5Sekulære Stjerne
Sekulære Stjerne · Nu prøver jeg igen · Med klisterbånd og knofedt · At... [...]
Digte
6 år siden
7Shiva
Ekvilibrist · Hold mig stående · Solid som egerod · Fast gribende og fo... [...]
Digte
6 år siden
9Kebalaskovens Hemmelighed - Kapitel 4 - Den...
Hist havde gået i skoven længe, men hun synes ikke at hun var kom... [...]
Fantasy · uhyrer, magi, mystik
6 år siden
9Bjerg
Jeg mærker bedst · I stille stand · Som singularitet · Min retning er i... [...]
Digte · meditation, stilhed, uendelighed
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Zakarias Suviér (f. 1995)
De hænger der endnu. Indhyldet i stilhed og lys, anderkender de universets eksistens på fjern afstand.
   Fjernt fra vinden, der spreder rygter i træernes blade. Fjernt fra tågen, der fugtiger hele natten til ære for deres glansende spejlbillede. Fjernt, så fjernt fra mig, der midt i alt søger nærvær fra kun intet.
   Men de hænger der endnu - præcis som de altid har gjort, og nægter at overbevise mig om intet. Jeg har lyttet til bladenes hvisken om deres pragt. Jeg har følt månens misundelse nagle sig i mit bryst, som tog hun hævn for den opmærksomhed jeg tildeler dem ved mit nærvær. Jeg har set solens forsøg på at lyse sig dem over, og jeg har set ham synke kontinuerligt og blødende sammen af udmattelse. Overbevist om, at intet lignende fandtes, var jeg bundet til dem. Bundet, som lyset er bundet af mørket, og som dagen er bundet af natten.
   En stilhed blev vakt til live i mørket: Vinden syntes at holde vejret, og bladenes opmærksomhed fandt ligeså en ny vært. Månen tittede igennem sine trætte øjelåg, og tågen gjorde plads til endnu en skikkelse i natten. Med vinden nysgerrigt susende i hendes hår, og en måbende måne, spejlet i hendes øjne, satte hun sig ved min side. Hendes duft omfavnede mig, og hendes varme kyssede mine sanser. Hendes blik løsnede en knude i natten, og snart faldt en stjerne fredeligt fra sin plads i mørkets ingenting.
   "De hænger der lidt endnu," smilede hun.
Forfatterbemærkninger
Hej derude. Her er min første udgivelse på denne side, skrevet efter hvad der faldt mig ind. Giv endelig benhård kritik - jeg kan bruge det :)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/08-2014 10:09 af Zakarias Suviér (Zakarias) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 245 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.