Jeg slår op med mit fix


9 år siden 3 kommentarer Blandede tekster letkøbte løsninger mennesker livet

3Jeg slår op med mit fix
Jeg hverken kan, vil eller skal gætte, hvad der foregår i dig. · Du... [...]
Blandede tekster · letkøbte løsninger, mennesker, livet
9 år siden
5Min veninde
Min veninde og jeg havde grineflip sammen og havde hygget os hele... [...]
Blandede tekster · relationer, erindringer, mennesketyper
9 år siden
7Den anden kvinde - Sexlegetøj
Vi vågner alle tre op af bragene fra, at min kæreste er i gang me... [...]
Romaner
9 år siden
4Glimt af mennesker
Han gik med musikken i ørerne, ensom hen ad gaden, da hun vinkend... [...]
Kortprosa
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simone Hjort (f. 1987)
Jeg hverken kan, vil eller skal gætte, hvad der foregår i dig.
Du må selv tage ansvar for det.
Jeg blev sgu ikke født for at glæde dig.
Og jeg vil ikke dø, om det så glædede dig.

Nix. Du må få dit fix et andet sted.
Skrid ind i dig selv igen.
Men du vil have mere. Og det vil jeg ikke.
Så nu er du sur. Og fornærmet. Og såret.
Men du siger det ikke.
Kun indirekte via stikbemærkninger og sårede blikke.
Passiv-aggressiv.
En 14-årig, hormonforstyrret pige kunne ikke have gjort det bedre.

Og så lyser du fuldkommen op, når du tror at nu kommer dit fix.
Men det kommer ikke.
Du er netop så såret, fordi du har lysten og du godt ved, jeg ikke har.
Men det siger du ikke. - Nej, det har jeg selvfølgelig selv måtte tolke mig til.

Så hvad skal vi have til dessert?
En skilsmisse med singleliv til? Fordi jeg ikke vil, det du vil?
Eller et dårligt ægteskab med utroskab til? Fordi det er dét du vil?

Jeg springer over desserten. Det bliver bare så kvalmende med den samme is altid.
Tomme kalorier. Og så feder den slags.
Det slukker også kun trangen til sødt for en stund.
Og så får man hurtigt lyst til mere, hvis ikke man prøver at styre sig.
Har jeg hørt.
Men satme ikke fra dig.
Forfatterbemærkninger
Et skriv om en gift, ustabil mand - som ville mere end mig

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/04-2015 01:05 af Simone Hjort (Milana) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 231 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.