Hende den sjove


8 år siden 4 kommentarer Digte livets gang ensomhed venskab

4Kaffe
Gå en ekstra kilomenter for en kop ristet bønne vand med ekstra e... [...]
Digte · kultur, kaffe, ungdom
8 år siden
2Farven
Jeg sidder på klinkerne så alt virker større og benene ikke skal ... [...]
Blandede tekster · depression, smerte, hævn
8 år siden
4Elsk mig mindre
Elsk mig mindre når jeg stemmer på et andet parti og smil til mig... [...]
Digte · smerte, barndom, vrede
8 år siden
4Hende den sjove
Jeg har altid håbet med mig, men ingen griner. · Det er ellers tato... [...]
Digte · livets gang, ensomhed, venskab
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Helena Maria Gulayan Carlson (f. 1994)
Jeg har altid håbet med mig, men ingen griner.
Det er ellers tatoveret på mit håndled, de ved det godt.
Jeg er hende den sjove, den grimme, sig noget sjovt, dans lidt.
Når man ikke kan være hende den flotte som de alle vil ha', kun hende nummer to når hun afviser dem, også nummer et efter at jeg ikke gider dem længere.
Er min joke ikke sjov, joker du nu?
Burde jeg åbne munden igen, efter den larmende stilhed jeg skabte endnu engang?
Siger det aldrig igen, åbner mig ikke, tør ikke smile, ikke til dem der kigger tilbage når jeg går bag dem. Ofte flere gange, er jeg farlig? Jeg skal jo samme vej. Jeg er den pige du er i lange forhold med, åbner døre for, taler med fordi hun ser trist ud, en fire ud af ti.
Hende veninden der aldrig kunne være mere.
Hvem skal passe på hende når vi skal ud at drikke? Der holdes møde, det er en hård opgave, en pligt, en byrde. Hun er sjov hvis du er til sort humor, eller jokes der er hørt før, hun stjæler dem fra folk, så fuck hende. Du bliver fordi din ven kan li' hende, kun derfor.
Vi ved det alle, men aldrig bliver det sagt.
Hun er den der tænker mest over det. Vi kan da grine lidt af hende, af selv det private om hende som egentlig ikke skulle ud, af det hun gjorde dengang som stadig holder hende vågen om natten. Det er sjovere at grine af hende end med hende, hendes jokes gør det hele så pinligt. I hvert fald for dem der lytter efter.
Forfatterbemærkninger
Til dem der har følt sig som den grimme veninde eller bare helt usynlig

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/08-2015 18:06 af Helena Maria Gulayan Carlson (helenalovescake) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 276 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.