Da intet var nok og alt blev for meget


8 år siden 5 kommentarer Blandede tekster eksistentielt parforhold identitet

8Jeg ville lyve
I mit liv af smukke øjne · Ville jeg lyve · Hvis jeg påstod jeg fortr... [...]
Digte · tanker, mennesker, eksistens
7 år siden
5Masker i mørket
Har så tit været andres lille beskidte hemmelighed, · deres dårlige... [...]
Digte · facade, angst, tanker
7 år siden
2Verdens smukkeste billede
Jeg fandt engang det ultimative billede. · Uanset hvor mange billed... [...]
Blandede tekster · forelskelse, eksistentielt, mennesker
7 år siden
6Grundstenen til en mand
Da jeg var 8 år gammel blev grundstenen til en mand skabt. · Jeg hu... [...]
Blandede tekster · livssyn, relationer, virkelighed
7 år siden
2Ode til en Gigolo
Jaques var død. · Går ned af strøget. Det er en smuk juli morgen i ... [...]
Blandede tekster · eksistens, mennesker, sanser
7 år siden
2The writing's on the wall
Dæmonen på den ene skulder · Danser med englen på den anden · i aften... [...]
Digte · eksistentialisme, sex, identitet
7 år siden
1Dyrebart mørke
I fraktioner af tid · i dyrebart mørke · mens alt andet stod · stille · G... [...]
Digte · erotik, eksistentialisme, drømmeverden
7 år siden
7Sult (Vesterbrogade sveder)
Vesterbrogade sveder. · Er på en af de uendelige ture jeg altid er ... [...]
Blandede tekster · eksistentiel, afhængighed, selverkendelse
7 år siden
4Nattens rester
Bordet foran mig, er ligeså plettet, som resten af rummet er besk... [...]
Blandede tekster · socialrealisme, mennesker, eksistentiel
7 år siden
2Skrig i mørket
En lysstråle strækker sin lange arm over gulvet i det mørke værel... [...]
Blandede tekster · desperation, smerte, virkelighed
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ace Burridge (f. 1963)
Sidder alene, på en kantsten på Vesterbrogade.

Aftenen er mørk og kold. Bilerne suser forbi , mennesker vælter forbi. Almindelige mennesker, almindelige liv, de ser intet, de forstår intet - og dybest set ønsker de det heller ikke.

Har købt mig en kop kaffe, og en pakke Lucky Strike, for de sidste penge jeg havde tilbage i 7 - Eleven. Pigen derinde havde smilet til mig, jeg havde smilt igen, som tusind gange før. Trænet i at lade som om alting er ok, ekspert i netop den side af livet, for hun havde alligevel ikke forstået.

Det har været endnu en uge i helvede, som alle de uger i alle de andre år i helvede.

Endnu en uge hvor du er kommet hjem og jeg straks kunne fornemme den var helt gal, kunne se det i dine øjne, dufte det på dig, hvor jeg bare vidste at natten skulle blive helvede.

Endnu en uge hvor du raser op af sengen klokken 2 og råber og skriger af mig, smider rundt med tingene og slår løs på mig og jeg ved det her kan ikke stoppes, at det bliver ved til næste dag, at jeg alligevel går på arbejde og smiler, fortæller at riften over det ene øje er fordi jeg gik ind i en hæk dagen før.

Endnu en uge, hvor du har stået og slået løs på mig med et eller andet , hvad som helst, til jeg er helt blå og gul over hele kroppen, uden jeg reagerer, uden et træk i ansigtet, fordi jeg ved, der er to små piger inde i det andet værelse som bare skal beskyttes, og jeg er den eneste der er i stand til det.

Endnu en uge, hvor jeg ser min store pige beskytte sin lillesøster, holde hende for øjnene, for ørerne , holde hende tæt, mens hun skriger, og hun gemmer sig bag mig velvidende, at jeg altid står der for dem, mens raseriet, stormen , vanviddet raser i dig . At jeg er deres eneste beskyttelse.

Endnu en uge, hvor du fortæller mig, at det er mig der er skyld i at du er som du er, selvom jeg i virkeligheden aldrig nogensinde har gjort dig ondt,

Endnu en uge, hvor du fortæller mig, jeg er et svin, intet værd , værdiløs og ikke til at stole på, og hvor du fik mig til at føle mig sådan, så jeg til sidst næsten ikke anede, hvem jeg var mere, ikke kunne genkende mig selv .

Endnu en uge hvor en tur i Fakta ender i kaos fordi du er sikker på, jeg har noget kørende med kassedamen jeg aldrig har set før, fordi jeg var så uforsigtig at kigge op på da jeg betalte for varerne.

Endnu en uge hvor du pludselig vender og siger du elsker mig, ikke kan leve uden mig.

Endnu en uge hvor jeg godt kan bruges til sex. Efter jeg endnu engang finder ud af at du har været mig utro.

Endnu en uge hvor jeg smiler til verden og de tror alt er ok, for de er jo pisse ligeglade.

Endnu en fucking uge alt muligt som de sidste 7 år.

Men i aften er det slut , denne gang efter jeg har stået der så mange gange og tænkt, jeg bliver nødt til at blive her ellers går hun ned, jeg bliver nødt til at være her for børnene, haft medlidenhed med dig selv i alt din sindssyge, trøstet dig, været der for dig uden at få en skid igen, har jeg fået nok.

Du skulle aldrig, aldrig, have faret frem da jeg skiftede min lille datter på puslebordet, have slået løs på mig med det sindssyge udtryk du får i øjnene. Du slog mig , mens jeg holdt min datter i armene, så jeg tabte hende dit svin. Det var et mirakel, at jeg nåede at gribe hende millimeter fra gulvet - havde jeg ikke, havde hun nok ikke været her mere.

Du opdagede det ikke engang eller også var du pisse ligeglad.

Det var nok , var jeg ikke gået havde jeg slået dig ihjel.

Over min kaffe sværger jeg, at jeg aldrig nogensinde ville finde mig i den slags mere, at jeg aldrig nogensinde, i hele mit liv,ville behandle et menneske som jeg elsker, som jeg var blevet behandlet.

Så hellere sidde her uden penge, med en kop kaffe og med mine sidste smøger i kulden.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/07-2015 03:04 af Ace Burridge (Ace63) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 728 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.