4Kaffe
Gå en ekstra kilomenter for en kop ristet bønne vand med ekstra e... [...]
Digte · kultur, kaffe, ungdom
8 år siden
2Farven
Jeg sidder på klinkerne så alt virker større og benene ikke skal ... [...]
Blandede tekster · depression, smerte, hævn
8 år siden
4Elsk mig mindre
Elsk mig mindre når jeg stemmer på et andet parti og smil til mig... [...]
Digte · smerte, barndom, vrede
8 år siden
4Hende den sjove
Jeg har altid håbet med mig, men ingen griner. · Det er ellers tato... [...]
Digte · livets gang, ensomhed, venskab
8 år siden
6Hår
Dine øjenbryn ligner kæmpe buske. · Skal jeg plukke dem igen? · Barbe... [...]
Digte · kulturkritik, virkelighed, livet
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Helena Maria Gulayan Carlson (f. 1994)
Elsk mig mindre når jeg stemmer på et andet parti og smil til mig så falsk når du væmmes ved mine egne meninger.
Det var nemmere da jeg bare var stille og enig.

Den måde jeg klæder mig på er også så mange ting som ikke er positivt, men holder det mig ikke varmt når det skal og omvendt når det er nødvendigt? Forkert er det alligevel, ikke?

Elskede du mig nogensinde? Eller fordi jeg minder om hende. Fordi det var nemmere at finde en ny.

Aldrig var jeg rigtig. Da mit tøj vendte på vrangen og det ikke havde været vasket var det okay, for jeg var et barn.

Da jeg havde de samme sæt tøj på i flere dage dengang var det okay for jeg var jo et barn, hvad kunne der ske derhjemme dog? Intet vi vil blande os i, men kast dog mudder efter hende og sne for det skader mig at se på det.

Det genere mig, hvorfor ved jeg ikke, men jeg er glad for at hun er væk.

Lad os ringe til hende, skrive til hende, for hun skal ikke tro at vi har glemt de mén hun gav os ved at være i vores eksistens.

Puha da, jeg måtte se hende og tænke på andet. Det var for meget. Straf hende, gør det i offentligheden og såvel som online, hvad gør mest ondt? Alt hun gør er klamt, lad hende ikke røre ved dig, du for lus. Alt som kan smitte, hun har det.

Fjern alt håret på en 8 årig pige når det er det eneste hun har tilbage til at føle sig smuk med selvom ingen siger det længere. Men hun havde jo lus, det var hendes egen skynd og for det bedste, men er det ikke også nemmere? Fint skal det være, nemt skal det være.

Tag lysten fra den selvmords tænkende datter med ord og handlinger, det er jo altid hende. Bliv sur når hun prøver at råbe om hjælp for det er jo ikke passende midt i stuen når du skal se fodbold. Var det landskampen eller en kamp du havde oddes på?

Det får dig ihvertfald til at grine højlydt. Du ved at hun kan hører dig men tanken strejfer dig ikke en tanke. Råb at hun skal holde sin kæft og skrue ned for sin musik. Du skal se kampen, være med til imponere kollegaerne.

Fodbold havde ellers aldrig interesseret dig før. Når hun snakker med psykologen får hun korte svar. Men siden der må være noget galt, så sender du hende videre til nogen andre. De må vide det, jeg skal videre.

Det er jo også nemmere.

Medicin til en 17-årig imod en psykisk sygdom? Det er helt normalt, tag noget mere, det er gratis. Gå op til maximale dosis, tag vægt på.

Mindst din menstruation i over otte måneder, gå lidt ned, mere ned.

Er den tilbage? Prøv den her. Nej? Den her?
Hvorfor tager du ikke vores opkald?
Hvorfor svare du ikke på vores beskeder?
Hvorfor er du ikke ledig i den tid vi er åben?
Hvorfor mødte du ikke op?
Hvorfor sagde du ikke noget?
Hvis du ikke vender tilbage til os med svar på det her sidste brev, så tager vi det som at du ikke behøver vores hjælp alligevel.

Er det ikke også nemmere?
Forfatterbemærkninger
Et digt om at føle sig uelsket.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/08-2015 18:23 af Helena Maria Gulayan Carlson (helenalovescake) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 555 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.