2Alt, hvad der er umuligt
Jeg er så trist, så trist. · Og har så svært ved at forstå det. · Jeg... [...]
Blandede tekster
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Pernille Ravn (f. 1966)
Jeg er så trist, så trist.

Og har så svært ved at forstå det.

Jeg elsker dig.
Jeg elsker dig.
Jeg elsker dig.

Det skulle være så nemt.

Du siger, at du elsker mig,

Men du bliver hos konen.

Jeg skulle stoppe med at se dig. Nu. I morgen. I overmorgen. I næste uge.

Jeg kan ikke tage mig sammen. Sorgen bliver større og større. Hullet, når du holder ferie med en anden end mig. Din kone.

Jeg kan ikke finde ud af det. Jeg kan ikke dele dig. Jeg er for monogam. For kedelig. For besidderisk.

Jeg forstår det ikke, Hvordan er det muligt, at kærlighed kan være så stor og dog så ensidig? For du siger, at du elsker mig. Nej, det siger du ikke. Du har sagt det én gang. Men jeg klynger mig til det.

Jeg skal stoppe med at se dig. Nu.

Hvordan gør man? Hvordan får man styrken til at stoppe. Til tanken om aldrig at mærke dine arme omkring mig mere. Aldrig at elske med dig mere. Aldrig at grine sammen. At græde sammen. At undres sammen. At glædes sammen.

Jeg elsker at elske med dig. Jeg elsker at være sammen med dig. Jeg elsker dig. Alt inklusive.

Det gør så ondt, så ondt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/10-2014 11:43 af Pernille Ravn (Pernille48) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 211 ord og lix-tallet er 12.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.