Hår


8 år siden 6 kommentarer Digte kulturkritik virkelighed livet

4Kaffe
Gå en ekstra kilomenter for en kop ristet bønne vand med ekstra e... [...]
Digte · kultur, kaffe, ungdom
8 år siden
2Farven
Jeg sidder på klinkerne så alt virker større og benene ikke skal ... [...]
Blandede tekster · depression, smerte, hævn
8 år siden
4Elsk mig mindre
Elsk mig mindre når jeg stemmer på et andet parti og smil til mig... [...]
Digte · smerte, barndom, vrede
8 år siden
4Hende den sjove
Jeg har altid håbet med mig, men ingen griner. · Det er ellers tato... [...]
Digte · livets gang, ensomhed, venskab
8 år siden
6Hår
Dine øjenbryn ligner kæmpe buske. · Skal jeg plukke dem igen? · Barbe... [...]
Digte · kulturkritik, virkelighed, livet
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Helena Maria Gulayan Carlson (f. 1994)
Dine øjenbryn ligner kæmpe buske.
Skal jeg plukke dem igen?
Barbere dem? Fjerne dem helt.
Få tatoveret nye på dit ansigt så at du aldrig behøver gøre noget igen. Tråde dem? Male dem på? Må jeg ikke prøve at glatte dit hår en dag? Det kunne blive så flot. Du har hestehår. Har du ikke vasket det? Hvornår var du sidst til frisøren? Hold mine ekstensions.
Har du et glattejern jeg må låne?
Du har glemt at barbere dig under armene?
Hvad med dernede?
På benene?
Jeg ville ønske jeg havde dine krøller. Klip dem af, giv dem til mig. Dit hår ser slidt ud.
Mor, hvordan fletter man?
Skal jeg sætte det op?
Du sætter det aldrig ned, det er meget flottere sådan. Dit hår er så mørkt i forhold til mit.
Sikke en manke du har. Har du barberet dine arme?
Du har hår på overlæben. Du har mere overskæg end mig. Du må ikke fjerne det, kun farve det. Ellers vokser det alt for hurtigt ud igen.
Har du prøvet at få det permanent glat? Jeg kender en der kan gøre det billigere.
En der kan gøre det sort. Hvordan sætter du dit hår til galla? Hvordan sætter du dit hår til mit bryllup? Hvordan sætter du dit hår til min fødselsdag? Har du aldrig farvet det?
Jeg kan ikke engang huske min naturlige hårfarve.
Du ville ligne en idiot med lysere hår.
Det ville bare ikke passe godt til dig. Jeg er jo hårekspert.
Gal, noget morgenhår. Du burde få tyndet ud i det, klippet spidser, farvet det og lavet etager.
Hvad med pandehår?
Hvor går din skilning normalt?
Hvor ofte vasker du dit hår?
Hvordan laver jeg en ordentlig hestehale?
Jeg har en god hårdag i dag. Mærk mit hår.
Mærk mit barberet ben.
Har du prøvet med voks? Laser?
Husk at skift skraber efter hvert brug.
Ellers kan det skade dig.
Forfatterbemærkninger
Et digt der samler nogle af de mange sætninger man skal høre om sit hår, hvorend det så er på kroppen, som kvinde.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/08-2015 11:01 af Helena Maria Gulayan Carlson (helenalovescake) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 317 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.