2Duften af friske fisk
En varm sommerdag der midt i tresserne var min lillesøster og jeg... [...]
Blandede tekster · sommer, minder
8 år siden
4En gang glas
En varm sommerdag, og jeg var på ferie, ovre hos min storesøster ... [...]
Blandede tekster · minder
8 år siden
4Fastelavn
Og når vi nærmede os fastelavn skulle vi ud at købe en fastelavns... [...]
Blandede tekster · barndom, erindring, livet
8 år siden
3Månelanding
I midten af juli måned i 1969 skulle vi se rejsen til månen i tv.... [...]
Blandede tekster · erindringer
8 år siden

Puls: 3,2

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Elo Ardal (f. 1960)
Engang der i tresserne, begyndte jeg at spille fodbold. Og det var miniputter jeg skulle starte i, så jeg lånte min storebrors gamle fodboldstøvler og hans benskinner, så var jeg klar til at gå til fodboldtræning på Humlum stadion. Jeg gik til træning et par gange. inden jeg skulle med til en fodboldkamp ude i Sir, ved Holstebro. Jeg var kun med som reserve samme med en dreng mere. Og vi skulle kun i kamp, hvis der blev brug for os. Så vi blev i bussen, for det var meget koldt den dag. Vi sad der på de forreste sæder i bussen og fortalte de værste røverhistorie efter hinanden, og når vi blev for højlydte, blev buschaufføren sur, for han lå og sov på bagsædet der i bussen. Så var vi stille i en kort periode, men vi havde flere historier, der skulle fortælles, og lidt efter lidt blev vi højlydte igen. Buschaufføren blev mere, og mere sur, for hver gang det gentog sig. Det endte da også med, at vi skulle stå af bussen, for han ville gerne sove videre. Og ham, jeg sad i bussen sammen med, blev så bange for buschaufføren, at han sked i bukserne af skræk. Og jeg kom aldrig på banen, og jeg kom aldrig i kamp, for det var hele min karriere som fodboldspiller.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/05-2015 13:42 af Elo Ardal (Elo A) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 221 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.