5Ensomhed
Hvordan kan noget som er så tomt som ensomheden, fylde så meget? · ... [...]
Digte · alene, følelser
7 år siden
4Du skal ikke tro
De der ved, at de ikke ved noget · Ved mere end de der tror de ved · ... [...]
Digte · reflektion, religion, eksistentielt
8 år siden
11Vil du trækkes med mig?
Hvis jeg er for flyvsk, uden solidt plantede fødder · Hvis jeg flyv... [...]
Digte · livet, livsrefleksion, parforhold
8 år siden
3Fadervor, du som er i himlene?
Fadervor, du som er i himlene · Himlen er blå, med små hvide skyer,... [...]
Digte · refleksion, tragedie, virkelighed
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Thomas Skjødsholm (f. 1975)
Fredag er en god dag. Alle dage er gode dage.
Selv de dårlige dage er gode dage. Trods svært at se det.
Dage hvor du trækker vejret, dit hjerte banker, og du kan se dine børn.
Dage hvor du hører dem grine, høre dem græde. Hører dem fortælle, og betro sig.
Dage hvor de bander ad dig, og ønsker dig væk.
De er alle gode dage.
Bare nærværet i sig selv. Tilstedeværelsen. Være med til at føre dem videre, mens vi har dem til låns. Igennem regn og ildstorm. Skønne dage og hårde dage.
Giv mig flere dage, eller lad tiden gå i stå, som én lang fredag. Frejas dag. Kærlighedens og frugtbarhedens dag.
Lad aldrig solen gå ned over denne dag. Lad den stråle, skinne og varme min sjæl og krop.
Som kun den og mine børns stråleglans kan gøre det.
Men ak, flygtig gik min egen fredag. Fortid, et minde om det der var før. Uigenkaldeligt. Kan ikke gøres om. Får den aldrig igen.
Gav jeg alt hvad jeg havde? Viste jeg alt hvad jeg ville? Glemte jeg noget? Manglede jeg noget?
Tog jeg kun det jeg kunne få, og ikke hvad jeg ville have?
I dag er det fredag. Mine børns fredag.
Fredag er en god dag. Alle dage er gode dage
Må det blive en fantastisk dag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/09-2014 08:21 af Thomas Skjødsholm (Thomasskj) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 221 ord og lix-tallet er 13.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.