1Stationsdrømme
Jeg kan lige forestille mig, hvordan hans spinkle krop har stavre... [...]
Blandede tekster
10 år siden
2Bare en bekendt
Jeg er nødt til at have noget vand. Jeg er forpustet og næsten ve... [...]
Noveller
10 år siden
3Da hovedpersonen døde
Jeg var glad, da jeg døde. Faktisk overraskende glad. · Jeg kan god... [...]
Noveller
10 år siden
2Når man kun kan høre sig selv
Det var midt i januar. Koldt. Sne. Blæst. Den perfekte dag til at... [...]
Blandede tekster
10 år siden
2På disko
Hans blik siger det hele. · Når han står der i mængden og kigger ud... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Dyveke Lindegaard (f. 1993)
Hans blik siger det hele.
Når han står der i mængden og kigger udover alle menneskene.
Hans blik siger:
"Jeg kan få, hvad jeg vil. Så jeg tager hende!"
Og han lader sit blik hvile. På hende.

Hendes krop siger det hele.
Når hun står der i mængden.
Hendes krop siger:
"Jeg er usikker, og jeg ved ikke, hvad jeg kan få!"
Og blikket stopper ved ham, som hun ved, hun aldrig vil få.

Hans øjne fangede hende.
Taget på det allerfarligste sted.

Selvsikker og arrogant går han hen til hende.
Som hun står der usikker og uvidende.
Han griber hendes hånd og fører hende ud på dansegulvet.
Hun er betaget.

Han fører langsomt sine hænder ned af kroppen på hende.
Han sniger fingerspidserne ind under blusen.
Han ved, hvad han vil have. Og tror han ved, hvad hun vil have.

Men han må tro om.

Hun lader sig rive med.
Hendes hænder glider langsomt op og ned af hans krop.
Hendes fingrespidser rører hans læber, og hun stivner.

Der manglede noget.

Hvad var hun for en pige, der stod her midt på gulvet med en fremmed mand?
...

Den usikre pige der bare lader sig rive med, fordi hun ikke ved, hvem hun skal vælge.
Den buttede pige, der tager alt, hvad hun kan få.
Den forsigtige pige, der aldrig kan bestemme sig.

Hun kigger ham dybt i øjnene.
Betaget.

Derefter tager hun hans hænder, fjerner dem fra sin krop, træder et skridt tilbage.
Vender sig om. Og går.

Hun er slet ikke den type. Hun har nemlig hjertet med sig.

Og fra den aften, vidste hun lige præcis hvem hun var..
Hun var nemlig den type, der tager hjertet med sig, uanset hvad hun foretager sig!
Forfatterbemærkninger
Det er så mig!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/11-2013 08:22 af Dyveke Lindegaard (Nannadyv) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 287 ord og lix-tallet er 18.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.