0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 10
Der havde ikke været nogen onde øjne, eller folk der stirrede olm... [...]
Romaner
10 år siden
0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 9
Sammenkrøbet, træt og fortvivlet - det var sådan PET-chef Bent Kr... [...]
Romaner
10 år siden
0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 8
En ting film aldrig lod til at indfange, var hvor kaotisk og stre... [...]
Romaner
10 år siden
0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 7
Fordelen ved gymnasiets fysiklokale var, at klassen ikke sad der ... [...]
Romaner
10 år siden
0Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 6
Søen af tjærer spredte sig over hele gulvet i lagerbygningen. End... [...]
Romaner
10 år siden
1Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 5
Eftermiddagssolen skinnede ind i klasselokalet. Udenfor var himle... [...]
Romaner
10 år siden
1Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 4
Døren blev sparket op. Tasken blev kastet på gulvet. For de flest... [...]
Romaner
10 år siden
1Tina Sten og den usete vogter - Kapitel 3
Det sekund Tina trådte ind af døren og smed tasken, vidste hun at... [...]
Romaner
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ben Kristensen (f. 1987)
Søen af tjærer spredte sig over hele gulvet i lagerbygningen. Endnu en plan var mislykkedes, og der var altid langt mellem at teamet fik en ny chance. De kunne ikke længere begrunde deres nederlag med kulturforskelle eller en manglende forståelse for sproget - alle mændene på Alpha Team havde fået grundig undervisningen i både dansk og det danske samfund.
   "It's not here anymore."
   "Hvor mange ganger skal jeg sige det, soldat?: Vi er i Danmark, snak dansk." Chris leverede det, som var det en hvilket som helst anden ordre. Og han gjorde det uden nogen spor af accent - til forskel fra agenterne under hans ledelse.
   "Den er her ikke længere," rettede agenten meget utydeligt. Dansk var mildest talt pissesvært at lære - blandt de sværeste sprog i verden. At beklage sig på deres eget modersmål faldt stadig mændene mest naturligt.
   "Det kan jeg godt se, agent. Er der nogen spor?"
   "Tjæreren ramte ikke, sir. Fjenden kan være flygtet i en hvilken som helst retning."
   Special Agent Chris Jefferson havde opholdt sig i Danmark længe nok til automatisk at bande på dansk inde i sig selv. Og dette tidspunkt var passende til at lade de mest vulgære, stødende og ækle udtryk forme sig i hovedet på ham. Sporet var blevet koldt endnu en gang, og der var næsten ikke andet valg end at vente til det de jagtede blev sultent og stjal hundrede kilo KiMs-chips igen. Han kunne stadig føle nogen af dem knase under sålen, mens han vandrede rundt i den tykke sorte masse derinde. At udløse så meget tjærer ud over et sted var en vanskelige foranstaltning - en foranstaltning der endnu en gang havde fejlet. Meningsløs forurening havde altid været en kilde til irritation for lederen af holdet.
   Den automatiske M4 riffel blev sikret, før Chris slap den med højre hånd og svang den over skulderen i remmen. Planløst vandrede lederen af efterforskningen ud af lagerbygningen.
   Omkring hver eneste væg og krog havde modtaget et skud fra agenternes lydløse våben, blot så Alpha Team kunne sikre sig, intet gemte sig der. Hvad de jagtede havde gennem tiden slået fem af dem ihjel så let som ingenting. Og selv hvis de fangede eller dræbte denne fjende, lå en endnu større udfordring forud.
   Amerikaneren stoppede ikke, før han nåede helt ud til havnen udenfor. Først der ophørte den militante march. Han kiggede på bølgernes stille vuggen i Sydhavn. Det grove ansigt var spændt i en stiv grimasse, han ikke helt selv var herrer over. Chris var ikke dum - han vidste at de ikke kunne udskyde samarbejdet med PET meget længere. Lige meget hvor indflydelsesrig USA var, kunne deres efterforskningsafdelinger ikke bare blive ved med at lave ravage uden at give den danske regering en grund. At samarbejde med vikingerne der beboede dette mærkværdige lille land, var stadig bedre end at lade andre overtage efterforskningen - især når Chris mindede sig selv om, hvem der så ville få kommandoen. Det eneste han havde til fælles med den rædsomme kvinde, var at de begge var kæderygerer.
   Han tændte en cigaret og lod en hånd glide gennem sit lyse, tremillimeter korte hår. Han havde føjet sin dårlige vane, på trods af at der ikke var noget synligt sted at gøre af skoddet, når han var færdig. Når cigaretten var røget ville den ikke blive kastet tilfældigt på jorden. Han ville begynde at bande på amerikansk længe før, han begyndte at forurene.
Forfatterbemærkninger
Et noget anderledes kapitel, ja, men forhåbentlig giver det mening i sidste ende. Som altid værdsætter jeg al form for respons, og på forhånd tak.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/09-2013 16:45 af Ben Kristensen (Benjaminrk) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 565 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.