3Hamram del 3
Daniel gik gennem skoven med Sofia hængende ved sin arm. Hun vill... [...]
Noveller · horror
8 år siden
2Hamram del 2
Det var aften, og Vale sad på passagersædet i Daniels mors bil. D... [...]
Noveller · horror
8 år siden
3Hamram del 1
I udkanten af Linå, en landsby i midtjylland, stod en stald. Den ... [...]
Noveller · horror
8 år siden
0Nephilim - Kapitel 29
Theo stod udenfor et lejlighedskompleks i et af de mange middelkl... [...]
Fantasy
10 år siden
0Nephilim - Kapitel 28
Anthony Carisian ankom til Italien en regnfuld formiddag. Aardapp... [...]
Fantasy
10 år siden
0Nephilim - Kapitel 27
Nemo og Matti stod i Nemos baghave. Hans familie var ikke hjemme,... [...]
Fantasy
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Laura P. Kristiansen (f. 1989)
Robotten lå på bordet, Nemo skruede på den. Matti tog imod en løsdel.
   "Jeg tror, der er skidt i den," mumlede Nemo. Matti kiggede ind, og fik øje på noget skidt. Han tog delen op til munden, og pustede hårdt, forsøgte at få skidtet ud. Nemo snuppede delen fra Matti, skruede den på plads i robottens torso. Der lød en knasen og en summen fra ledningssammensuriet, der skulle forestille at være en robot. Robotten tændte sig selv, og satte sig op med et ryk.
   "It's aliiiive!" udbrød Matti. Nemo så chokeret ud.
   "Det burde han ikke kunne," mumlede han, og slukkede for robotten.

Matti lå i sin seng. Det var over midnat, men han kunne ikke falde i søvn. Han havde en uro i kroppen, som en rastløshed og anspændthed. Han følte, at han burde være i gang med noget, men han vidste ikke helt præcist hvad. Mørket og stilheden i rummet pressede mod hans øjne og trommehinder. Mørket var ét med stilheden. En stor dyne, der dækkede Mattis krop. Noget bevægede sig i rummet. Ved det ormstukne skab begyndte en skikkelse at dukke frem. Først var det som om skyggerne blev tættere, så kunne Matti ane en krop.
   Telefonen ringede med en høj melodi og lyste det tomme rum op. Matti tog telefonen op til sit øre, og tændte lampen. Der var ingen i rummet ud over ham selv.
   "Hm?" mumlede Matti.
   "Hallo?" lød Nemos stemme i telefonen. Matti kunne høre, at der var noget helt galt.
   "Hvad er der?" spurgte Matti.
   "Du bliver nødt til at komme over nu. Adam er væk."
   De to drenge stod i Nemos garage. Bordet, hvorpå robotten havde ligget, var nu tomt.
   "Vi bliver nødt til at finde ham," sagde Nemo. Matti var træt. Hans hoved føltes tungt og tøjet kradsede på hans krop.
   "Tror du ikke bare den er gået en tur?" mumlede Matti, og undertrykte et gab. Nemo fniste nervøst.
   "En robot, der tager på en midnatsgåtur?" svarede Nemo sarkastisk. "Det lyder sandsynligt."
   "Hvorfor skulle den stikke af?" spurgte Matti, og gik helt hen til bordet.
   "Der kunne være 100 forskellige årsager. Måske han er faret vild, måske han ville se verden?" foreslog Nemo i et irriteret tonefald.
   "Måske den har en identitetskrise?" lo Matti. Nemo stak en lommelygte i hånden på Matti, og tog selv én.
   "Der er ingen batterier i den, men det er vel intet problem for dig," mukkede Nemo, og gik målrettet ud af garagen. Matti fulgte efter.
   De ledte hele natten, men fandt ikke robotten. Nemo var ulykkelig, da de to drenge skiltes om morgenen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/09-2013 12:41 af Laura P. Kristiansen (Stessig) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 430 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.