre mænd, der så ud som om de aldrig forlod deres pladser. Bodegaejeren så surt på Theo, da han rejste sig og bestilte en øl i baren. Theo tog mod den skummende øl, satte den på bordet, og gik ud på toilettet. Han så sig i spejlet. Han havde bemærket en svag summen i ørerne, fra han kom ind på bodegaen, og mente at have en idé om hvorfor. Han trykkede fingeren mod en revne i spejlet, og koncentrerede sig om at reparere revnen. Intet skete. Theo lo. Så det var med den på? Det skulle de komme til at fortryde.
   Han havde netop drukket sin første tår af øllen, da mændene kom ind af døren. Der var 3 mænd. De var alle under 30, de to af dem var muskuløse. De satte sig ned ved Theos bord. Theo observerede dem. Den ældste af mændene var tynd og havde et klogt udtryk i sine øjne. Hans ansigt var smalt, og hans hår var tyndt. Theo var sikker på, at han havde en ørering under det tynde hår. Ganske rigtigt, da manden drejede hovedet, opfangede Theo et lille glimt af guld under håret. "Du må være Armov, ikke sandt?" spurgte Theo, mens han gjorde sig umage for at finde det rigtige tonefald mellem truende og neutralt. Manden nikkede. Theo så på de andre to, der havde sat sig som bodyguards ved Armovs sider. De to bodyguards nidstirrede Theo. Han smilede til den ene, der forskrækket så væk. Så gik det op for Theo, at disse tre mænd var bange. Han bemærkede, hvordan deres næsefløje vibrerede ganske let, små svedperler samlede sig i deres pander og de holdt hænderne foran sig i en underbevidst beskyttende positur. Theo undrede sig. Disse mænd var mennesker, de burde som resten af deres tåbelige art tro, at de havde overtaget. Specielt når nu nogen havde kastet en beskyttelse over bodegaen, der gjorde det umuligt for Theo at bruge sine særlige fordele. Theo måtte lægge bånd på sig selv for ikke at le højt. "Jeres overordnede har noget, der retmæssigt tilhører mig. Hvis jeg ikke får det tilbage, vil jeg selv hente det," sagde Theo roligt, mens han koncentrerede sig om at holde en let truende tone. "Vores chef er klar til at forhandle," svarede Armov. Theo tog en kuglepen op af lommen og drejede den eftertænksomt mellem sine fingre. "Udmærket. Fortæl ham, at hvis han afleverer min ejendel tilbage, vil jeg skåne hans liv," hvislede Theo. Han bemærkede bodyguardsene tage tilløb til at angribe. Hvis han kunne tage modet fra dem nu, ville han have en fordel. Han drejede kuglepennen, så de alle kiggede på den et øjeblik. Så med et snuptag fjernede han den fra synsfeltet, så det lignede at den var forsvundet i den blå luft. Theo opfangede et glimt af usikkerhed, frygt og vantro i de to bodyguards øjne. Han kradsede adspredt i bordet med en fingernegl, mens han med ligegyldig mine så virkningen på de tre mænd. Tåbelige mennesker. Så rejste Theo sig. Han nikkede til mændene og gik med afmålte skridt mod døren. Kuglepennen ramte jorden med et metallisk klik. Theo så de to gorillaer rejse sig op. Den ene trak en kniv, den anden en pistol. Theo forstod nu, at det eneste der havde afholdt dem fra at angribe, var visheden om Theos magi, der trods forventningerne så ud til at virke. Kuglepennen, der var gledet ud af Theos ærme, havde brudt den illusion. Med to skridt var Theo oppe på bordet. Han satte af, væltede bordet, og fløj gennem facadevinduet. Han mærkede sine kræfter komme tilbage, så snart han mødte den friske luft. Falken skød op i luften, og forsvandt af syne. Armov tog en lille kolbe frem fra inderlommen. På et stykke glas fandt han, hvad han ledte efter. Han lod forsigtigt de to grønne dråber løbe ned i kolben. Han blottede sine brune tænder i et grin.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/07-2013 15:37 af Laura P. Kristiansen (Stessig) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 721 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.