0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 10
Der havde ikke været nogen onde øjne, eller folk der stirrede olm... [...]
Romaner
10 år siden
0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 9
Sammenkrøbet, træt og fortvivlet - det var sådan PET-chef Bent Kr... [...]
Romaner
10 år siden
0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 8
En ting film aldrig lod til at indfange, var hvor kaotisk og stre... [...]
Romaner
10 år siden
0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 7
Fordelen ved gymnasiets fysiklokale var, at klassen ikke sad der ... [...]
Romaner
10 år siden
0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 6
Søen af tjærer spredte sig over hele gulvet i lagerbygningen. End... [...]
Romaner
10 år siden
1Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 5
Eftermiddagssolen skinnede ind i klasselokalet. Udenfor var himle... [...]
Romaner
10 år siden
1Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 4
Døren blev sparket op. Tasken blev kastet på gulvet. For de flest... [...]
Romaner
10 år siden
1Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 3
Det sekund Tina trådte ind af døren og smed tasken, vidste hun at... [...]
Romaner
10 år siden
3Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 2
Cindys skikkelse havde ikke vist sig til næste lektion. Faktisk h... [...]
Romaner
10 år siden
3Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 1
I dag vil jeg ikke komme for sent, fortalte Tina Sten sig selv fo... [...]
Romaner
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ben Kristensen (f. 1987)
Døren blev sparket op. Tasken blev kastet på gulvet. For de fleste andre i klassen var der netop blevet ringet til time, men ikke for Tina. Alene og bitter trampede hun hen foran spejlet på sit værelse. Det var en rystende 18-årig pige, på randen til at eksplodere, der kiggede tilbage. Håret var fedtet og den blå bluse hun havde valgt i morges var smurt ind i hvad der var mening hun skulle have indtaget til frokost.
   Hun lod øjnene løbe op og ned af sit tøj og hår, men åndedrættet forvandlede sig til en kraftig stønnen.
   Hvad der dog var galt med Tina Sten forblev uvist for hende - hun havde intet stort sigtekorn på sig, eller seddel som sagde Vær på nakken af mig.
   På hele turen tilbage havde hun ikke gjort noget forsøg på at fjerne sporerne af hvad der var sket. Hun havde været alt for vred, og vrede havde ledt hende hjem.
   Nu blev hun introdeduceret til hvor slemt det faktisk så ud, og det gjorde hendes allerede mælkeindsmurte ansigt endnu blegere.
   Uden tøven sprang hun gennem lokalet og landede foran computeren. Den piercede teenager vidste hvad hun måtte gøre, og computeren kunne simpelthen ikke starte op hurtigt nok. Ingen tid er for kort. Ingen tid er fucking for kort! bandede hun lydløst.
   Det tog overraskende kort tid for den gamle Acer computer at starte op - et faktum hun var for vred til at værdsætte. Med stor hast blev et USB stik taget ud af skrivebordsskuffen og sat i den.
   Tina havde været på vej ned med sin bakke for at finde et ledigt bord hun kunne sidde alene ved. Det var sket for kun 25 minutter siden.
   Hun proppede nu stikket i computeren og åbnede en af mapperne. I nogle sekunder sad hun bare og stirrede på filen der havde titlen Tinas plage. Så blandede saltvand og mælk sig på hendes kind, og pegefingeren der hvilede på venstre-museknap kløede.
   "Overfører "Tinas plage" til Kingston 5 GB USB..." skrev computeren.
   Tina havde bare passet sig selv. Hun havde ikke end gang ænset pigen.
   11% Overført...
   9,95 kr. for mælk og 24,95 kr. for dagens ret, som denne gang havde været lasagne. Prisen var underordnet, det var hvad der skete med maden der betød noget for hende.
   24% Overført...
   Det var måden lasagnen fordelte sit ud over hendes bluse da den blev trykket mellem gulvet og hendes bryst der tændte en brændende ild i hendes indre.
   39% Overført...
   Og hvordan mælken plaskede direkte op i øjne og næsebor, mens hun forskrækket landede - sådanne detaljer gjorde en forskel.
   56% Overført...
   Da Tina bemærkede hvis fod, hun var snublet over, havde hendes første instinkt været at rejse sig - i mere end én forstand - og se hvor langt Cindys tænder kunne flyve.
   72% Overført...
   Men så havde Tina hørt latteren. Den var høj og rungende, umulig at ignorere og kom ikke kun fra heksens læber. Alle derinde lo pludselig af hende, mens hun lå på alle fire som en gris i møget.
   89% Overført...
   Det præcise øjeblik vidste hun hvad der måtte gøres.
   100% Overført.
   Denne virus skulle planets på skolens computere i morgen - dagen for afleveringen af den store opgave - opgaven der galt 20% af ens karakter, men kun hvis den lå på skolen servere - kun hvis den på dagen kunne sendes ind til Amten. Ingen undtagelser. Absolut ingen undtagelser, det var hvad hun mindede sig selv om. Hun var naturligvis helt klar over at hun også selv ville dumpe den prøve, hvis hun virkelig plantede virussen. Ha! Fuck det. Det er sgu en lille pris at betale.
   Tina følte sig ikke som en film skurk. Det var ikke fordi hun gjorde rigtig skade; alle de rapporter der ville bliv sendt ind, blev ikke slettet af virussen. De blev bare gemt i en hemmelig folder på serven. En folder der kun kunne findes med antivirussen. Alt der blev ødelagt kunne repareres.
   Bomben kunne nu ligge i Tinas håndflade, og blive transporteret hele vejen til gymnasiet.
   I morgen vil de alle sammen betale - hver og én.
Forfatterbemærkninger
Og her er så et lidt kortere kapitel. Dets anderledes opbygning viste sig at være en udfordring, men forhåbentlig fungerede dets spring mellem Pc skærm og flashbacks.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/09-2013 10:17 af Ben Kristensen (Benjaminrk) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 700 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.