Kvinden


9 år siden 5 kommentarer Kortprosa sorg hjertesorg

14. himmelfødselsdag
Kære André Kære søn · Hjertelig tillykke med din 4. himmelfødselsda... [...]
Digte
4 år siden
23 års dagen
Kære André · 3 år uden dig... · med søvnløse nætter · tårer... · så uende... [...]
Digte · sorg, savn
5 år siden
2Kyndelmissedagen
Jeg har ventet på dagen · hvor foråret er i sigte · trods sne og isne... [...]
Rim og vers · forår
5 år siden
4De første vintergækker
Jeg så de første vintergækker i dag · de vajrede stolt med de hvide... [...]
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jytte Black (f. 1963)
"Jeg vil ikke være her mere, der sker jo intet?
   Jeg får ingenting at vide??", sagde hun skingrende til lægen.
   "Slap de af Fru Hansen, vi gør hvad vi kan, men svarene på prøverne er ikke kommet", svarede lægen.
   Hun prøvede igen at argumentere med ham, men det nyttede ikke noget "Det er jo livsfarligt at sende Dem hjem, så længe vi ikke har svarene på prøverne. Det kan jo være Ebola, og så skal De jo være isoleret", sagde lægen.
   " De må gøre et eller andet, ellers bliver jeg skør i hovedet", klagede Fru Hansen
   " Jeg kan intet gøre, politiet er her også, og de tillader ikke De kommer ud herfra, Fru Hansen", svarede lægen.
   "Det er jo et fængsel, slip mig ud?? " Slip mig ud!! Slip mig ud!!! skreg Fru Hansen, imens hun hoppede ud af sengen.
   " Vagter, vagter, kom og hjælp mig, hun stikker af!!" råbte lægen.
   Vagterne holdte hende, og trak hende ind i sengen, hvor lægen skyndte sig at give hende en beroligende indsprøjtning.

Fru Hansen drømte hun var hjemme i huset, og sad ved swimmingpoolen og nød det gode vejr.
   "Skatter, jeg elsker dig"! sagde hendes mand.

Hun åbnede øjnene, og så hendes mand sidde ved sengen og sige "Jeg elsker dig"
   "Jeg elsker også dig", sagde hun.
   Hun følte sig underlig tilpas, og hendes mand så bedrøvet ud.
   "Hvorfor er du så trist" spurgte hun ham.
   " Jeg mister dig", sagde han.
   Og så gled hendes øjne i.
Forfatterbemærkninger
Skrevet da jeg gik på daghøjskole i 2004 Redigeret d. 18.8.2015 efter forslag fra Flemming Hansen

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/02-2015 12:27 af Jytte Black (Lilla Blomst) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 244 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.