Tæppefald


9 år siden 3 kommentarer Blandede tekster reflektion parforhold konflikt

8Jeg ville lyve
I mit liv af smukke øjne · Ville jeg lyve · Hvis jeg påstod jeg fortr... [...]
Digte · tanker, mennesker, eksistens
7 år siden
5Masker i mørket
Har så tit været andres lille beskidte hemmelighed, · deres dårlige... [...]
Digte · facade, angst, tanker
7 år siden
2Verdens smukkeste billede
Jeg fandt engang det ultimative billede. · Uanset hvor mange billed... [...]
Blandede tekster · forelskelse, eksistentielt, mennesker
7 år siden
6Grundstenen til en mand
Da jeg var 8 år gammel blev grundstenen til en mand skabt. · Jeg hu... [...]
Blandede tekster · livssyn, relationer, virkelighed
7 år siden
2Ode til en Gigolo
Jaques var død. · Går ned af strøget. Det er en smuk juli morgen i ... [...]
Blandede tekster · eksistens, mennesker, sanser
7 år siden
2The writing's on the wall
Dæmonen på den ene skulder · Danser med englen på den anden · i aften... [...]
Digte · eksistentialisme, sex, identitet
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ace Burridge (f. 1963)
Valgte aldrig at lyve overfor dig.

Men fortalte aldrig det hele.

Der er så mange ting du ikke ved.

Prøvede at beskytte dig ved ikke at gøre det.

Det skulle aldrig handle om mig , kun dig.
Håbede du selv kunne regne tingene ud, ud fra alle de historier jeg fortalte.

Jeg sagde ofte at jeg havde kæmpet så hårdt for ikke at blive den mand jeg engang var.
Ved du troede jeg mente en mand som alle de andre der havde bestemt, udnyttet og brugt dig og andre kvinder igennem livet.
Det jeg i virkeligheden prøvede at sige var, at jeg engang var dig, at den mand ønskede jeg aldrig at vende tilbage til.
At dit helvede havde jeg selv været igennem.

At jeg gjorde tingene på min måde,fordi jeg aldrig nogensinde ville bestemme over dig, aldrig være som andre. Ikke forlange at du skulle stå til regnskab. Bare være dig og derigennem finde dig selv.
Ikke at overtage din hjerne , med andet end kærlighed.

Hvorfor tror du jeg altid tilgav, hvor andre ville hade ?.
Du var i hver en fiber i mig, selv når du ikke var der, alt du gjorde kunne jeg føle, for jeg har selv gjort dem allesammen.

Selvmedlidenhed er en luksus jeg ikke har.
Tilgengæld er jeg skånsesløs overfor mig selv, jeg kan dræbe mig selv i bekymring over dig og vide at du alligevel begik de samme fejl som jeg gjorde. At du troede så lidt på dig selv, at du hellere vil finde dig i, overleve end at leve.

At du endda føler det er det rigtige.

Jeg troede det samme dengang jeg var i dit sted, bildte mig ind det var det rigtige, og jeg endte samme sted som dig, af næsten de samme grunde.

Det er rigtigt, at man altid har valg, men man skal være meget sikker på, at det er ens egne valg og ikke valg som andre har har sat i ens hoved. For så er der ikke længere tale om valg. Du havde aldrig en chance i det der skete, det var aldrig et valg.

Jeg kom ud igen, ...det var det jeg prøvede at få dig til at se, at det kan man, tingene kan blive gode igen.

Det sagde jeg til dig. Men hvordan skulle du kunne forstå, jeg gjorde ikke selv dengang.
Derfor vil jeg aldrig kunne hade dig. Derfor gør hvert sekund fysisk ondt.
For jeg mente du betød alt, for du var dig...men også mig.

Og det har ikke forandret sig , uanset om du nok forevigt er væk.

Derfor er jeg altid kun et åndedrag væk..uanset hvor i verden du er.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/04-2015 17:17 af Ace Burridge (Ace63) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 443 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.