Dyret i hjertet


8 år siden 3 kommentarer Blandede tekster erindringer virkelighed afmagt

8Jeg ville lyve
I mit liv af smukke øjne · Ville jeg lyve · Hvis jeg påstod jeg fortr... [...]
Digte · tanker, mennesker, eksistens
7 år siden
5Masker i mørket
Har så tit været andres lille beskidte hemmelighed, · deres dårlige... [...]
Digte · facade, angst, tanker
7 år siden
2Verdens smukkeste billede
Jeg fandt engang det ultimative billede. · Uanset hvor mange billed... [...]
Blandede tekster · forelskelse, eksistentielt, mennesker
7 år siden
6Grundstenen til en mand
Da jeg var 8 år gammel blev grundstenen til en mand skabt. · Jeg hu... [...]
Blandede tekster · livssyn, relationer, virkelighed
7 år siden
2Ode til en Gigolo
Jaques var død. · Går ned af strøget. Det er en smuk juli morgen i ... [...]
Blandede tekster · eksistens, mennesker, sanser
7 år siden
2The writing's on the wall
Dæmonen på den ene skulder · Danser med englen på den anden · i aften... [...]
Digte · eksistentialisme, sex, identitet
7 år siden
1Dyrebart mørke
I fraktioner af tid · i dyrebart mørke · mens alt andet stod · stille · G... [...]
Digte · erotik, eksistentialisme, drømmeverden
7 år siden
7Sult (Vesterbrogade sveder)
Vesterbrogade sveder. · Er på en af de uendelige ture jeg altid er ... [...]
Blandede tekster · eksistentiel, afhængighed, selverkendelse
7 år siden
4Nattens rester
Bordet foran mig, er ligeså plettet, som resten af rummet er besk... [...]
Blandede tekster · socialrealisme, mennesker, eksistentiel
7 år siden
2Skrig i mørket
En lysstråle strækker sin lange arm over gulvet i det mørke værel... [...]
Blandede tekster · desperation, smerte, virkelighed
7 år siden
6Slutspil (en luders nemesis)
Står og hænger over vasken. · Har lyst til at kaste op, kun min sto... [...]
Blandede tekster · relationer, refleksion, længsel
8 år siden
5Da intet var nok og alt blev for meget
Sidder alene, på en kantsten på Vesterbrogade. · Aftenen er mørk og... [...]
Blandede tekster · eksistentielt, parforhold, identitet
8 år siden
7Min debut som bøsse
Jeg havde engang en ven der hed Jack · Jack var kunstner, nogenlund... [...]
Blandede tekster · virkelighed, sort humor, livsrefleksion
8 år siden
5Stål i natten
Det er fredag efter midnat . · Jeg står på Sam's bar i København , ... [...]
Blandede tekster · reflektion, mennesker, livsrefleksion
8 år siden
3Dyret i hjertet
Står på min arbejdsplads, det havde været en meget stille aften. ... [...]
Blandede tekster · erindringer, virkelighed, afmagt
8 år siden
8Uperfekt som jeg er
Uanset · hvor meget du har sagt om mig · hvor meget du har været nødt... [...]
Digte · tilgivelse, relationer, livsrefleksion
9 år siden
3Hænger ved
Gik forbi dig i dag · igen. · Du sad på bænken · skrev en sms. · Min sko ... [...]
Digte · eksistentiel, følelser, tabt mulighed
9 år siden
4Sandheden
Måske er du glad nu · kan være du endda føler dig lykkelig · fundet e... [...]
Digte · erkendelse, livsrefleksion, kærlighed
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ace Burridge (f. 1963)
Står på min arbejdsplads, det havde været en meget stille aften. Der havde været 4 kunder hele natten og de havde alle bare købt en enkelt fadøl, været tavse, gemt sig og drukket ud.

Det er tirsdag, det er november og det er koldt.

En times tid før lukketid ringer telefonen i baren. Det var Pierre, fyren der havde fået startet mig op som gigolo, den samme fyr som 10 år senere, befandt sig i sit hjemlands hovedstad Paris, nu som alfons.
Den samme mand som lod sine piger trække i et område der tilhørte en Algier og som trods flere advarsler og på grund af et stort ego, lod dem fortsætte der, indtil han en dag måtte se sig selv stirre ind i løbet af en pistol og endte sit liv på en af de små sidegader i byen.
Med andre ord, han var ikke en sød fyr og jeg brød mig ikke om ham.

"Hey this is Pierre , how are you doing mate" lød hans stemme i den anden ende af røret.

Pierre kunne sagtens dansk, men talte altid engelsk da det åbenbart fik ham til at føle sig en smule overlegen overfor andre, desværre var det med så tyk fransk accent, at det mere gjorde ham til grin, men det indså han aldrig og hvis han gjorde ville han aldrig indrømme det for sig selv.

Jeg svarede på dansk,at jeg havde det fint , det havde været en sløj aften og spurgte hvad han ville.

" Got a job for you my friend, young girl , named Anette, 19 , she wants to hook up with you at seven tomorrow night at Her apartment on Østerbro, normale payment rate, straight forward in and out job. Are you up to it ? "

Jeg svarede, at det kunne jeg godt og skrev adressen han gav mig ned på bagsiden af en serviet fra baren.

"And by the way mate" fortsatte Pierre

"It is a bit strange, the young girls friend, that is a former client of mine and the one calling in the job , told me the girl is a hardcore lesbian, what she wants with you I do not know, but you will figure it out I guess " kunne høre smilet i hans stemme, den mand ejede ikke skygge af empati.

"You owe me one - bye friend" . Jeg skyldte ham ikke en skid og var slet ikke hans ven, men det orkede jeg ikke at forklare ham, han havde ikke forstået det alligevel.

Jeg svarede "ok" og lagde på .

Ryddede baren, låste af og gik hjem.

Klokken er 18.45, det er blevet torsdag , jeg har kæmpet mig igennem snemasserne og mylderet af mennesker i indre by, der allerede var i gang med at købe ind til den forestående jule højtid. Havde som altid når jeg var på vej til et job, følt mig som en skygge, et spøgelse, en dæmon, der gled imellem de uanede menneskemasser.

Står nede foran opgangen til Anette 19 års tydeligvis store Østerbro lejlighed. På Østerbro var der ingen mennesker, kun stilhed og mørket oplyst af de forskellige lejligheders lys, hvor mennesker havde deres almindelige liv hvor de sad og legede familie ved middagsbordet. Det var bitterligt koldt.

Jeg ringer på. Nu skulle Anette og jeg til at leve en lille del af vores ikke helt så almindelige liv.

Anette viser sig at være en ganske køn kvinde, langt mellemblond hår og en lille fast krop, Hun møder mig i sin entre iført en pyjamas og absolut ingen make up. Giver mig kort og fast hånden og siger : "Kom ind" , ingen smil , ikke antydning af interesse.
Min undren omkring det der skulle ske var nu vokset , ikke alene havde Pierre oplyst mig om at hun var lesbisk , selvom man ikke skulle tage Pierres ord for meget , men nu også denne meget usædvanlige velkomst.

Lejligheden er stor , den er meget spartansk , en lille pladespiller i hjørnet , en gammel sofa med et lille bord stående foran med vinflasker med næsten nedbrændte stearinlys står på bordet. Stor lejlighed og ingen indretning. På midten af gulvet står en ensom stol pegende hen imod to lukkede franske døre.

"Sæt dig på stolen" siger hun med en helt kølig stemme. " Og sig ikke noget, på noget tidspunkt og flyt dig heller uanset hvad"

Jeg sætter mig og venter.

Få minutter efter bliver de to franske døre slået op og afslører en kæmpe dobbeltseng der uden tvivl er lejlighedens eller den del jeg havde set, mest imponerende inventar.
Ved siden af sengen står Anette, hun er nøgen og ved siden af sig har hun en stor Schaefer hund der er voldsomt ivrig..hun kigger på mig med et enkelt undersøgende blik og smider sig så på sengen og klapper på den så hunden følger med.

De efterfølgende 20 minutters tid oplever jeg en kvinde have sex med en hund lige foran mig , siddende med en blanding af fascination , let ophidselse og ikke ligefrem mistro men forundring.
Havde oplevet mange ekstreme ting igennem min tid med det her job, lavet ting andre ikke engang kunne drømme om , været steder folk ikke har hørt om ,men det her var bizart på en måde jeg ikke havde oplevet før.

Da det hele er overstået , tydeligvis både til kvindens og hundens tilfredsstillelse rejser Anette sig op , fører hunden ud og kommer ganske få øjeblikke tilbage i ført morgenkåbe. Hun dufter af sex, men min viden om dens natur, gør duften helt speciel og lettere kvalmende.

Jeg har ikke sagt et ord endnu og Anette siger heller ikke meget kun : "Her " og rækker mig en lukket konvolut med pengene i "Tror ikke du behøver tælle, de er der alle sammen og så vil jeg gerne at du går"

Jeg rejser mig op giver hende konvolutten tilbage og siger "Den kan jeg ikke tage imod, giv mig til en taxi hjem så er det fint".

"Ok " svarer Anette tager konvolutten i hænderne og fortsætter " Lige et øjeblik så skal jeg hente små penge " og forlader lokalet. Et par minutter efter kommer hun tilbage med en halvtredser og et par tyvere til taxien.

"Og så må du godt gå tak"

Udenfor er det ligeså koldt som da jeg kom, jeg fryser og er lidt sulten , men har ikke rigtig lyst til at spise efter den oplevelse, jeg stikker mine hænder i lommen og begynder min tur ned efter en taxi.
Da mine hænder når ned i frakkelommen mærker jeg, at konvolutten jeg havde leveret tilbage lå deri.
Jeg trækker den op og åbner den. Inden i ligger der et bundt sedler som forventet , men der ligger også et lille stykke hvidt papir. Jeg tager det op og ser der står skrevet med en simpel håndskrift

" Tak".

Sidder i taxien der glider stille igennem byen og mine tanker flyver.

Der var kommet en forståelse der pludselig satte alt der var sket i et nyt lys.
Tænkte på hvordan jeg selv var en outsider, der levede et liv jeg ikke bare kunne snakke om til alle, hvor mange hemmeligheder det her liv medførte og hvor stor ensomheden kunne være.
Og så kunne jeg se,at det jeg havde været vidne til denne aften, var en person med en endnu større forfærdelig hemmelighed end min, som hun vidste hun aldrig ville kunne fortælle nogen. Hun havde brugt mig, en anden sjæl i natten, hun vidste aldrig ville sladre, til at få denne byrde af skulderen.
Nu vidste hun at der var en mere derude der vidste hvad hun gjorde , at hendes hemmelighed var lidt mindre hemmelig og jeg er sikker på at det har betydet alt for hende,

Jeg smiler et stille smil.

Så havde jeg måske alligevel gjort godt denne aften.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/06-2015 17:05 af Ace Burridge (Ace63) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 1282 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.