Fiskehandleren


8 år siden 3 kommentarer Blandede tekster rejse barndom

2Duften af friske fisk
En varm sommerdag der midt i tresserne var min lillesøster og jeg... [...]
Blandede tekster · sommer, minder
8 år siden
4En gang glas
En varm sommerdag, og jeg var på ferie, ovre hos min storesøster ... [...]
Blandede tekster · minder
8 år siden
4Fastelavn
Og når vi nærmede os fastelavn skulle vi ud at købe en fastelavns... [...]
Blandede tekster · barndom, erindring, livet
8 år siden
3Månelanding
I midten af juli måned i 1969 skulle vi se rejsen til månen i tv.... [...]
Blandede tekster · erindringer
8 år siden

Puls: 3,2

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Elo Ardal (f. 1960)
Da jeg var 5-6 år, kom der en fiskehandler, Chr. Falk, forbi en gang om ugen. Og når vi var heldige kunne det ske, at min lillesøster og jeg fik lov til at komme med fiskehandleren rundt. Han solgte fisk i Humlum og omegn, og det føltes som om, at man var ude at rejse, og den bil, han kørte rundt i, var en meget gammel bil, jeg kan huske, når vi kiggede ned på gulvet i den gamle bil, kunne vi se vejen drøne forbi, og hver gang vi kom over en lille hump eller drejede lidt, sprang fiskene rundt i kasserne bag i bilen. Hvis det var sket i dag, havde vi nok ikke fået lov til at komme med. Prøv at se for dig, to små børn stå op og kigge ud af forruden så længe bilen kører, og der var jo heller ikke sikkerhedssele dengang.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/08-2015 13:59 af Elo Ardal (Elo A) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 149 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.